معرفی 10 استارتاپ، برنامه و سرویس نوپا که در سال 2014 عملکرد درخشانی داشتند (بخش دوم)

در این مقاله ما قصد معرفی 10 نمونه از این موارد را داریم که در از زمان شروع به کار ناچیز خود تاکنون تواسته‌اند موفقیت‌های گسترده‌ای را کسب نمایند. همچنین باید دقت داشته باشید که ما سعی کرده‌ایم در این لیست برگزیده شده..

اگر به خاطر داشته باشید در بخش اول این مقاله اشاره داشتیم که هر ساله سرویس‌ها، اختراعات، برنامه‌ها و …. متنوع و جدیدی از سوی افراد و نهادهای گوناگون شروع به کار کرده و نهایتا به ارائه‌ی خدمات خود در زمینه‌های گوناگون می‌پردازند. در این مقاله ما قصد معرفی 10 نمونه از این موارد را داریم که در از زمان شروع به کار ناچیز خود تاکنون تواسته‌اند موفقیت‌های گسترده‌ای را کسب نمایند. همچنین باید دقت داشته باشید که ما سعی کرده‌ایم در این لیست برگزیده شده به 10 مورد متنوع و کاملا متمایز نسبت به یکدیگر در زمینه‌های کاری و عملکردی گوناگون اشاره داشته باشیم.

پیش از این بخش اول این مقاله خدمت شما عزیزان ارائه شد و در آن به 5 نمونه این استارتاپ‌های موفق اشاره گردید که در مدت زمان کوتاهی توانستند به موفقیت‌های عظیمی دست پیدا کنند.. بنابراین هم اکنون و طی ارائه‌ی بخش دوم این مقاله به ذکر 5 مورد بعدی مرتبط با این موضوع خواهیم پرداخت. بنابراین با تک نیوز و ادامه‌ی این مبحث همراه باشید.

 

6. کمپانی Blaze (طرح نورهای لیزری نمادین برای دوچرخه‌‌ها)

Startup6

به صورت کلی دوچرخه‌سواری از ورزش‌ها یا بهتر بگوییم وسیله‌های حمل و نقل شخصی نسبتا خطرناک محسوب می‌شود، اما شرکت لندنی Blaze با هدف ایجاد بستری امن‌تر برای دوچرخه‌سواران دست به اقدامی نو زده است. بنابراین شرکت Blaze برای اولین بار طی اوایل سال 2014 اولین نمونه از نورهای لیزری منحصر به فرد خود را به منظور استفاده در دوچرخه‌ها معرفی کرد. این نور لیزری دقیقا مانند تصویر فوق یک عکس لیزری از دوچرخه را بر روی سطح جلویی آن نمایش می‌دهد که نهایتا منجر به قابل تشخیص شدن بیشتر دوچرخه‌ها خواهد شد. این موضوع مخصوصا در شرایطی که پای نقاط کور رانندگی به میان باشد می‌تواند موثر واقع شده و نهایتا ضریب ایمنی دوچرخه‌سوار را با افزایش مواجه سازد.

بنیانگذار کمپانی Blaze خانم امیلی بروک (Emily Brooke) به منظور طراحی و راه اندازی این پروژه در زمینه‌های گوناگون تحقیقات خود را گسترش داد. این زمینه‌ها شامل مواردی همچون بررسی و جمع‌آوری آمار از رانندگان وسایل نقلیه‌ی سبک، رانندگان وسایل نقلیه‌ی سنگین، شرکت‌های اتوبوس‌رانی، روانشناسان و … می‌شدند. جالب است بدانید که این پروژه هم مانند برخی از پروژه‌هایی که پیش از این در بخش اول این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم توسط کمپانی و سایت Kickstarter حمایت شده است و هم اکنون با گسترش بسیار زیاد توانسته درآمد و ارزش‌های خود و کمپانی Blaze را تا 500000 دلار افزایش دهد.

 

7. برنامه‌ی Spring (برنامه‌ای خطرناک و اعتیادآور در زمینه‌ی خرید آنلاین)

Startup7

این برنامه توسط آقای دیوید تیش (David Tisch) بنیانگذار کمپانی TechStars در شهر نیویورک ارائه شد. این برنامه که در نسخه‌ی آی او اسی ارائه شده در سال 2014 علارغم پیش‌بینی بسیاری از افراد با پیشرفت‌های بسیار گسترده‌ای مواجه شد و هم اکنون یکی از موفق‌ترین برنامه‌ها در زمینه‌ی تجارت الکترونیکی محسوب می‌شود. پیشرفت این برنامه و میزان استفاده از آن توسط کاربران به گونه‌ای بوده که هم اکنون لقب برنامه‌ی خطرناک و اعتیادآور در زمینه‌ی خرید آنلاین را به آن داده‌اند.

برنامه‌ی Spring تنها در ایالات متحده‌ی آمریکا قابل استفاده است اما قرار شده که طی سال 2015 عملکرد این برنامه در خارج از خاک ایالات متحده هم گسترش پیدا کند. در حال حاضر بیش از 100 برند بزرگ دنیا محصولات خود را طریق این برنامه به فروش می‌رسانند. برخی از این برندها شامل Warby Parker، Band of Outsiders، Hugo Boss و … هستند. روند خرید در این بسیار ساده بوده و در عین سادگی فرآیند امنی را به همراه دارد.

 

8. سرویس DWLND (تبدیل سایت به یک برنامه‌ی بالقوه)

Startup8

برنامه‌ریزی و خدمات DWLND به گونه‌ای است که قصد سرمایه‌گذاری بر روی روند ساخت برنامه‌های بالقوه به جای اتکا به سایت‌های موبایلی را به همراه دارد. در واقع با استفاده از این سرویس شما قادر خواهید بود که محتویات وب خود را به یک سیستم مدیریت محتوای منحصر به فرد وارد کرده و نهایتا برنامه‌ی بالقوه‌ی ساخته شده و مرتبط با محتوای سایت خود را استخراج کنید. نهایتا برنامه‌ی شما در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی شخصی خود به شخصی‌سازی محیط برنامه و استفاده از قالب‌های گوناگون، رنگ‌های سفارشی و .. بپردازید.

همچنین سرویس DWLND به کاربران اجازه می‌دهد که محتویات رسانه‌ای بسیار غنی نظیر تصویر، ویدئوی، فایل‌های GIF و … را به برنامه‌ی خود اضافه کنند. نهایتا هنگامی که برنامه‌ی مد نظرتان کاملا طبق سلیقه‌ی شما شخصی‌سازی شد، می‌توانید آن را در “فروشگاه گوگل پلی” یا همان “Google Play Store” و … قرار دهید تا کاربران با دانلود برنامه‌ی حاوی محتویات سایت شما از آن استفاده کنند. این سرویس مستلزم پرداخت هزینه‌ای به صورت ماهیانه است که برای شروع معادل با 15 دلار در نظر گرفته شده. هم اکنون میزان استفاده از این سرویس با گسترش چشم‌گیری رو به رو شده است.

 

9. سیستم uBeam (شارژ گوشی بدون نیاز به شارژ و به روش بی‌سیم)

Startup9

این پروژه مربوط به روشی است که در آن هدف اصلی ایجاد بستری مناسب به منظور محقق ساختن قابلیت شارژ بی‌سیم برای دستگاه‌های هوشمند است. این پروژه توسط آقای مارک سوستر (Mark Suster) با سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری آغاز به کار کرد. نام این پروژه و طرح مربوط به آن uBeam است. طی فرآیندی که در این پروژه به آن اشاره شده از انتقال مافوق صوت استفاده خواهد شد. از طریق این انتقال مافوق صوت الکتریسیته به امواج صوتی تبدیل می‌شود و این امواج می‌توانند از یک فرستنده به یک جلد یا غلاف منحصر به فرد طراحی شده برای دستگاه‌های هوشمند انتقال یافته و نهایتا با استفاده از یک دریافت‌کننده‌ی منحصر به فرد دیگر که در دستگاه هوشمند شما لحاظ خواهد شد، مجددا به انرژی الکتریکی تبدیل شده و منجر به شارژ دستگاه شما شود.

به تازگی اختراعات متعددی توسط این پروژه و به نام آن به ثبت رسیده، همچنین یک نمونه‌ی اولیه از آن نیز ارائه شده است که به واقع توانسته منجر به شارژ شدن مجدد باتری گوشی‌های هوشمند شود. بر اساس اطلاعات به دست آمده این پروژه و سیستم شارژ بی‌سیم مربوط به آن ظرف دو سال آینده به شکل گسترده‌ای به منظور استفاده‌ی کاربران ارائه خواهد شد. در واقع سیستم شارژ بی‌سیم uBeam تنها به دلیل پیشرفت زود هنگام و هدف جاه‌طلبانه‌ی خود در لیست 10 پروژه‌ی معرفی شده توسط ما قرار داده شده است.

 

10. برنامه‌ی Wire (یک برنامه‌ی پیام‌رسان)

Startup10

این برنامه را شاید بتوانیم به عنوان یکی از موفق‌ترین برنامه‌های ارائه شده در سال 2014 محسوب کنیم. این برنامه علارغم وجود برنامه‌های پیام‌رسان متعدد ویژگی‌ها و قابلیت‌ها منحصر به فردی را به همراه دارد که منجر به متمایز شدن و یکه‌تاز شدن این ابزار نسبت به آن‌ها خواهد شد. طراحی این برنامه نسبت به سایر برنامه‌های پیام‌رسان به شیوه‌ی دقیق‌تر و مناسب‌تری انجام شده و کیفیت مکالمه‌ی صوتی آن فوق‌العاده بالاست. استفاده از رسانه‌ها در این برنامه کیفیت، سرعت عمل و دقت فوق‌العاده بالاتری را نسبت به سایر برنامه‌های پیام‌رسان موجود کنونی به همراه دارد و هم اکنون نسخه‌های همگام‌سازی شده‌ی آن به منظور استفاده در دستگاه‌های اندرویدی، ای او اسی و OS X ارائه شده است.

همچنین به نظر می‌رسد که نسخه‌های ویندوزی و HTML5 این برنامه هم به زودی ارائه شود. این ابزار از تمامی فایل‌های رسانه‌ای نظیر GIF، عکس، ویدئو و … پشتیبانی کرده و بهترین کیفیت عملکرد را برای کاربران به همراه خواهد داشت. همچنین قابلیتی منحصر به فرد با عنوان “Ping” در این برنامه لحاظ شده که عملکردی تقریبا مشابه با قابلیت Poke در شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک را به همراه دارد. استفاده از این ابزار هم اکنون گسترش چشم‌گیری را یافته و انتظار می‌رود که در آینده صحبت‌ها و اخبار گسترده‌ای در رابطه با آن بشنویم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال