سال 2021 به عنوان ششمین سال گرم تاریخ زمین توسط ناسا تایید شد

8 سال گذشته جزو گرمترین سال های ثبت شده زمین بودند. داده های ناسا و اداره ملی اقیانوسی نشان می دهد در این هشت سال ۲۰۲۱ ششمین سال گرم در تاریخ زمین محسوب می‌شود. این گرم شدن خطرات زیادی را نیز در سال گذشته ایجاد کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، گرمای اقیانوس […]

8 سال گذشته جزو گرمترین سال های ثبت شده زمین بودند. داده های ناسا و اداره ملی اقیانوسی نشان می دهد در این هشت سال ۲۰۲۱ ششمین سال گرم در تاریخ زمین محسوب می‌شود. این گرم شدن خطرات زیادی را نیز در سال گذشته ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، گرمای اقیانوس های جهان در سال گذشته به شدت افزایش داشته است. این امواج گرمایی از دهه ۱۹۸۰ تا کنون دو برابر شده که اثرات آن شامل خاطرات ویرانگر برای موجودات دریایی و جوامع ساحلی خواهد بود. گاوین اشمیت از ناسا ضمن تایید سال ۲۰۲۱ به عنوان ششمین سال گرم در تاریخ میگوید: ما در گرمترین دهه بین صدها یا هزاران سال گذشته قرار داریم. با وارد شدن به سازوکار جدید تغییرات زیادی در حال رخ دادن است که در نهایت تاثیرات محلی زیادی نیز ایجاد خواهد کرد.

گرمای بی سابقه باعث تغییرات دمایی در مناطق به طور معمول سرد شده است. به طوری که آمریکای شمالی و مناطقی از آن گرمای شدید تابستانی را تجربه کردند. حتی در ایالات متحده و غرب کانادا نیز به دلیل دمای هوای بالا شاهد تخریب جاده و ذوب شدن کابلهای برق بوده ایم. رکورد جهانی گرمترین دمای ثبت شده سیاره زمین برای دومین سال متوالی نیز به دره بیابانی به نام دره مرگ در کالیفرنیای جنوبی با دمای 54.14 درجه سانتیگراد ثبت شد. از طرفی گرمای شدید و بی سابقه در اروپا نیز وجود داشته است. به عنوان مثال سیسیل ایتالیا بیشترین دمای ثبت شده در اروپا را با ۴۸.۸ درجه سانتیگراد ثبت کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال