12 هزار اپلیکیشن اندرویدی با آسیب‌پذیری بک دور در پلی استور

تحقیقات روی اپلیکیشن های اندرویدی ثابت کرده که بیش از 12 هزار اپلیکیشن آسیب پذیری در پشتی (بک دور) دارند. از این تعداد حدود 6800 اپلیکیشن در پلی استور قرار گرفته اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از ZDnet، محققان برای انجام این کار از ابزاری به نام InputScope همراه با […]

تحقیقات روی اپلیکیشن های اندرویدی ثابت کرده که بیش از 12 هزار اپلیکیشن آسیب پذیری در پشتی (بک دور) دارند. از این تعداد حدود 6800 اپلیکیشن در پلی استور قرار گرفته اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از ZDnet، محققان برای انجام این کار از ابزاری به نام InputScope همراه با تحلیل فرم ورودی اپلیکیشن ها استفاده کردند. در این بررسی از چندین هزار اپ محبوب اندرویدی بر اساس تعداد دانلود و چند هزار اپ دیگر در فروشگاه های دیگر و برنامه های پیش فرض سامسونگ به عنوان نمونه استفاده شد.

در این تحقیق بیش از 12000 اپ اندرویدی شناسایی شدند که آسیب پذیری های در پشتی شامل کلیدهای دسترسی مخفی، مستر پسورد و دستورات مخفی در آنها یافت شد. هکرها با استفاده از این آسیب پذیری می توانند به حساب کاربری شخص وارد شوند. اگر مهاجم بصورت فیزیکی نیز به گوشی دسترسی پیدا کند، باتوجه به نصب این برنامه ها می تواند دسترسی های بیشتری نیز به قسمت های دیگر داشته باشد.

در میان برنامه های بررسی شده، برنامه ریموت کنترل قرار دارد که توسط 10 میلیون کاربر دانلود شده است. مستر پسورد موجود در این برنامه حتی در صورت قفل بودن برنامه نیز می تواند به اطلاعات دسترسی داشته باشد. حتی اپ های محبوب مربوط به قفل گوشی نیز از یک کلید برای ریست استفاده می کند. اپ های مربوط به ترجمه نیز با استفاده از کلیدهای مخفی می توانند پرداختی های درون برنامه را متوقف کنند و یا مانع از اجرای تبلیغات شوند. برخی از این آسیب پذیری ها بصورت تصادفی درون این اپلیکیشن ها قرار گرفته اند. اما برخی دیگر میتوانند برای کاربران و اطلاعات آنها خطرناک باشند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال