ثبت سال ۲۰۲۰ به عنوان گرمترین سال توسط سازمان هواشناسی جهانی

سازمان هواشناسی جهانی سال ۲۰۲۰ را نیز همانند سال ۲۰۱۶ به عنوان گرمترین سال ثبت کرده است. به گفته این سازمان داده های جامع هواشناسی شرایط برابر آب و هوایی را برای سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ در نظر گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از AtlasNews، سال ۲۰۲۰ نیز […]

سازمان هواشناسی جهانی سال ۲۰۲۰ را نیز همانند سال ۲۰۱۶ به عنوان گرمترین سال ثبت کرده است. به گفته این سازمان داده های جامع هواشناسی شرایط برابر آب و هوایی را برای سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ در نظر گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از AtlasNews، سال ۲۰۲۰ نیز همانند سال ۲۰۱۶ به عنوان گرمترین سال نامگذاری شده است. این اتفاق در حالی افتاده که در سال ۲۰۱۶ پدیده ال نینو گرم کننده ظاهر شده بود. اما در سال گذشته میلادی با وجود ال نینو خنک کننده همچنان دمای هوا بالا بوده و رکورد گرما با سال ۲۰۱۶ برابر بوده است.

اتحادیه اروپا بررسی هایی را در مورد آب و هوای سطح کره زمین انجام داده و طبق این بررسی‌ها در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۲۵ درجه سانتیگراد متوسط دما نسبت به سال های 1850 تا 1900 و حدود ۰.۶ نسبت به سال های 1981 تا 2010 افزایش داشته است.

نگرانی در مورد قطب شمال بیش از سایر مناطق بوده زیرا افزایش دما در این منطقه نسبت به متوسط دمای کره زمین بیش از ۰.۶ درجه سانتیگراد افزایش داشته است. طی آمارهای منتشر شده 6 سال از گرمترین زمان های کره زمین مربوط به 6 سال اخیر بوده و حتی این آمار به 20 سال گذشته نیز مربوط می شود. روند صعودی افزایش دما در دهه 2011 تا 2020 بیش از دهه های پیشین بوده بطوری که این دهه به عنوان گرم ترین دهه شناخته می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال