10 مشکل شایع اندروید و راه‌حل برطرف کردن آن‌ها

در حال حاضر سیستم‌عامل اندروید به عنوان محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین سیستم‌عامل تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار دارد. از آنجایی که اکثرا کاربران، دستگاه‌های اندرویدی دارند، در این مقاله قصد داریم تا برخی از مشکلات شایع در این سیستم‌عامل را مطرح و راه حل آنها را بیان کنیم. البته پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی قبلی که […]

در حال حاضر سیستم‌عامل اندروید به عنوان محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین سیستم‌عامل تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار دارد. از آنجایی که اکثرا کاربران، دستگاه‌های اندرویدی دارند، در این مقاله قصد داریم تا برخی از مشکلات شایع در این سیستم‌عامل را مطرح و راه حل آنها را بیان کنیم. البته پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی قبلی که در آن 20 مشکل مختلف را مورد بررسی قرار داده بودیم، مطالعه کنید.

البته هیچ سیستم‌عاملی بدون عیب نیست، اما تعدد کاربران اندروید، باعث شده تا توجه ما به آن بیشتر جلب شود. باید اشاره کنیم که بعضی از این موارد شاید در ظاهر بسیاری ساده به نظر برسند، اما واقعا مسائلی هستند که بسیاری از کاربران یا در مورد همین مسائل ساده اطلاع نداشته و یا در انجام آنها کوتاهی می‌کنند. شاید مورد اولی که به توضیح آن خواهیم پرداخت، باعث تعجب شما شود، اما همین موارد ساده هستند که می‌توانند دلیل مشکلات مختلف باشند. در ادامه به اختصار هر کدام از این موارد را تشریح و راه حل آن را بیان خواهیم نمود:

مصرف بیش از حد باتری

بسیاری از کاربران در مورد مصرف بیش از حد باتری دستگاه خود شکایت کرده و اذعان دارند که دستگاه آنها باتری را خالی می‌کند. در این حالت بهتر است کم کردن شدت روشنایی را امتحان کنید! بسیاری از کاربران همواره شدت روشنایی دستگاه خود را بر روی 100 قرار می‌دهند. در این حالت، نباید تعجب کنید اگر باتری گوشی شما به سرعت خالی شود. اگر کمی دقت کنید، می‌توانید گزینه‌ای با نام “Auto” را نزدیک به بخشی که شدت روشنایی را تنظیم می‌کنید، پیدا کنید. در این صورت بهتر است آن را بر روی Auto قرار دهید.

علاوه بر این، بسیاری از گوشی‌های جدید و یا بسیاری از محصولات شرکت ال‌جی، حالتی برای ذخیره کردن مصرف انرژی دارند. بهتر است از این گزینه‌ها نیز استفاده کنید چرا که در این حالت، بسیاری از پردازش‌های بی مورد بسته نگاه داشته و شدت نور صفحه‌نمایش نیز به صورت خودکار تنظیم می‌شود.

کند شدن رابط کاربری و فریز شدن

یکی از مواردی که می‌تواند سرعت دستگاه شما را پایین آورد، پر شدن حافظه‌ی داخلی دستگاه است. در این حالت، سعی کنید تا فایل‌ها، تصاویر و ویدئوهای اضافی را پاک کنید. بسیاری از اپلیکیشن‌ها نیز ممکن است هیچ‌وقت مورد استفاده قرار نگیرند، بهتر است آنها را نیز پاک کنید تا فضای کمتری اشغال شود. توجه داشته باشید که اگر حافظه‌ی داخلی پر شود، سرعت گوشی پایین نخواهد آمد بلکه ممکن است کمی در اجرای فایل‌های این کارت حافظه با افت سرعت مواجه باشید. به همین جهت یکی دیگر از راه‌ها، انتقال دادن تصاویر و فایل‌های اضافی به کارت حافظه است.

همچنین بسیاری از نرم‌افزارها هستند که با استفاده مکرر، فعالیت‌های شما را ثبت و ذخیره می‌کنند. به عنوان مثال زمانی که شما صفحات مختلف وب را جستجو می‌کنید، تمامی تصاویر و اطلاعات آن در دستگاه شما ذخیره می‌شود که با پاک کردن حافظه‌ی این اپلیکیشن‌ها، می‌توانید فضای زیادی را آزاد کنید. برای این کار باید اصطلاحا “حافظه‌ی کش” را پاکسازی کنید. برای این کار وارد تنظیمات شده و از بخش مربوط به برنامه‌ها (Apps)، با باز کردن اپلیکیشن مورد نظر، گزینه‌ی “Clear Cache” را انتخاب کنید.

البته نرم‌افزارهای جانبی نیز برای انجام این کار وجود دارند که می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. اما بهتر است اگر در کار کردن با گوشی حرفه‌ای هستید، از آن استفاده نکنید چرا که به عنوان مثال، حتی نقشه‌های ذحیره‌شده توسط اپلیکیشن Google Maps نیز تمام پاک خواهد شد.

مشکل در استفاده از ابزارهای ارتباطی

اگر شما با مشکلاتی در متصل شدن به دستگاه دیگر از طریق بلوتوث، وای‌فای و … بوده و یا نمی‌توانید به شبکه اینترنت متصل شوید، بهتر است حالت پرواز را برای 30 ثانیه فعال کرده و سپس غیر فعال کنید. بعضی وقت‌ها این کار می‌تواند همانند یک بارگذاری مجدد عمل کرده و این مشکل را برطرف کند.

اگر باز هم مشکل ادامه پیدا کرد، بهتر است تنظیمات مربوط به وای‌‌فای و یا بلوتوث خود را مجددا انجام دهید.

ارسال نشدن پیام کوتاه

شاید برخی از مواقع با مشکل ارسال نشدن پیام‌اهی کوتاه مواجهه شوید. در این صورت بهتر است یک بار دستگاه خود را مجددا راه‌اندازی کنید و اگر مشکل حل نشد، می‌توانید اپلیکیشن‌های پیام کوتاه دیگر را امتحان کنید.

مشکل در یکپارچه‌سازی

این مشکل ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. اول اینکه سعی کنید از متصل بودن اینترنت اطمینان حاصل پیدا کنید. پس از آن، باید مطمئن باشید که سرویس مورد نظر شما فعال باشد. همچنین باید کلمه عبور خود را به درستی وارد کنید، چرا که در برخی از موارد، کاربران تصور می‌کنند که ممکن است مشکل از دستگاه و یا اپلیکیشن مورد نظر باشد، در حالی که خودشان کلمه عبور را به درستی وارد نمی‌کنند.

اگر همچنان هم با مشکل مواجه هستید، بهتر است یک بار حساب کاربری خود را به صورت کامل حذف کرده و دوباره امتحان کنید.

هنگ کردن ناگهانی اپلیکیشن‌ها

این موضوع می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد و شاید یکی از بیشترین مشکلاتی باشد که می‌تواند پیش روی کاربران قرار داشته باشد. شاید این مشکل را تنها بتوان با نصب دوباره نرم‌افزار مورد نظر و یا به روز کردن آن حل کرد …

البته به یاد داشته باشید که پس از توقف ناگهانی نرم‌افزار، ابتدا آن را به صورت کامل ببندید. برای این کار نیز می‌تواند از قسمت Multitask و همچنین Task Manager دستگاه خود استفاده کنید.

مشکل هنگ کردن Google Play

بسیاری از کاربران زمانی که می‌خواهند وارد فروشگاه اپلیکیشن گوگل شده و نرم‌افزارهای خود را آپدیت کنند، با مشکل هنگ کردن اپلیکیشن مربوط به Google Play روبه‌رو می‌شوند.

معمولا این مشکل زمانی رخ می‌دهد که حافظه‌ی کش این اپلیکیشن همراه با فایل‌های آلوده و خراب باشد. برای حل این مشکل تنها کافیست که حافظه‌ی کش را پاک کنید. برای انجام این کار وارد بخش تنظیمات شده و از قسمت مربوط به نرم‌افزارها (Applications یا Apps)، وارد قسمت همه‌ اپلیکیشن‌ها (All Apps) شده و در قسمت مربوط به Storage (یا حافظه‌ی داخلی) مربوط به اپلیکیشن Google Play، گزینه‌ی Clear Cache را انتخاب کنید.

در این صورت و با راه‌اندازی دوباره گوشی خود، دیگر نباید با مشکلی روبه‌رو باشید.

اپلیکیشن‌ها دانلود نمی‌شوند

دو روش می‌تواند این مشکل را حل کند. ابتدا وارد آخرین لیست مربوط به اپلیکیشن‌های خود شده و اقدام به پاک کردن حافظه‌ی کش نمایید. اگر مشکل حل نشد، باید یک بار تمام تاریخچه (History) اپلیکشین Google Play و تمامی صفحاتی که مشاهده کرده بودید را به صورت کامل از دستگاه خود حذف کنید.

انجام این کار نیز سخت نبوده و تنها باید با لمس کردن علامت سه خط افقی در بالای سمت چپ صفحه، وارد بخش تنظیمات (Settings) شده و گزینه‌ی Clear local search history را انتخاب کنید.

کودکان شما ناخواسته خرید می‌کنند!

شاید تصور کنید که این موضوع نمی‌تواند یک مشکل باشد، اما واقعا بسیاری از کاربران بوده و هستند که چنین چیزی را گزارش کرده‌اند. آنها می‌گویند که کودکان آنها هنگام کار کردن با دستگاه و بازی کردن، به صورت ناخواسته، اقدام به خرید می‌کنند.

برای جلوگیری از این موضوع می‌تواند یک کار ساده انجام دهید و آن، وارد شدن به بخش تنظیمات اپلیکیشن Google Play و فعال کردن گزینه‌ی مربوط به تایید هویت می‌باشد. این گزینه با عبارت “Fingerprint Authentication” مشخص شده است. در این بخش، باید تیک مربوط به گزینه‌ی “For all purchases through Google Play on this device” را بزنید. با فعال کردن این گزینه، از این پس برای خریداری هر چیزی در Google Play مجبور به تایید کردن هویت خود خواهید بود.

اینها مشکلاتی بودند که توسط بسیاری از کاربران گزارش شده بودند. آیا شما نیز چنین مشکلاتی دارید؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال