۱۵۱ اپلیکیشن کلاهبرداری پیامکی توسط گوگل پلی کشف و حذف شد

یک شرکت امنیت سایبری به نام آواست  (Avast) مجموعه ای از ۱۵۱ اپلیکیشن کلاهبرداری پیامکی را کشف و به گوگل پلی اطلاع داد. گوگل پلی نیز پس از اطلاع از این موضوع کلیه این اپلیکیشن ها را به طور کامل حذف کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت امنیت سایبری آواست با […]

یک شرکت امنیت سایبری به نام آواست  (Avast) مجموعه ای از ۱۵۱ اپلیکیشن کلاهبرداری پیامکی را کشف و به گوگل پلی اطلاع داد. گوگل پلی نیز پس از اطلاع از این موضوع کلیه این اپلیکیشن ها را به طور کامل حذف کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت امنیت سایبری آواست با تحقیق روی یک کمپین پیامکی به نام UltimaSMS با ۱۵۱ اپلیکیشن، متوجه کلاهبرداری آنها شد. این شرکت تحقیقاتی متوجه شد کلیه این اپلیکیشن‌ها پس از نصب درخواست دریافت اطلاعات کاربران را دارد. سپس آنها را در یک سرویس با ماهیانه چهل دلار عضو می کند.

 طبق تحقیقات اپلیکیشن های مرتبط با این کمپین ۱۵۱ اپلیکیشن بودند. اولین اپلیکیشن این مجموعه به نام Ultima Keyboard 3D Pro بود که این کمپین نیز به نام آن راه اندازی شد. طبق گزارشی که آواست منتشر کرده است حدود ده و نیم میلیون بار در ۸۰ کشور جهان این اپلیکیشن ها توسط کاربران دانلود شده است. البته این اپلیکیشن ها اکنون از گوگل پلی حذف شدند. گوگل از کاربران اندرویدی نیز خواسته است تا هرچه سریعتر آنها را از گوشی خود حذف کنند.

 این اپلیکیشن ها از طریق روش های مختلف مانند صفحه کلید سفارشی، اسکن QR کد، فیلترهای دوربین و حتی بازی امکان دریافت اطلاعات گوشی و موقعیت مکانی را خواهند داشت. این اطلاعات به این کلاهبرداران اجازه می‌دهد تا بدانند چه زبان و کد منطقه‌ای برای کلاهبرداری استفاده کنند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال