معرفی 10 استارتاپ، برنامه، اختراع و سرویس نوپا که در سال 2014 عملکرد درخشانی داشتند (بخش اول)

همانطور که می‌دانید سالیانه کمپانی‌ها، سرویس‌ها، اختراعات، برنامه‌ها و …. متنوع و جدیدی از سوی افراد و نهادهای گوناگون شروع به کار کرده و نهایتا به ارائه‌ی خدمات خود در زمینه‌های گوناگون می‌پردازند. در این مقاله ما قصد معرفی 10 نمونه از این موارد را داریم که در از زمان شروع به کار اندک خود در سال 2014 تاکنون تواسته‌اند موفقیت‌های گسترده‌ای را کسب نمایند…

همانطور که می‌دانید سالیانه کمپانی‌ها، سرویس‌ها، اختراعات، برنامه‌ها و …. متنوع و جدیدی از سوی افراد و نهادهای گوناگون شروع به کار کرده و نهایتا به ارائه‌ی خدمات خود در زمینه‌های گوناگون می‌پردازند. در این مقاله ما قصد معرفی 10 نمونه از این موارد را داریم که در از زمان شروع به کار اندک خود در سال 2014 تاکنون تواسته‌اند موفقیت‌های گسترده‌ای را کسب نمایند. دقت داشته که ما سعی کرده‌ایم در این لیست برگزیده شده به 10 مورد متنوع و کاملا متمایز نسبت به یکدیگر در زمینه‌های کاری و عملکردی گوناگون اشاره داشته باشیم.

همچنین لازم به ذکر است که این مقاله طی دو مرحله خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد. بخش اول آن، که هم اکنون در اختیارتان قرار داده می‌شود شامل 5 مورد از پیشرفت‌های عظیم نهادهای نوپا (استارتاپ‌ها) در سال 2014 بوده و بخش دوم آن هم که در آینده‌ی نزدیک ارائه خواهد شد، شامل 5 نمونه‌ی بعدی خواهد بود. بنابراین با تیم تک نیوز همراه باشید.

 

1. سایت Product Hunt (استارتاپی به منظور نمایش پروژه‌ها، خدمات، سرویس‌ها، برنامه‌ها و … درخشان نوپا و جدید)

ProdutHunt

سایت ProductHunt.com که در اواخر سال 2013 میلادی راه‌اندازی شد پس از گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی پیشرفت چشمگیر و فوق‌العاده جالب توجهی را به همراه داشت. پیشرفت این سایت به گونه‌ای بوده که شاید با مشاهده‌ی آن باور نکنید که این سایت از اواخر سال 2013 شروع به کار کرده است. این سایت هم اکنون به عنوان منبعی بسیار مناسب به منظور یافتن جدیدترین برنامه‌ها، قطعات سخت افزاری، وب‌سایت‌ها، خدمات و … گوناگون محسوب می‌شود. در واقع این سایت محبوب در عین حال که خود یک استارتاپ است، به نمایش درخشان‌ترین استارتاپ‌های مرتبط با زمینه‌های خدماتی، برنامه‌ای، سخت افزاری و … می‌پردازد.

این سایت با ارائه‌ی یک برنامه‌ی آی او اسی مختص خدمات خود، سیستم پادکست (Podcast) و تامین بودجه‌ی 6.1 میلیون دلاری توسط شرکت اندرسون هوروویتز (Andreessen Horowitz) هم اکنون تقریبا به یک موسسه‌ی فعال تبدیل شده است. دور از انتظار نیست که این موسسه در اواخر سال 2015 به قدرت بسیار عظیمی دست پیدا کند.

 

2. دستگاه هوشمند Hello (دستگاه و قطعه‌ای سخت افزاری که می‌تواند نحوه‌ی خوابیدن شما را تحت تاثیر قرار دهد)

Hello

این دستگاه هوشمند توسط شرکت Thiel Fellow و آقای جیمز پرود (James Proud) ابداع شده است. نام این دستگاه به صورت اختصاصی Hello بوده و مجهز به سیستمی منحصر به فرد و ترکیبی از حسگرهای گوناگون به منظور ردیابی کیفیت خواب و استراحت شماست. دستگاه اصلی این سیستم که با نام Sense مشخص شده، در کنار تختخواب شما قرار گرفته و قطعه‌ی کوچک آن در زیر یا کنار بالش‌تان جاسازی خواهد شد. به قطعه‌ی کوچکی که در زیر کنار بالش شما قرار خواهد گرفت اصطلاحا “Sleep Pill” گفته می‌شود.

این Sleep Pill در طول مدت زمان خوابیدن‌تان حرکات و وضعیت شما را ردیابی کرده و اطلاعات دقیق مربوط به آن را به Sense ارسال می‌نماید. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی‌های لحاظ شده در آن به عواملی همچون درجه‌ی حرارت محیط، میزان نور، صدا، ذرات موجود در هوا، رطوبت و … نظارت دارد. نهایتا این عوامل موجود با توجه به شرایط و وضعیت شما به طور اتوماتیک تنظیم خواهند شد.

دستگاه هوشمند Hello یک برنامه‌ی منحصر به فرد آی او اسی و اندرویدی را نیز به همراه دارد که در گوشی هوشمند شما نصب شده و در طول شب با همگام‌سازی اطلاعات خود مابین دستگاه و گوشی شما، در شرایط لازم منجر به زنگ زدن گوشی‌تان و نهایتا بیداری شما در بهترین شرایط ممکن خواهد شد. دستگاه Hello هم اکنون 2 میلیون دلار پشتیبانی نقدی را در سایت Kickstarter دریافت کرده، در حالی که مبلغ مد نظر آقای جیمز پرود به منظور راه‌اندازی تولید این پروژه 100000 دلار بوده است.

 

3. کمپانی Kwikdesk و برنامه‌ی OneOne (برنامه‌ای که تمامی پیام‌های شما را در امن‌ترین شرایط ممکن رد و بدل می‌کند)

OneOne

هنگامی که این برنامه در ماه نوامبر سال 2013 میلادی ارائه شد، ما آن را مانند یک برنامه‌ی پیام‌رسان شبیه به توییتر در نظر گرفتیم، اما این برنامه توسط کارآفرین مشهور آقای کوین آبوش (Kevin Abosch) توسعه داده شد و نهایتا هم اکنون با نام اختصاصی برنامه‌ی OneOne در دو نسخه‌ی متفاوت برای دستگاه‌های هوشمند اندرویدی و آی او اسی ارائه شده است. این برنامه عملیات رد و دل پیام را به شکل فوق‌العاده امن، خصوصی و غیرقابل سوء استفاده‌ای فراهم می‌آورد. سایت Kwikdesk که همواره در پی ارائه‌ی ارتباطات بسیار جدی و غیرقابل سوء استفاده توسط سایر افراد بوده و نهایتا برنامه‌ی OneOne این بستر امن را فراهم آورده است.

برنامه‌ی OneOne عملیات رمزگذاری و رمزگشایی اطلاعات را به طور مستقیم از دستگاه هوشمند شما انجام خواهد داد و در این راستا از کلید‌های مخفی که هرگز برای هیچ مقصد دیگری ارسال نمی‌شوند استفاده می‌کند. در این برنامه هیچ حساب کاربری وجود ندارد و کمپانی Kwikdesk می‌گوید در حین استفاده از این برنامه هیچ نوع اطلاعات شخصی و شناسایی ارسال یا ذخیره‌سازی نخواهند شد. هر کانال ارائه شده در این برنامه تنها به 2 کابر اجازه‌ی چت کردن را خواهد داد و کیلدها و رمزهای منحصر به فرد خود را تولید می‌نماید. این ابزار هم اکنون توسط کاربران بسیاری که به مسئله‌ی امنیت رد و بدل اطلاعات و حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

4. دستگاه‌ BRCK (جعبه‌ی جادویی که می‌تواند در هر نقطه از کره‌ی زمین شما را به اینترنت متصل کند)

BRCK

این دستگاه توسط شرکت کنیایی یوشاهیدی (Ushahidi) طراحی و ساخته شده است. نام این دستگاه BRCK است و طراحی آن مانند یک جعبه‌ی جادویی بوده و می‌تواند در مناطق دور افتاده و به ویژه سراسر خاک آفریقا و … امکان اتصال به اینترنت را فراهم آورد. قیمت این دستگاه 199 دلار است و هم اکنون در 140 کشور کارایی لازم را به همراه دارد. تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید یک سیم‌کارت با قابلیت اتصال 3G فعال یا یک وسیله‌ی ارتباطی به منظور اتصال به سیگنال‌های وای‌فای (vMNO) قابل اشتراک گذاری در بیش از 20 دستگاه هوشمند کمپانی یوشاهیدی است. این دستگاه حتی شامل یک آنتن GSM خارجی به منظور تقویت سیگنال‌های مربوطه است.

پروژه‌ی مربوط به ساخت این دستگاه در سال 2013 توسط شرکت و سایت Kickstarter حمایت لازم را کسب کرد و در تایستان سال 2014 بیش از 1.2 میلیون دلار فروش را به خود اختصاص داد. باتری تعبیه شده در این دستگاه تا سقف 8 ساعت دوام را به همراه دارد و امکان شارژ آن از طریق پنل‌های خورشیدی، باتری اتومبیل، کامپیوتر و … وجود دارد.

 

5. برنامه‌ی Slack (برنامه‌ای به منظور ایجاد تغییر در شیوه‌ی همکاری و تعامل گروه‌ها)

Slack

به صورت کلی برنامه‌ی Slack یک ابزار مناسب به منظور چت و همکاری گروه‌های گوناگون محسوب می‌شود که با هدف پیشبرد زمینه‌های کسب و کار و تجاری گروه‌ها و سازمان‌های گوناگون ارائه شده است. چت و گفتگو مابین کاربران این برنامه از طریق کانال‌های IRC انجام خواهد شد و شما قادر خواهید بود که با ساختن گروه‌های خصوصی به ارسال پیام و رد و بدل اطلاعات مابین اعضای خویش بپردازید. جالب است بدانید که برنامه‌ی Slack نهایتا منجر شد که آقای استوارت باترفیلد (Stewart Butterfield) یکی از بنیانگذاران شرکت Slack با افزایش ارزش شرکت خود در حدود 120 میلیون دلار مواجه شده و هم اکنون ارزش این کمپانی به 1.2 میلیارد دلار رسیده است.

هم اکنون تیم‌های مهندسی، طراح و … کمپانی‌های بزرگی همچون گوگل، اپل، توییتر و …. از این برنامه به منظور ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. این برنامه به شکل جالب توجهی با سرویس‌ ذخیره‌‎سازی ابری دراپ‌باکس (Dropbox)، سرویس گوگل داکس (Google Docs)، شبکه‌ی و اجتماعی توییتر همگام‌سازی شده است. با استفاده از این برنامه پست‌های شبکه‌های اجتماعی به راحتی در دسترس شما قرار خواهند گرفت و امکان دانلود عکس‌ها، ویدئوها و .. به صورت مستقیم از این برنامه وجود دارد. این برنامه هم اکنون با رشد فوق‌العاده‌ای مواجه شده و روز به روز میزان استفاده از آن بیشتر و بیشتر می‌شود.

 

دوستان عزیز سایت تک نیوز، بخش اول این مقاله در همین لحظه و با معرفی 5 استارتاپ، برنامه، اختراع و سرویس نوپا که توانستند در سال 2014 عملکرد درخشانی را از خود به ثبت برسانند، به پایان می‌رسد. مسلما با یاری و همراهی شما عزیزان هرچه سریع‌تر نسبت به ارائه‌ی بخش دوم این مقاله و معرفی 5 مورد بعدی اقدام خواهیم کرد. ضمنا ما را از نظرات خود بهره‌مند سازید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال