تصاویر منتخب مسابقه تصاویر گردشگری نشنال جئوگرافیک 2015

پس از اینکه حدود 18,000 عکس برای مجله‌ی National Geographic Traveler توسط افراد مختلف از سراسر جهان ارسال شد، کارشناسان از میان این تعداد عکس، 10 عکس برتر را انتخاب کردند، عکس‌توانند ساعت‌ها شما را خیره نگاه داشته و تصورات شما را دگرگون کند. جایزه‌ی ویژه این مسابقات به Anuar Patjane Floriuk از کشور مکزیک تعلق پیدا […]

پس از اینکه حدود 18,000 عکس برای مجله‌ی National Geographic Traveler توسط افراد مختلف از سراسر جهان ارسال شد، کارشناسان از میان این تعداد عکس، 10 عکس برتر را انتخاب کردند، عکس‌توانند ساعت‌ها شما را خیره نگاه داشته و تصورات شما را دگرگون کند.

جایزه‌ی ویژه این مسابقات به Anuar Patjane Floriuk از کشور مکزیک تعلق پیدا کرده، کسی که موفق شده از شیرجه زدن تعدادی قواص به آب در کنار یک وال کوهان‌دار و بزرگ، عکس‌برداری نماید.

جایزه‌ی ویژه: “Whale Whisperer – وال نجواکننده”

01-Grand-Prize

این تصویر که شنا کردن یک وال کوهان‌دار به همراه بچه‌اش را به تصویر می‌کشد، در محلی به نام Roca Partida و در نزدیکی جزیره‌ی Revillagigedo واقع در کشور مکزیک ثبت شده است. این منطقه یکی از بزرگترین مناطقیست که بسیاری از گونه‌های دریایی نایاب در آنجا زندگی کرده و می‌توان انواع مختلفی از جانداران دریایی را در این مکان مشاهده نمود. Floriuk اعلام کرده که در این مورد قصد دارد با سازکان یونسکو صحبت کند تا از ماهیگیری‌های غیر مجاز و شکار حیوانات مختلف در این منطقه جلوگیری شود. همچنین وی از یونسکو می‌خواهد تا یک پایگاه در این منطقه را بنا نمایند و از این جانداران دریایی، حفاظت کنند.

در مورد خود عکس، Floriuk اذعان داشته که این تصویر از قبل برنامه‌ریزی نشده بوده و وی به دنبال عکس گرفتن از سر این وال بوده اما ناگهان وال کوهان‌دار به سوی سایر قواصان شنا می‌کند و چنین موقعیت بی‌نظیری خلق می‌شود.

جایزه‌ی ویژه این مسابقه برای نفر اول، تور هشت روزه National Geographic Photo به سوی کاستاریکا می‌باشد که Floriuk به قدری خوش‌شانس بوده تا به آن برسد.

رتبه دوم: “Gravel Workmen – کارگران شن”

02-Second-Place

اینجا محلی است که کارگران شن در آن مشغول کارند. آن طرف شیشه که آنها را ایستاده مشاهده می‌کنید، محلیست تمام نشدنی از شن‌ و ماسه و نگاه تامل‌برانگیز یه کارگر شن که به دست Faisal Azim در Chittagong، بنگلادش به ثبت رسیده است.

رتبه سوم: “Camel Ardah – مسابقات شترسواری”

03-Third-Place

Camel Ardah، نام یکی از مسابقات سنتی شترسواری در کشور امان می‌باشد که توسط افراد بسیار حرفه‌ای انجام می‌شود و شتری که سرعت بیشتری داشته باشد، بازنده خواهد بود، پس هر دو باید با یک سرعت مشخص و در یک مسیر ثابت، همراه با یکدیگر در حرکت باشند.  هدف اصلی در مسابقات شترسواری Ardah، نمایش دادن زیبایی شترهای نژاد عرب و همچنین مهارت بالای سوارکاران می‌باشد.

از طرفی، این مسابقات بسیار خطرناک نیز هستند چرا که حرکت شترها اغلب غیرقابل پیش‌بینی بوده و ممکن است با افسارگسیختگی، به این‌سو و آن‌سو حرکت کرده و حتی به سمت تماشاگران نیز بروند. این تصویر توسط Ahmed Al Toqi به ثبت رسیده و توانسته رتبه‌ی سوم را به دست آورد.

سایر تصاویر که در ادامه مشاهده می‌نمایید، به قدری زیبا هستند که آنها نیز شایستگی حضور در رتبه‌های اول تا سوم را داشته‌اند…

“A Night at Deadvlei – شبی در Deadvlei”

04-Merit

شب قبل از رسیدن به ویندهوک، افرادی که این تصویر را ثبت کرده‌اند، ساعت‌ها در کویر Deadvlei حضور داشتند. در آن شب ماه به قدری روشنایی داشته تا بتواند حتی تپه‌های دورتر را نیز روشن نماید اما خود آسمان، همچنین نیز تاریک بوده است. کلمه‌ی Deadvlei یز به معنای “مارش مرده” می‌باشد اما آیا نام آن با این کویر مرتبط است؟ درخت‌های خارشتری این منطقه عمری 900 ساله دارند اما به خاطر محیط بسیار خشکی که در آن قرار گرفته‌اند، هرگز تجزیه نشده‌اند.

این تصویر و توضیحات آن نیز توسط Beth McCarley برای مجله‌ی National Geographic Traveler ارسال شده است.

“Catching a Duck – گرفتن اردک”

05-Merit

خانم Sarah Wouters یکی دیگر از افرادست که موفق به ثبت این عکس زیبا شده، عکسی که دو کودک را در جریان یک آبشار نشان می‌دهد که در حال گرفتن یک اردک هستند. به نظر شما این افراد از کوه‌نشین‌های اطراف این آبشار هستند؟

“White Rhinos – کرگدن‌های سفید”

07-Merit

بهتر است در مورد این تصویر، توضیحات خود آقای Stefane Berube را بخوانیم:

“شب پیش از ثبت این عکس، ما با یکدیگر قرار گذاشتیم تا عکسی از کرگدن‌های سفید ثبت کنیم. به همین جهت آن شب، در میان چمن‌ها به صورت دزدکی به این کرگدن‌ها نزدیک شدیم. فاصله‌ی من با کرگدن سفید، تنها 30 فوت شده بود ولی باز هم نمی‌توانستم آن عکسی را که آرزوی آن را دارم، ثبت کنم. زمان گذشت و پس از اینکه فردای آن روز از خواب بیدار شدیم، من سه کرگدن سفید را مقابل خود مشاهده کردم و نتیجه‌ی آن، ثبت این تصویر خارق‌العاده بود.”

“Sauna in the Sky – حمام بخار در آسمان”

08-Merit

حمام بخار، قلب کوه‌های Dolomites، رشته‌کوه‌های شرقی ایتالیا، ثبت شده توسط Stefano Zardini

“Highlanders – مردم کوهستانی فنلاند”

09-Merit

درست کردن علف‌های خشک به صورت سنتی در لهستان. مردم این منطقه همچنان از داس‌ و چنگال برای مرتب کردن یونجه‌ها استفاده می‌کنند.

تصویر ارسالی از Bartłomiej Jurecki برای مجله‌ی National Geographic Traveler

“Romania, Land of Fairy Tales – رومانی، سرزمین افسانه‌ها”

10-Merit

واقعا تصویری که آقای Eduard Gutescu از جنگل‌های سفید پشت روستای Pestera واقع در کشور رمانی ثبت کرده، می‌تواند در میان 9 عکس برتر باشد، نه؟

نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟ آیا تا کنون نمونه‌ی این عکس‌ها را دیده بودید؟ اگر شما نیز از عکاسان حرفه‌ای هستید، همین حالا  به سراغ یک ایده‌ی ناب رفته و تصویری هنری را از خود به جای بگذارید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال