سامسونگ گلکسی نوت 10: گوشی کوچک‌تر، توقعات بیشتر

گلکسی نوت ها همواره گوشی‌هایی بزرگ بوده‌اند و اولین گوشی ها با چنین ابعادی به حساب می آمدند- آنقدر بزرگ که آن ها را هم گوشی و هم تبلت تصور می کردیم. در این گوشی ها از جدیدترین فناوری ها و قابلیت های سامسونگ بهره گرفته می شود، اما نوت چیزی فراتر از یک گوشی […]

گلکسی نوت ها همواره گوشی‌هایی بزرگ بوده‌اند و اولین گوشی ها با چنین ابعادی به حساب می آمدند- آنقدر بزرگ که آن ها را هم گوشی و هم تبلت تصور می کردیم. در این گوشی ها از جدیدترین فناوری ها و قابلیت های سامسونگ بهره گرفته می شود، اما نوت چیزی فراتر از یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ بود. هشت سال از عرضه اولین نوت می گذرد و گوشی های بزرگ را دیگر به عنوان پدیده ای نو نمی شناسند. امسال بجای یک نوت، دو گلکسی نوت داریم: بزرگ و بزرگتر. پیشتر از مدل «بزرگتر»، یعنی نوت 10 پلاس گفتیم، بنابراین در مطلب کنونی به نوت 10  با قیمت 949.99 دلار می پردازیم.

شباهت های زیادی میان نوت 10 و خانواده اش وجود دارد: همان پردازشگر، همان قلم، نرم افزار، طرح زاویه دار و همان سیستم دوربین. تفاوت در اندازه کوچکتر آن، با صفحه نمایش 6.3 اینچی( در مقایسه با نوت 10 پلاس با صفحه نمایش 6.8 اینچی) است. نوت 10 کوچکترین نوتِ  عرضه شده است. اندازه کوچکتر نوت 10 قابلیت هایی متمایز از سایر مدل را به این گوشی می دهد و آن را تبدیل به یک گوشی هوشمند بسیار خوب برای هر شخصی می کند. همه امکانات و ابزار را در خود جای داده است اما آنقدر بزرگ نیست که در جیب جا نشود و نتوان آن را با دو دست استفاده کرد و باعث جلب توجه دیگران شد.

طی دو هفته گذشته که از نوت 10 استفاده کردم به این نتیجه رسیدم که نوت 10 چیزی فراتر از یک نام و قلم است. این گوشی دارای قاب آلومینیومی و ساختاری شیشه ای (شبیه به نوت 10 پلاس) است. احساسی بهتر از سایر مدل های خانواده اش را به شما می دهد و در مجموع یک گوشی خوب برای در دست گرفتن خواهد بود. به دلیل ابعاد کوچکتر، در دست گرفتن آن نیز آسانتر است. از آنجا که فاقد بزل های بسیاری از مدل ها ست، سخت تر از گوشی هایی مانند اس 10 و آیفون می توان آن را با یک دست بکار برد. برای رفتن به بالای صفحه و کشیدن انگشت به پایین جهت مشاهده اعلان ها می بایست چند حرکت را انجام بدهم تا این کار ممکن بشود. با اینکه نوت 10 یک گوشی کوچک است اما باز هم از گوشی های بزرگ به حساب می آید و مناسب همگان نخواهد بود.

با وجود فریم کوچکتر، صفحه 6.3 اینچی نوت اس 10 به لطف بزل های موجود در قسمت های  بالا، پایین و دو طرفش، باز هم صفحه ای بسیار بزرگ به شمار می آید. این گوشی دارای صفحه ای بزرگ است و حتی برداشتن دوربین جلو هم از بزرگی آن کم نمی کند. عاشق مطالعه و تماشای ویدئو با این گوشی هستم. وضوح صفحه نمایش آن کمتر از 10 پلاس است و حتی پیکسلی کمتر از اس 10 و اس 10 پلاس را نیز داراست، اما وضوحش آنقدر خوب است که به سختی می توانم تفاوت میان آن و سایر گوشی ها را درک کنم. علاوه بر این هر انتظاری که از صفحه نمایش سامسونگ دارم را برآورده می کند: روشن، خوشرنگ و دارای زوایای بزرگ.  تغییری جالب در نوت اس 10، نمایش رنگ های مرده بیشتر، به صورت پیشفرض، در مقایسه با سایر گوشی های سامسونگ است. اگر می خواهید رنگ هایی گیراتر از سامسونگ های قبلی را داشته باشید، می بایست صفحه نمایش را در قسمت تنظیمات به «vivid» تغییر بدهید.

از آنجا که نوت 10 از پردازشگر و پایگاه نرم افزاری مشابه با اس 10 و نوت 10 پلاس استفاده می برد، عملکردی سریع و مطلوب دارد. به ندرت شاهد سکته در عملکرد آن بودم. تنها OnePlus 7 Pro در مقایسه با آن از سرعت بیشتری برخوردار است. رم 8 گیگابایتی نوت 10 امکان انجام چند کار و پخش موسیقی در پس زمینه را بدون هیچگونه نگرانی از بروز مشکل در مدیریت حافظه گوشی حاصل می آورد. حافظه 256 گیگابایتی آن برای ذخیره داده های زیاد کافیست و حتی می توان گفت نیازی به کارت حافظه هم نداریم.

با اینکه عملکرد نوت اس 10 مشکلی ندارد اما عمر باطری آن را نمی توان قابلیت چشمگیری به حساب آورد. گوشی های گلکسی نوت به دلیل مدت زمان نگهداری یک روزه شارژ شهره هستند، اما نوت 10 نیازمند مدیریت و توجه بیشتری به باطری می باشد. اگرچه قابلیت باطری بیشتر است و وضوح صفحه نمایش هم پایین تر از اس 10، قابلیت های اس 10 را در آن دیدم. جنس باطری از مقاومت خوبی برخوردار است اما قدرت آن را نمی توان با نوت 10 پلاس و حتی اس 10 پلاس مقایسه کرد.

سیستم دوربین نوت 10 شبیه به نوت 10 پلاس است:  ساختاری سه دوربینی، با دوربین های استاندارد، بزرگ و تله فوتو، بنابراین زوایای دید بسیار خوبی را خواهید داشت، درست مثل اینکه مجموعه ای بزرگ از لنزها را پشت گوشیتان کار گذاشته باشند. استفاده از دوربین های نوت 10 لذتبخش است و تصاویری زیبا، رنگارنگ و با نور خوب را برایتان به همراه خواهد داشت. اما مانند سایر گوشی های سامسونگ فاقد قابلیت فیلمبرداری در شب است که در گوشی گوگل پیکسل 3 می بینید. نوت 10 فاقد حسگری  که پشت 10 پلاس کار گذاشته شده است می باشد، حسگری که گفته می شود افکت های متنوعی را ارائه می دهد. اما در عمل نمی توان آن را به عنوان نقص تلقی کرد چرا که هنوز هم می توانید ترفندها و کارهای مختلف دیگری را با نوت 10 انجام بدهید.

و در آخر باید بگویم که نوت 10 همان S Pen و قابلیت های موجود در نوت 10 پلاس را در خود دارد. می توانید از قلم برای نوشتن روی صفحه نمایش، جستار در واسط کاربر و غیره استفاده کنید. طی سالیان زیادی که با گوشی های مختلف کار کرده ام، عادت به استفاده از قلم هنوز هم برایم امری چالش برانگیز است، اما سامسونگ اصرار دارد که دلیل علاقه بسیاری از کاربران به  گلکسی نوت، وجود همین قلم است. صفحه کوچکتر نوت 10 از قابلیت های S Pen کم نمی کند و هنوز هم کار با آن آسان است. در مجموع نوت 10 یک گوشی خوب با عملکردی مطلوب، صفحه نمایشی زیبا و طراحی برجسته است. گلکسی اس 10 هم گوشی خوبیست اما شش ماه پس از تاریخ عرضه آن و  هنوز هم صدها دلار ارزانتر از نوت 10 به فروش می رسد. نوت در مقایسه با مدل های پیشین خود تغییر زیادی کرده است و می توان گفت که نوت 10 چیز دیگریست: یک گوشی با قلم.جهت مشاهده سایر خبرها از صفحه اخبار فناوری و اطلاعات دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال