مشخصات تبلت 13.8 اینچی پروژه‌ی آرا گوگل به بیرون درز کرد؛ چیپ اسنپ‌دراگون 810، 3 گیگابایت رم

گوگل پروژه‌ی آرا‌ خود را با این هدف آغاز کرد که کاربران با تغییراتی که در بخش سخت‌افزار گوشی یا تبلت خود همانند رایانه‌ی شخصی می‌دهند بتوانند قطعه‌ای جدیدتر را وارد گوشی یا تبلت خود کنند. این ایده‌ی جالب مدت‌ها پیش در ذهن گوگل شکل گرفته اما خبرهای بسیار کمی از آن تاکنون شنیده شده […]

گوگل پروژه‌ی آرا‌ خود را با این هدف آغاز کرد که کاربران با تغییراتی که در بخش سخت‌افزار گوشی یا تبلت خود همانند رایانه‌ی شخصی می‌دهند بتوانند قطعه‌ای جدیدتر را وارد گوشی یا تبلت خود کنند. این ایده‌ی جالب مدت‌ها پیش در ذهن گوگل شکل گرفته اما خبرهای بسیار کمی از آن تاکنون شنیده شده است. حال درجدیدترین بنچمارک‌های منتشر شده از GFXBench می‌توان شاهد تبلت جددی 13.8 اینچی گوگل باشیم که شاید بتوان قعطات سخت‌افزاری آن را تعویض کرد.

اینکه بتوان همانند رایانه‌های شخصی قطعات تبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند را تعویض کرد بسیار جالب خواهد بود. برای مثال هر سال شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند جدیدی از شرکت‌های مختلف تنها با کمی تغییر ظاهری هستیم؛‌ پس این ایده می‌تواند باعث شود تا ما پس از گذشت حتی چندین سال نیازی به تعویض گوشی‌هوشمند خود نداشته باشیم. از طرف دیگر همانند تعویض حافظه‌ی جانبی گوشی می‌توان رم یا پردازنده‌ی گرافیکی گوشی را تغییر و بارها و بارها این‌کار را به سادگی هرچه تمام‌تر انجام داد.

فعلا به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها نباید شاهد عرضه‌ی چنین گجت هوشمندی باشیم. تیم پروژه‌ی آرا گوگل بیان کرده که تا اواخر سال 2016 اولین تبلت یا گوشی‌هوشمند از این پروژه عرضه خواهد شد. شاید رویداد اختصاصی I/O گوگل فرصت مناسبی برای این شرکت باشد تا از این محصول خود رونمایی کند.

حال نگاهی به بنچمارک جدید منتشر شده از تبلت 13.8 اینچی گوگل با رزولوشن فول‌اچ‌دی می‌اندزایم. نکته‌ی جالب در مورد بنچمارک منتشر شده استفاده از چیپست بحث‌ برانگیر اسنپ‌دراگون 810 است که به علت مشکلاتی که در حرارت این چیپست وجود داشت باعث بحث و جدل‌های فراوانی شد. حال شاید در آینده بتوان این چیپست را به راحتی تعویض یک محافظ نمایشگر عوض کرد و چیپست جدیدتری را بر روی آن کار گذاشت. به‌هر‌حال اگر این ایده عملی شود می‌توانیم شاهد تغییرات عظیمی در بخش گوشی‌های‌هوشمند از شرکت‌های مختلف باشیم.

فعلا باید منتظر ماند و دید گوگل در چه زمانی از تبلت فاش شده‌ی خود در این بنچمارک رونمایی خواهد کرد؟‌ قطعا رویداد I/O گوگل می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای این شرکت باشد تا از این محصول رونمایی کند.

phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال