یک کودک 10 ساله فنلاندی بخاطر هک‌کردن اینستاگرام 10 هزاردلار جایزه گرفت

براساس خبرهای منتشر شده از سوی وب‌‌سایت  Mashable، پسر نوجوان و باهوشی با هک کردن بخشی از شبکه اینستاگرام، موفق شد انعام 10 هزار دلاری از سوی شرکت فیس‌بوک دریافت نماید. این نوجوان توانسته بود با استفاده از ترفندی خاص، نظرها (کامنت‌ها) یک پست که اطلاعات آن در بخش از سرور اینستاگرام موجود هستند را حذف […]

براساس خبرهای منتشر شده از سوی وب‌‌سایت  Mashable، پسر نوجوان و باهوشی با هک کردن بخشی از شبکه اینستاگرام، موفق شد انعام 10 هزار دلاری از سوی شرکت فیس‌بوک دریافت نماید. این نوجوان توانسته بود با استفاده از ترفندی خاص، نظرها (کامنت‌ها) یک پست که اطلاعات آن در بخش از سرور اینستاگرام موجود هستند را حذف نماید.

این پسربچه فنلاندی که 10 سال سن داشته و با نام جانی شناخته می‌شود ادعا می‌کند که یک نقص امنیتی در این برنامه یافته است که می‌تواند از این طریق آن، برای مثال کامنت‌ها و نظرات پست جاستین بیبر را به همراه کپشن آنها حذف نماید. جانی ادعای خود را با حذف یکی از نظرات پست ارائه شده در یک حساب کاربری جدید اینستاگرام در پیش روی مدیران این شرکت به اثبات رساند. از طرفی پدر جانی نیز به وب‌سایت خبری فنلاندی Iltalehti در این زمینه این‌طور اضافه می‌کند که برادر دوقلوی جانی نیز در پیدا کردن نقص‌های امنیتی وب‌‌سایت‌ها بسیار توانا است. اما با این حال هک کردن اینستاگرام، بزرگ‌ترین موفقیت آنها تا به این تاریخ می‌باشد.

جایزه Bug Bounty شرکت فیس‌بوک که میزان آن برابر با 10 هزار دلار است، به افرادی (از جمله هکرهای کلاه سفید یا محققان) تعلق می‌گیرد که بتوانند یک باگ و نقص امنیتی را در این برنامه پیدا نمایند. شرکت فیس‌بوک در سال 2015 مبلغی بالغ بر 936 هزار دلار را به همین اساس به 210 نفر اهدا نموده است. جالبت است بدانید که 13 هزار ثبت وجود داشته است که در این میان 102 عدد از آنها بسیار مهم و تاثیرگذار در نظر گرفته شده بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال