هزار کارمند اینتل بر روی ساخت مودم LTE برای آیفون بعدی اپل کار می‌کنند

همانطور که اطلاع دارید، شرکت اپل برای تولید و طراحی چیپ‌های خود دیگر نیازی به سازندگان دیگر ندارد و چیپ‌های سری A این شرکت نیز تماما توسط مهندسان داخلی اپل تولید شده‌اند. با این حال، هنوز هم بخش‌هایی از چیپ‌ اپل همچون مودم LTE آن هستند که این شرکت، خود قادر به تولید آن نیست. […]

همانطور که اطلاع دارید، شرکت اپل برای تولید و طراحی چیپ‌های خود دیگر نیازی به سازندگان دیگر ندارد و چیپ‌های سری A این شرکت نیز تماما توسط مهندسان داخلی اپل تولید شده‌اند. با این حال، هنوز هم بخش‌هایی از چیپ‌ اپل همچون مودم LTE آن هستند که این شرکت، خود قادر به تولید آن نیست. هم‌اکنون نیز مودم LTE قرار گرفته در چیپ‌های سری A، توسط کوآلکام ساخته شده است.

اما اطلاعات جدیدی که به تازگی توسط VentureBeat منتشر شده، نشان می‌دهد که 1000 کارمند از شرکت اینتل برای تولید مودم LTE و استفاده از آن در چیپ‌های سری A گرد هم آمده و قصد دارند این مودم را برای نسل جدید آیفون، آماده کنند.

خب البته این اولین بار نیست که چنین اطلاعاتی در مورد اپل منتشر شده است. پیشتر نیز اطلاعاتی در مورد احتمال همکاری اپل با اینتل و قطع همکاری‌ها با کوآلکام برای تولید مودم‌های LTE منتشر شده بود که در ابتدا کمی بعید به نظر می‌رسید. اینطور که اطلاعات نشان می‌دهند، این مودم قادر است اطلاعات را با سرعت حداکثر 450Mbps دریافت از 29 باند مجزای LTE پشتیبانی نماید و حالا که این گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد واقعا اتفاقی بزرگ قرار است بیفتد.

البته یک شایعه دیگر در این مورد وجود دارد و آن، این است که اپل در کنار همکاری با کوآلکام برای استفاده از مودم‌های این شرکت، قصد دارد تا اینتل را نیز در کنار خود داشته باشد. این موضوع نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد چرا که حالا اپل از دو منبع مختلف، یعنی TSMC و Samsung برای تولید چیپ‌های A9 خود استفاده می‌کند. این موضوع می‌تواند نتایج بسیار خوبی را برای اپل به همراه داشته باشد چرا که طبق اطلاعاتی که پیشتر منتشر شد، چیپ A9 تولید شده توسط TSMC، مصرف بهینه‌تری در زمینه‌ی باتری داشت. پس این احتمال وجود دارد که اپل بخواهد اینتل و کوآلکام را برای عملکرد مودم‌های LTE ساخته شده توسط آنها، آزمایش کند.

این اختلاف در محصولات اپل می‌تواند بسیار جالب و در عین حال، تعجب‌آور باشد و باید منتظر واکنش کاربران در مورد محصولات این شرکت باشیم. هر چند VentureBeat در انتها اشاره داشته که هنوز هیچ سندی برای همکاری مشترک اپل و اینتل به امضا نرسیده و هنوز همکاری این دو شرکت قطعی نیست؛ اما این احتمال وجود دارد که اینتل بتواند در صورت داشتن شرایط لازم، به یکی از تامین‌کنندگان اپل تبدیل گردد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال