ده ویژگی گلکسی S6 سامسونگ که آیفون 6 از آن بی بهره است

پس از اینکه اپل آیفون ۶ خود را عرضه کرد در یک دوره سه ماهه به میزان سودی رسید که تاکنون هیچ شرکتی نتوانسته است به آن دست یابد. با وجود اینکه تب تند طرفداران این شرکت و گوشی جدیدش تقریباً فروکش کرده است اما آمار و ارقام حاصل از فروش آیفون ۶ هنوز هم […]

پس از اینکه اپل آیفون ۶ خود را عرضه کرد در یک دوره سه ماهه به میزان سودی رسید که تاکنون هیچ شرکتی نتوانسته است به آن دست یابد. با وجود اینکه تب تند طرفداران این شرکت و گوشی جدیدش تقریباً فروکش کرده است اما آمار و ارقام حاصل از فروش آیفون ۶ هنوز هم بسیار امیدوارکننده بود تا اینکه سامسونگ رقیب قدرتمندی همچون گلکسی S6 و گلکسی S6 اج برای این گوشی به بازار عرضه کرد.

اگر چه هر سه گوشی نامبرده گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای خرید محسوب می‌شوند اما بااین‌حال پرچم‌داران سامسونگ دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌تواند حسادت دارندگان آیفون ۶ را برانگیزد. در ادامه به بررسی ۱۰ مورد از تأثیرگذارترین این ویژگی‌ها که آیفون ۶ اپل از آن‌ها بی‌بهره است می‌پردازیم.

۱) سرعت شارژ

galaxy-s6-review-31

اولین و شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های که باید به آن اشاره کرد این است که اگرچه سرعت شارژ آیفون ۶ در حد بسیار قابل قبولی است (به خصوص زمانی که از ترفند خاص خودش استفاده شود)، اما با این وجود باز هم نمی‌توان گفت به سرعت شارژ گلکسی S6 نزدیک است! این پرچم‌دار سامسونگ تنها با ۱۰ دقیقه شارژ امکان چندین ساعت استفاده را برای شما به همراه خواهد داشت.


۲) قابلیت شارژ بی‌سیم

wireless-charge

اگرچه تکنولوژی‌های شارژ بی‌سیم که در نمایشگاه CES 2015 نمایش داده شد واقعاً جذاب بودند، اما گلکسی S6 و گلکسی S6 اج، از فنّاوری شارژ بی‌سیم داخلی بهره می‌برد؛ اما برای کاربران آیفون ۶ این قابلیت با استفاده از یک هک یا یک کیس بد قیافه قابل دسترسی خواهد بود.

 

۳) اجرای چندین برنامه به صورت همزمان

پلتفرم iOS از مالتی تسکینگ یا چند برنامگی پشتیبانی می‌کند اما تنها قابلیت اجرای یک برنامه را در لحظه دارد.

multi-window-galaxy-s6_0

این در حالی است که با در اختیار داشتن یکی از دو گوشی S6 و S6 edge سامسونگ امکان اجرای دو برنامه در کنار هم و حتی جابه‌جا نمودن محتویات از یکی به دیگری به صورت Copy و Paste برای شما فراهم خواهد بود.

 

۴) اختصاص قسمتی از صفحه برای نمایش ناتیفیکیشن‌ها

قابلیت rub-to-wake سامسونگ شاید برای بسیاری از افراد مسخره و خنده‌دار به‌نظر برسد اما یک قابلیت واقعاً کاربردی است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا ناتیفیکیشن‌ها را در پنل کناری گلکسی S6 اج بدون روشن کردن صفحه نمایش مشاهده کنید.

 

۵) نمایش تماس گیرنده بدون نیاز به برداشتن تلفن

با داشتن این ویژگی اگر گوشی گلکسی S6 اج شما از سمت صفحه نمایش بر روی میز قرار گرفته باشد، بر اساس رنگی که از قبل برای مخاطبان خود تنظیم کرده‌اید، گوشی همان نور رنگی شما را برای تماس مخاطب مورد نظر نمایش خواهد داد و شما بدون نیاز به دیدن صفحه نمایشگر از اطلاعات فرد تماس گیرنده مطلع خواهید شد. تصویر زیر به‌خوبی این قابلیت را نشان می‌دهد.

Galaxy-S6-Edge-Color-who--s-calling-600x338

 

۶) امکان پرداخت با موبایل در هر زمان و مکان

سرویس Apple Pay یک سرویس پرداخت فوق‌العاده است و احتمالاً روشی ساده‌تر از آن موجود نباشد اما مشکل این سرویس این است که هنوز در اکثر فروشگاه‌ها قابل استفاده نیست. Samsung Pay، از فنّاوری هیبریدی بهره می‌برد که با درگاه‌های پرداخت جدید NFC و همچنین درگاه‌های استاندارد کارت‌های اعتباری سازگاری دارد.
لازم به ذکر است که هر دو مدل گلکسی S6 و گلکسی S6 اج مجهز به این قابلیت می‌باشند.

 

۷) فوکوس خودکار به همراه امکان ردیابی

دوربین جدیدی که سامسونگ در دو گوشی گلکسی S6 و گلکسی S6 اج خود به کار برده، بدون شک یک دوربین فوق‌العاده است که قابلیت‌های مختلفی ارائه می‌‌دهد.

galaxy-s6-camera-modes-2

یکی از این ویژگی‌ها فوکوس خودکار با قابلیت ردیابی است که به کاربران این گوشی‌ها اجازه می‌دهد تا با لمس روی سوژه مورد نظر همواره آن را در فوکوس نگه دارید. این ویژگی در هر دو حالت عکس‌برداری و فیلم‌برداری قابل دسترسی خواهد بود.


۸) دسترسی سریع به دوربین

اگر دکمه Home گلکسی S6 را دو مرتبه فشار دهید، برنامه دوربین تنها در زمان ۰.۷ ثانیه اجرا می‌شود که می‌تواند به نوبه خود بی‌نظیر باشد.

Samsung-Galaxy-S6-Unboxing-10

نکته قابل توجه در خصوص این قابلیت، امکان استفاده از آن حتی در هنگام خاموش بودن صفحه گوشی است. این در حالی است که در مقابل دوربین آیفون ۶ نیز به لطف صفحه لاک اسکرین و میانبرهای کنترل پنل به آسانی اجرا می‌شود اما باید اعتراف نمود که به هیچ عنوان به اندازه گلکسی S6 سریع نیست.

 

۹) استفاده از گوشی به عنوان کنترل تلویزیون

ویژگی جالب دیگری که سامسونگ در اختیار کاربران این گوشی‌ها قرار داده سازگاری با بسیاری از گیرنده‌ها با استفاده از پورت اینفرارد یا مادون قرمز است تا توسط آن بتوانند تقریباً هر نوع وسیله‌ای را کنترل نمایند. دارندگان آیفون ۶ نیز می‌توانند با استفاده از لوازم جانبی و یا برخی برنامه‌ها که با برخی گیرنده‌ها سازگاری دارند، این قابلیت را داشته باشند.

 

۱۰) قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب

اگر شما هم در گروه دارندگان آیفون ۶ قرار دارید، با استفاده از دوربین پشتی و فلاش و همچنین برنامه‌های مخصوص می‌توانید ضربان قلب خود را مشاهده نمایید، اما بد نیست بدانید که از بین ده‌ها برنامه‌ای که در این مسئله مورد تست و بررسی قرار گرفته تقریباً همگی کند و بی‌دقت بودند!

Samsung_Galaxy_S6_Edge_review_9

گلکسی S6 و گلکسی S6 اج با توجه به مجهز بودن به سنسور ویژه نمایش ضربان قلب، از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند.
موارد ذکر شده را می‌توان جزء مزایایی دانست که گلکسی S6 و گلکسی S6 اج سامسونگ در مقابل آیفون ۶ اپل از آنها برخوردار می‌باشند. به هر حال آن‌چه مسلم است این مسئله است که قابلیت‌هایی هم هستند که آیفون 6 اپل برخلاف گلکسی S6 سامسونگ از آن‌ها برخوردار است. قطعا همین قابلیت‌ها است که تعیین‌کننده خرید کاربران خواهد بود و نگاه کاربران را با توجه به انتظار و نوع استفاده آن‌ها از گوشی مورد نظر برای خرید تغییر خواهد داد!

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال