بیش از یک میلیون حساب کاربری گوگل توسط بدافزار Gooligan آلوده شده‌اند

کاربران اندروید تعدادی برنامه ی مخرب دانلود کرده‌اند که بدافزار داخل این برنامه‌های مخرب، 1.3 میلیون حساب گوگل را آلوده کرده است. این بدافزار ضمن جمع‌آوری اطلاعات گوشی‌ای که آلوده کرده است، یک rootkit نیز نصب می کند. به محض آن که گوشی روت شود، اکانت‌های ایمیل سرقت می‌شوند و کدهایی داخل گوشی اجرا می […]

کاربران اندروید تعدادی برنامه ی مخرب دانلود کرده‌اند که بدافزار داخل این برنامه‌های مخرب، 1.3 میلیون حساب گوگل را آلوده کرده است. این بدافزار ضمن جمع‌آوری اطلاعات گوشی‌ای که آلوده کرده است، یک rootkit نیز نصب می کند. به محض آن که گوشی روت شود، اکانت‌های ایمیل سرقت می‌شوند و کدهایی داخل گوشی اجرا می شوند که برنامه های مخرب بیشتری دانلود می کنند.

هکرها به سرویس های گوگل فتوز، گوگل پلی، گوگل داکس و حساب های جیمیل کاربر دسترسی پیدا می‌کنند. کاربرانی که نسخه‌های جدیدتر گوگل (مارشمالو و نوقا) دارند، از این خطر جسته‌اند. اما کاربران جلی‌بین، کیت‌کت و لالی‌پاپ آسیب‌پذیر هستند. از 1.3 میلیون حساب کاربری گوگل که آلوده شده‌اند، 57% در آسیا، 19% در آمریکا، 15% در آفریقا و 9% در اروپا هستند.

1-3-million-google-accounts-are-affected-by-gooligan-android-bug

اگر می خواهید چک کنید که آیا حساب کاربری شما به خطر افتاده است یا خیر، به این لینک بروید و آدرس ایمیل خود را تایپ کنید. گوگل در حال حذف برنامه‌های مخرب از گوگل پلی استور است. گفته می شود روزانه 13000 حساب کاربری گوگل آلوده می‌شوند. اگر گوشی همراه شما آلوده شده است، اندروید دستگاه خود را باید re-flash کرده و تمامی رمزهای عبور خود را تغییر دهید.