10 راه حل برای افزایش سرعت در اندروید

وقتی که شما مبلغ زیادی را صرف خرید یک تلفن هوشمند می کنید، توقع شما از آن گوشی بسیار بالا است اما گاهی پیش می آید که به علت مشکلات کوچکی که در گوشی شما وجود دارد سرعت گوشی هوشمند شما به مراتب پایین تر از چیزی که باید باشد می رسد. در این مقاله 10 راه […]

وقتی که شما مبلغ زیادی را صرف خرید یک تلفن هوشمند می کنید، توقع شما از آن گوشی بسیار بالا است اما گاهی پیش می آید که به علت مشکلات کوچکی که در گوشی شما وجود دارد سرعت گوشی هوشمند شما به مراتب پایین تر از چیزی که باید باشد می رسد. در این مقاله 10 راه حل آسان ولی مفید برای شما تهیه کردیم که خواندن آن ضرری ندارد.

first-restart-your-phone

1- تلفن هوشمند خود را ری استارت کنید!

قبل از این که به مراحل بعدی بروید، گوشی خود را ری استارت کنید. سیستم عامل اندروید هم مثل بقیه ی سیستم عامل ها به ری استارت کردن نیاز دارد. در نتیجه ری استارت گوشی هر از چند گاهی گزینه ی بدی به نظر نمی رسد!

make-sure-your-system-is-up-to-date

2- از به روز بودن گوشی خود مطمئن شوید

اگر تلفن شما بسیار کند عمل می کند، بد نیست از به روز بودن سیستم عامل مربوط به گوشی خود مطمئن شوید. برای این کار به بخش تنظیمات رفته و در آنجا گزینه ی About Phone کلیک کنید. سپس بر روی Software update رفته و با اتصال به اینترنت از به روز بودن سیستم عامل تلفن هوشمند مطمئن شوید.

delete-old-photos-apps-and-anything-else-you-dont-need-anymore

3- فایل های اضافی را پاک کنید

اگر همچنان عملکرد تلفن هوشمند شما کند است، می توانید با پاک کردن فیلم ها و عکس های اضافی و قدیمی کمک زیادی به سرعت تلفن هوشمند خود کنید. فایل ها و موزیک های اضافی را هم که برای شما کاربردی ندارند از دیگر گزینه ها می باشند. به هر حال هر چه بیشتر فایل های قدیمی پاک شوند، پردازنده های گوشی هم کمتر با آن ها سر و کله می زنند.

clear-your-app-cache

4-کَش های(اطلاعات مربوط به اپلیکیشن ها) مربوط به برنامه ها را پاک سازی کنید

هنگامی که شما از یک اپلیکیشن به خصوص استفاده می کنید، تلفن هوشمند شما بعضی از عکس ها و تنظیمات را به صورت کش در خود ذخیره می کند تا هر بار آن ها را لود نکند. معمولا این عمل، یک حرکت هوشمند می باشد و در بسیاری از مواقع برای ذخیره ترافیک حجمی اینترنت شما سودمند است اما گاهی اوقات شما به بعضی از برنامه ها زیاد سر نمی زنید و از اهمیت کمتری برخوردار هستند. پس سعی کنید این کش ها را از قسمت تنظیمات، Storage و از طریق گزینه ی Clear Cache پاک کنید.

turn-off-or-reduce-animations

5- انیمیشن های برنامه ها را خاموش یا کمتر کنید

شما می توانید با تنظیمات زیر انیمیشن تلفن هوشمند خود را خاموش کرده و به آن سرعت بیشتری ببخشید. برای این کار به تنظیمات رفته و About phone را باز کنید. بر روی گزینه ی Build Numbe هفت بار ضربه بزنید و با این کار در بخش تنظیمات خود گزینه ی Developer options را می بینید. سپس به Developer options رفته و مثل عکس بر روی گزینه های Window animation scale، Transition animation scale و Animator duration scale رفته و مقدار آن را به 0.5 برسانید یا آن ها را خاموش کنید.

try-installing-a-custom-rom

6-نصب رام کاستوم را فراموش نکنید

با نصب کردن رام کاستوم شما به گوشی خود اجازه دادید تا به غیر از اندروید از فایل رام کاستوم نیز استفاده کند. رام های کاستوم CyanogenMod و AOKP جز بهترین ها حساب می شوند.  اگر شما جز کسانی هستید که گوشی نسبتا قدیمی با سیستم عامل قدیمی دارند و آپدیت جدیدی برای آن ها نیامده به شما این مرحله را پیشنهاد می کنیم. توجه داشته باشید برای نصب رام کاستوم بر روی گوشی خود شما به روت کردن گوشی خود نیاز دارید که باعث می شود گارانتی گوشی دیگر معتبر نباشد.

if-its-just-the-chrome-browser-thats-bothering-you-theres-a-way-to-fix-that

7- مرورگر کروم یکی از اصلی ترین علل کاهش سرعت گوشی است

اگر تا به حال متوجه شده باشید، هنگام وب گردی با مرورگر کروم سرعت تلفن هوشمند شما هم کاهش می یابد. یک راه حل برای این موضوع این است که به برنامه اجازه دهیم تا از رم بیشتری استفاده کند و در نتیجه سرعت بهتری هم به ما ارائه دهد.

برای این کار به مرورگر کروم رفته و در قسمت تولبار برنامه آدرس زیر را تایپ کنید:

chrome://flags/#max-tiles-for-interest-area

سپس به گزینه ی Memory رفته و میزان استفاده از رم را از 128 به 512 ارتقا دهید.

watch-out-for-apps-that-use-a-lot-of-processing-power

8- مراقب برنامه هایی باید که از پردازنده ی تلفن هوشمندتان بیش از حد استفاده می کنند

بعضی مواقع، یک برنامه به علت داشتن باگ یا مسائل دیگر باعث می شود برای مدت زمانی خاص، سرعت گوشی شما را پایین بیاورد. برای حل این مشکل برنامه ی Watchdog Task manager را به شما پیشنهاد می کنیم. این برنامه میزان استفاده ی یک برنامه از رم و پردازنده ی تلفن هوشمندتان را به شما می گوید و شما می توانید آن برنامه را قطع یا مسدود کنید.

limit-or-disable-background-data

9- اینترنت خود را قطع یا محدود کنید

یکی از دلایلی که تلفن هوشمند شما ممکن است به کاهش سرعت شدیدی برسد، استفاده ی یک برنامه از اینترنت بدون اطلاع شما می باشد. برای حل این مشکل به تنظیمات رفته و Data Usage را بیاورید. در این قسمت شما می توانید محدودیت حجمی برای استفاده از برنامه ها تعیین کنید. همچنین در نموداری که مشاهده می کنید، می توانید میزان استفاده ی یک برنامه از حجم اینترنتی خود را مشاهده کنید.

hitting-the-reset-button

10- ریست فکتوری!

اگر هیچ کدام از گزینه های بالا جوابگوی شما نبود، تنها راه حل ریست کردن گوشی به طور کامل است. این بدان معنا است که تمامی فایل ها، عکس ها و ویدیو های شما از گوشی پاک می شود و دیگر راهی برای بازگرداندن آن ها نیست. البته می توانید از پسوورد ها و موارد اندکی دیگر در سرور های گوگل بک آپ بگیرید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال