حفره امنیتی 20 ساله چاپگرهای ویندوز کشف شد

هر چه توسعه‎دهندگان تلاش می‎کنند، ولی در نهایت باز هم هیچ تکه‎ی نرم‎افزاری نیست که به طور کامل رها از باگ باشد. علت این قضیه این است که گاهی اوقات باگ‎ها و آسیب‎های امنیتی به چشم می‎خورند که زمان ایجاد نرم‎افزار فرد مورد نظر ممکن است آن‎ها را در نظر نگرفته باشد. به عنوان مثال […]

هر چه توسعه‎دهندگان تلاش می‎کنند، ولی در نهایت باز هم هیچ تکه‎ی نرم‎افزاری نیست که به طور کامل رها از باگ باشد. علت این قضیه این است که گاهی اوقات باگ‎ها و آسیب‎های امنیتی به چشم می‎خورند که زمان ایجاد نرم‎افزار فرد مورد نظر ممکن است آن‎ها را در نظر نگرفته باشد. به عنوان مثال در نظر بگیرید که بعد از 20 سال، باگ جدیدی برای چاپگرهای ویندوز کشف شده است.

این باگ در واقع یک آسیب امنیتی است که در نرم‎افزار Windows Print Spooler کشف شده است. این نرم‎افزار در واقع به مدیریت چاپگرها و چاپ اسناد می‎پردازد، ولی محققان وب‎سایت Vectra متوجه شده‎اند که به علت این آسیب‎پذیری، هکرها می‎توانند به صورت بالقوه بدافزاری را داخل یک کامپیوتر شخصی وارد کنند، چون این نرم‎افزار تایید نمی‎کند که درایورهای چاپگرها واقعی هستند یا خیر.

جنبه‎ی بدتر ماجرا این است که اگر چاپگر به یک شبکه متصل باشد، به عنوان مثال در یک دفتر کاری، به صورت بالقوه بدافزار می‎تواند به سایر کامپیوترهای موجود در آن شبکه نیز راه پیدا کند و به دنبال آن تمامی آن‎ها را آلوده کند. خوشبختانه مایکروسافت این باگ را رفع کرده است و شما می‎توانید از لینک زیر بسته‎ی اصلاحی آن را دریافت کنید. متاسفانه، افرادی که هم‎چنان ویندوز XP دارند، شانسی در این زمینه ندارند چون مایکروسافت به صورت رسمی دیگر از این پلت‎فرم پشتیبانی نمی‎کند.

جنبه‎ی خوش ماجرا هم این است که از این باگ تنها زمانی می‎توان استفاده کرد که فرد هکر دستگاه را به کامپیوتر شما یا شبکه متصل کند، بنابراین احتمال این‎که یک هکر تصادفی به خانه یا اداره‎ی شما بیاید و کار خود را انجام دهد بسیار پایین است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال