9 مشکل آزاردهنده در مرورگر گوگل کروم به همراه راه حل

از زمان انتشار مرورگر شرکت گوگل به نام کروم در سال 2008, این مرورگر به راحتی توانسته میلیون‌ها کاربر را جذب خود کند و خود را به عنوان محبوب‌ترین مرورگر رایانه‌ها و گوشی‌های‌هوشمند معرفی کند. این مرورگر که در ابتدا بسیار سبک‌تر از چیزی بود که هم‌اکنون شاهد آن هستیم، مشکلات زیادی را به همراه […]

از زمان انتشار مرورگر شرکت گوگل به نام کروم در سال 2008, این مرورگر به راحتی توانسته میلیون‌ها کاربر را جذب خود کند و خود را به عنوان محبوب‌ترین مرورگر رایانه‌ها و گوشی‌های‌هوشمند معرفی کند. این مرورگر که در ابتدا بسیار سبک‌تر از چیزی بود که هم‌اکنون شاهد آن هستیم، مشکلات زیادی را به همراه خود دارد و نداشتن راه‌حل برای این مشکلات می‌تواند باعث کند شدن سیستم شود و کروم را به یک مرورگر بی‌استفاده تبدیل کند.

اگر شما هم دچار مشکلات زیادی در این مرورگر هستید به جای درستی آمدید چراکه در این مقاله قصد داریم 9 مشکل آزاردهنده‌ی گوگل کروم را به همراه راه‌ حل به شما بگوییم.


1. هنگ کردن مرورگر یا یک تب

در بسیاری از مواقع برنامه‌های مختلف هنگ می‌کنند و دیگر پاسخ‌گوی کار ما نیستند. کروم هم از این مسئله مستثنی نیست چرا که این مرورگر ممکن است در بسیاری از مواقع به طور کامل هنگ کند و یا حداقل یکی از تب‌های آن از دسترس خارج شود. خوشبختانه برای این مشکل راه حل بسیار ساده‌ای وجود دارد.

9 مشکل آزاردهنده در مرورگر گوگل کروم به همراه راه حل

با زدن دو دکمه‌ی  Shift + Esc به راحتی وارد بخش Task Manager این مرورگر شده و تب مورد نظر خود را با زدن دکمه‌ی End Process به طور کامل ببندید. با این کار مرورگر شما به حالت عادی برگشته و می‌توانید به کارهای قبلی خود ادامه دهید.


2.  نرم‌افزاری برای خانه‌تکانی کروم

اگر بعد از به اتمام رساندن راه حل اول باز هم شاهد مشکلاتی نظیر هنگ کردن یا باز نشدن مرورگر بودید، احتمالا مرورگر شما به بدافزارهای مختلفی آلوده شده که با داشتن نرم‌افزاری مناسب می‌توانید مرورگر را بسیار سبک‌تر کرده و مشکلات آن را حل کنید.

9 مشکل آزاردهنده در مرورگر گوگل کروم به همراه راه حل

اگر جز کاربران ویندوز هستید با دانلود کردن نرم‌افزار  Chrome Clean-Up Tool به‌ راحتی می‌توانید خانه‌تکانی اساسی را در مرورگر خود ایجاد کنید. اگر هم جز کاربران سیستم‌عامل مک هستید، گوگل تنها نرم‌افزار MalwareBytes را پیشنهاد داده است.


3. بازگردان تنظیمات به حالت اولیه

اگر هیچ‌کدام از راه‌حل‌های بالا مفید واقع نشدند و همچنان با مشکلات زیادی در گوگل کروم مواجه هستید بهتر است تنظیمات این مرورگر را به طور کامل به حالت اولیه در بیاورید. برای انجام این کار به بخش تنظیمات رفته و گزینه‌ی Show advanced settings را انتخاب کنید. سپس با کمی پایین آمدن می‌توانید گزینه‌ی Reset Settings را به راحتی مشاهده کنید تا تنظمیات مرورگر شما به حالت اولیه در بیاید. با این‌کار احتمالا بسیاری از مشکلات شما حل خواهد شد.

9 مشکل آزاردهنده در مرورگر گوگل کروم به همراه راه حل


4. فایل‌های محافظت‌شده‌ی سیستم را درست کنید

یکی دیگر از راه‌حل‌هایی که برای مرورگر کروم پیشنهاد می‌شود این است که خود سیستم با درست کردن فایل‌های محافظت شده، مرورگر شما را تعمیر کرده و به حالت اول تبدیل کند. با کلیک راست بر روی منوی استارت و اجرا کردن Command Prompt عبارت رو‌به‌رو را تایپ کنید. “SFC.EXE /SCANNOW”؛ سپس ویندوز فایل‌های مختلفی را طی مدت زمان نسبتا طولانی اسکن می‌کند اما ممکن است بعد از به اتمام رسیدن این اسکن، به نتیجه‌ی قابل قبولی دست یابید.

9 مشکل آزاردهنده در مرورگر گوگل کروم به همراه راه حل


5. پاک کردن پروفایل کاربری

در برخی مواقع مرورگر کروم با نشان دادن عبارت  “Your profile could not be opened correctly”، به شما اطلاع می‌دهد که پروفایل کاربری شما دچار مشکل شده و ممکن است تنظیمات مرورگر و یا بوک‌مارک‌ها به درستی کار نکنند. معمولا با مشاهده کردن این ارور چند راه حل به ذهن ما می‌رسد.

راه‌حل اول این است که پروفایل کاربری خود را از مرورگر پاک کنید. برای اینکار، به بخش تنظیمات مرورگر رفته و در قسمت Sign In، تیک گزینه‌ی Disconnect Your Google Account بزنید. بعد از آن، اخطار دیگری را که عبارت رو‌به‌رو در آن نوشته شده مشاهده خواهید کرد.

“Also clear your history, bookmarks, settings, and other Chrome data stored on this device”

با دیدن عبارت بالا، حتما از تیک خوردن آن مطمئن شده و سپس بر روی گزینه‌ی Disconnect کلیک کنید. بعد از انجام این کار، مرورگر کروم را بسته و دوباره باز کنید و وارد حساب کاربری خود شده تا مشکلاتی که مربوط به پروفایل شما بوده حل شده باشد.

9 مشکل آزاردهنده در مرورگر گوگل کروم به همراه راه حل


6. پاک کردن فایل‌های موسوم به Web Data

اگر راه‌حل بالا برای حل شدن اخطار Your profile could not be opened correctly به خوبی کار نکرد، باید به سراغ مراحل پیشرفته‌تر و البته خطرناک‌تری نیز بروید و آن هم پاک کردن فایل‌های Web Data مرورگر کروم است. در رایانه‌ی خود مسیر زیر را دنبال کنید:

C:\Users\[Username]\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default

طبیعتا Username، نام کاربری شما در ویندوز بوده و باید به پوشه‌ی همان نام کاربری روید. بعد از رسیدن به مسیر بالا، باید فایلی را به نام Web Data پیدا کرده و آن را به طور کامل پاک کنید.

9 مشکل آزاردهنده در مرورگر گوگل کروم به همراه راه حل

در مک نیز باید مسیر زیر را دنبال کنید. ( بار دیگر User همان نام کاربری شما در مک است)

cd /Users/[user]/Library/Application Support/Google/Chrome/Default

سپس عبارت پایین را تایپ کرده تا فایل Web Data مرورگر کروم به طور کامل از سیستم شما پاک شود:

؛rm -rf History*; rm -rf Web\ Data

در هر دو پلتفرم،‌ بعد از پاک کردن فایل مورد نظر، سیستم خود را ری‌استارت کرده و مرورگر کروم را دوباره باز کنید تا مشکل شما به طور کامل حل شود.


7. پاک کردن افزونه‌های گوگل کروم

همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز به آن اشاره کردیم، مرورگر کروم بسیار سریع بوده و نسبتا نیز سبک است اما در صورتی که فایل‌های Extension بی‌نهایتی که برای این مرورگر آمده را نصب نکنید. این فایل‌ها به استفاده‌ی هرچه‌ راحت‌تر ما از این مرورگر کمک کرده‌اند و بسیاری از کاربران اینگونه فایل‌ها را نصب می‌کنند.

معمولا گوگل بر روی این افزونه‌ها نظارتی نداشته چرا که توسعه‌دهندگان مختلفی از یک برنامه نویس ساده یا شرکت‌های بزرگ این فایل‌ها را به کروم اضافه می‌کنند. اگر شما هم این افزونه‌ها را بر روی مرورگر خود نصب کرده و احساس کرده‌اید که بعد از نصب این فایل‌ها، کروم کمی کند شده، تنها راه حل آن پاک کردن آن‌ها است.

9 مشکل آزاردهنده در مرورگر گوگل کروم به همراه راه حل

با رفتن به مسیر Menu > More Tools > Extensions، می‌توانید تمامی افزونه‌های نصب شده بر روی مرورگر را پاک کرده و یا غیر فعال کنید. طبیعتا برای نتیجه‌گیری بهتر، باید افزونه‌های نصب شده بر روی مرورگر را به طور کامل پاک کنید.


8. فلش‌پلیر گوگل کروم را غیر فعال کنید

شرکت Adobe همواره سعی داشته تا فلش‌پلیر خود را به طور کامل غیر فعال کند اما هنوز هم برخی از سایت‌ها از این پلاگین استفاده می‌کنند و باعث کند شدن مرورگر می‌شوند؛ اگر نخواهیم به مسائل امنیتی آن اشاره کنیم. اگر همانند تصویر پایین با اخطار مربوط به فلش‌پلیر گوگل کروم مواجه می‌شوید، بهتر است برای امنیت خود و هم‌چنین سریع‌تر کردن مرورگر کروم، آن را به طور کامل غیر فعال کنید.

9 مشکل آزاردهنده در مرورگر گوگل کروم به همراه راه حل

در قسمت تولبار مرورگر کروم، عبارت /chrome://plugins را تایپ کرده و با رفتن به بخش تنظیمات Adobe Flash Player بر روی گزینه‌ی Disable کلیک کنید تا این پلیر به طور کامل غیر فعال شود.


9. پاک‌کردن کامل مرورگر

احتمالا اگر به آخر این مقاله رسیده‌اید، هیچ‌کدام از راه‌حل‌های بالا پاسخ‌گو نبوده و نتوانسته‌اند تمامی مشکلات شما را برطرف کنند. در صورتی که این‌طور بوده، باید مرورگر کروم را به طور کامل پاک کرده، جدیدترین نسخه را گرفته و آن را نصب کنید تا تمامی مشکلات مربوط به افزونه‌ها، پلاگین‌ها و یا کند بودن مرورگر به طور کامل رفع شوند.

9 مشکل آزاردهنده در مرورگر گوگل کروم به همراه راه حل

به‌هر‌حال مرورگر کروم بسیار پیشرفته بوده و ممکن است مشکلات بسیار دیگری نیز برای آن به وجود آید؛ اما ما در این مقاله سعی داشتیم تا بیشترین مشکلاتی که برای کاربران به وجود آمده را پوشش دهیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال