ماده تاریک کهکشان راه شیری در حال کاهش است

دانشمندان می‌گویند وزن کهکشان راه شر ی به حدود یک پنجم میزان قبلی رسیده و این موضوع باعث تعجب آنها شده است . به همین دلیل احتمال می دهند میزان ماده تاریک این کهکشان کمتر شده باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته محققان جرم کل کهکشان ما حدود ۲۰۰ میلیارد […]

دانشمندان می‌گویند وزن کهکشان راه شر ی به حدود یک پنجم میزان قبلی رسیده و این موضوع باعث تعجب آنها شده است . به همین دلیل احتمال می دهند میزان ماده تاریک این کهکشان کمتر شده باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته محققان جرم کل کهکشان ما حدود ۲۰۰ میلیارد برابر خورشید تخمین زده شده است. این در حالی است که این تخمین در گذشته حدود ۹۰۰ میلیارد برابر خورشید بوده است. احتمالا کهکشان راه شیری بخشی از ماده تاریک خود را از دست داده است. این ماده ۸۵ درصد از جرم کل کیهان را تشکیل میدهد.

داده‌های اخیر از تلسکوپ گایا با نقشه‌ای از ۱.۸ میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری به دست آمده است. این داده‌ها جرم کل کهکشان را ۲۰۰ میلیارد برابر خورشید محاسبه کرده‌اند. محاسبه قبلی حدود ۴ تا ۵ برابر بیشتر بوده و جرم کهکشان ما را حدود ۸۹۰ میلیارد برابر خورشید تخمین زده بود. این اختلاف دانشمندان را وادار کرده است تا یافته‌های جدید را محتاطانه بررسی کنند. زیرا نسبت به مطالعات قبلی تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

پروفسور اندرو پونتزن، محقق دانشگاه کالج لندن در این مورد گفته است: در صورتی که کهکشان راه شیری به همین اندازه دارای جرم کم باشد باید مطالعات قبلی را با توجه به وزن بیشتر و بر اساس روش‌های مختلف مجدداً بررسی کرد. کشف اخیر تاثیر بسیار زیادی روی تاریخ ۱۳ میلیارد ساله کهکشان ما خواهد داشت. به عنوان مثال می‌تواند نشان دهنده این موضوع باشد که این کهکشان نسبت به همتایان خود با کهکشان‌های دیگر برخورد کمتری داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال