21 قابلیت مخفی در iOS 10

اپل در طول معرفی نسل بعدی سیستم‎عامل خود یعنی iOS 10 در خردادماه طی کنفرانس جهانی توسعه‎دهندگان این شرکت یکی دو قابلیت را معرفی نکرد. درست است، اپلیکیشن Messages حالا دارای اپ‎استور مخصوص به خود است و سیری با اپلیکیشن‎های بیشتری می‎تواند در تعامل باشد، ولی iOS 10 دارای قابلیت‎های مخفی بیشتری نیز است. مرکز […]

اپل در طول معرفی نسل بعدی سیستم‎عامل خود یعنی iOS 10 در خردادماه طی کنفرانس جهانی توسعه‎دهندگان این شرکت یکی دو قابلیت را معرفی نکرد. درست است، اپلیکیشن Messages حالا دارای اپ‎استور مخصوص به خود است و سیری با اپلیکیشن‎های بیشتری می‎تواند در تعامل باشد، ولی iOS 10 دارای قابلیت‎های مخفی بیشتری نیز است. مرکز کنترل از قابلیت لمس سه‎بعدی پشتیبانی می‎کند، قابلیت دریافت تایید خواندن پیام برای افراد مورد نظر در لیست مخاطبین تماس را می‎توان خاموش یا روشن کرد و حتی دکمه‎ای برای پاک‎ کردن فوری تمامی نوتیفیکیشن‎ها وجود دارد.

البته توجه داشته باشید، بعضی از این قابلیت‎ها ممکن است در فاصله‎ی زمانی بین الان و ارائه‎ی رسمی این سیستم‎عامل در پائیز فرق کنند. در حال حاضر ما قصد داریم 21 ویژگی iOS 10 را برای شما معرفی کنیم که شاید بهتر است نسبت به آن‎ها آگاهی داشته باشید:

اپلیکیشن Messages دارای کادر جستجوی داخلی مخصوص به خود است

اپلیکیشن Messages دارای کادر جستجوی داخلی مخصوص به خود است

شاید خواسته‎ باشید تمامی فایل‎های GIF ارسال شده با این اپلیکشین را پاک کنید، حالا در این رابطه شما می‎توانید مستیما از داخل خود اپلیکیشن Messages این تصاویر پویا را جستجو کنید. زمان نوشتن یک پیام در این اپلیکیشن، بر روی آیکون اپ‎استور آهسته ضربه بزنید، سپس به روی صفحه‎ی تصاویر سوایپ کنید. یک اصطلاح به منظور جستجو را وارد کنید یا از لیست مورد نظر دسته‎ای که می‎خواهید را انتخاب کنید.

ارسال تصاویر کوچک برای صرفه‎جویی در مصرف داده‎ها

به مسیر Settings > Messages بروید و به سمت پایین اسکرول و گزینه‎ی Low Quality Image Mode را فعال کنید. کم شدن میزان اندازه‎ی تصاویر مشخص نیست ولی زمانی که قصد صرفه‎جویی در مصرف اینترنت را دارید هر کیلوبایتی از اهمیت خاص خود برخوردار است!

فعال کردن قابلیت ارسال تایید‎یه‎ خواندن پیام به صورت گزینشی

ارسال تصاویر کوچک برای صرفه‎جویی در مصرف داده‎ها

شما حالا می‎توانید با استفاده از این قابلیت ارسال تاییدیه‎ی خواندن پیام را برای مخاطبین مورد نظر خود فعال کنید. اپل به تنظیمات پیش‌‎فرض شما برای تاییدیه‎ی خواندن پیام احترام خواهد گذاشت، گرچه شما می‎توانید مستقیما وارد هر مکالمه‎ای شوید و با چند ضربه‎ی آهسته این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنید.

زمانی که در یک مکالمه قرار دارید، بر روی دکمه‎ی i در سمت راست بالا آهسته ضربه بزنید سپس این قابلیت را خاموش یا روشن کنید.

دانلود خودکار آلبوم‎های اضافه شده به اپل موزیک

تا پیش از iOS 10، فرآیند اضافه و سپس دانلود کردن یک آهنگ یا آلبوم جدید به دستگاه iOS  شما شامل آهسته ضربه‎زدن بر روی آیکون “+” ،اضافه کردن آن به اکانت‎تان و سپس دانلود آن به صورت دستی بود. در iOS 10، شما می‎توانید دستگاه خود را به نحوی تنظیم کنید که هر گونه محتوایی را به صورت خودکار به اکانت اپل موزیک شما اضافه کند، برای این کار بر روی دکمه‎ی “+Add” آهسته ضربه بزنید. فعال کردن این قابلیت ساده است، کافی است به مسیر Settings > Music > Downloads بروید و سوئیچ کنار دانلودهای خودکار را در موقعیت فعال قرار دهید.

مدیریت خودکار فضای‎ ذخیره‎سازی موزیک

در iOS 10، شما می‎توانید در میزان فضای ذخیره‎سازی دستگاه iOS خود صرفه‎جویی کنید و این کار را با اجازه دادن به آیفون و آی‎پد در مدیریت خودکار موزیکی که بر روی دستگاه شما دانلود شده است، انجام خواهید داد. برای این منظور به مسیر Settings > Music > Downloads بروید.

در آن‎جا شما می‎توانید آهنگ‎ها و آلبوم‎های ذخیره شده بر روی دستگاه‎ خود را در بخش “Downloaded Music” مدیریت یا می‎توانید مقدار فضایی را بر روی گوشی خود مشخص کنید که می‎خواهید دائما بر روی دستگاه iOS شما به این کار اختصاص داده شود. اگر میزان فضای ذخیره‎سازی گوشی شما محدود و اندک است، iOS موزیک‎های دانلود شده‎ی شما را بر اساس آهنگ‎هایی که به ندرت به آن‎ها گوش می‎کنید بررسی کرده و به صورت خودکار آن‎ها را پاک خواهد کرد.

اپلیکیشن Mail دارای فیلتر می‎شود

اپلیکیشن Mail اکنون می‎تواند با یک ضربه‎ی آهسته سریعا پیام‎ها را فیلتر کند. زمان مشاهده‎ی پیام‎ها در صندوق پستی، بر روی آیکون فیلتر در گوشه‎ی پایین سمت چپ صفحه‎ی نمایش آهسته ضربه بزنید. فیلتر پیش‎فرض به نحوی تنظیم شده که پیام‎های خوانده نشده را تنها به شما نشان دهد. شما می‎توانید با آهسته‎ ضربه‎زدن بر روی گزینه‎ی Filtered by: Unread این فیلتر را تغییر و دسته‎ (یا دسته‎هایی) که می‎خواهید مشاهده کنید، انتخاب نمایید.

بر روی آیکون فیلتر به منظور خاموش کردن آن دوباره آهسته ضربه بزنید.

قابلیت گروه‎بندی بصری ایمیل‎ها با پاسخ‎هایشان دارای ظاهر جدیدی شده است

اپلیکیشن Mail چند وقتی می‎شود که قابلیت گروه‎بندی بصری گفتگوها را دارد، ولی در iOS 10 ظاهر آن جدید شده است. شما حالا می‎توانید پیام‎های مختلف را در طول یک گروه پیام انتخاب کنید و در بین آن‎ها جابجا شوید. این قابلیت به صورت پیشفرض فعال شده است ولی شما می‎توانید به منظور سفارشی کردن ترتیب پیام‎هایی که نشان داده می‎شوند به مسیر زیر بروید:

Settings > Mail > Threading

ترفند: به سمت چپ بر روی یک پیام گروه‎بندی شده سوایپ کنید تا اعمالی در رابطه با آن را مشاهده کنید (پاسخ دادن، نشان‎دار کردن، به سطل زباله فرستادن و غیره).

لغو اشتراک با یک ضربه‎ی آهسته

از دریافت خبرنامه‎ها خسته‎ شده‎اید؟ اپلیکیشن Mail در iOS 10 این امکان را به شما می‎دهد که از این ایمیل‎های آزاردهنده با یک ضربه‎ی آهسته بر روی دکمه‎ی لغو اشتراک در بالای ایمیل خلاصی یابید.

مشاهده‎ی دو تب مرورگر سافاری در  یک زمان در آی‎پد

مشاهده‎ی دو تب مرورگر سافاری در یک زمان در آی‎پد

اپل به صورت خلاصه به قابلیت جدید iOS 10 مبنی بر نشان دادن دو تب مرورگر سافاری در یک زمان در آی‎پد اشاره کرد. راه‎های متفاوتی برای فعال‎سازی این قابلیت وجود دارد، تا به الان موارد زیر مشخص شده است:

کشیدن یک تب به هرکدام از طرفین صفحه‎ی نمایش

فشار طولانی بر روی یک لینک، سپس انتخاب ” Open in Split View”.

فشار طولانی بر روی دکمه‎ی مشاهده‎ی تب، سپس انتخاب ” Open in Split View”.

بستن سریع تمامی تب‎ها

نه تنها حالا شما می‎توانید بر روی مرورگر موبایل خود تب‎های بی‎پایانی داشته باشید بلکه برای اولین بار اکنون اپل به شما اجازه می‎دهد در یک زمان تمامی تب‎ها را ببندید. در آی‎پد، یک فشار طولانی بر روی دکمه‎ی Tab View اعمال و گزینه‎های Close X tabs را انتخاب کنید.

در آیفون، گزینه‎ی Tab View را باز و سپس یک فشار طولانی بر روی Done > Close X tabs اعمال کنید

متوقف کردن، اولویت‎بندی نصب اپلیکیشن‎ها

بار دیگری که نسخه‎ی پشتیبان دستگاه‎ iOS خود را بازگردانی می‎کنید، نیازی نیست که ساعت‎ها منتظر دانلود و برگردانی یک اپلیکیشن خاص باشید. با استفاده از قابلیت لمس سه‎بعدی، شما می‎توانید روی یک اپلیکیشن فشار اعمال کرده و سپس گزینه‎ی Prioritize Download را از لیست گزینه‎ها انتخاب کنید.

همین گزینه زمانی که چندین اپلیکیشن در آن واحد در حال دانلود هستند به چشم می‎خورد، بدون توجه به این‎که در حال برگرداندن نسخه‎ی پشتیبانی باشید یا نباشید.

هرگز محل پارک خود را دیگر فراموش نکنید

اگر خودروی شما مجهز به CarPlay، یا یک سیستم استانداردتر بلوتوثی است، شما زمانی که ماشین خود را خاموش و از آن خارج می‎شوید مشاهده‎ی یک هشدار بر روی آیفون خود خواهید شد. هشدار مربوط به ماشین پارک شده بر روی اپلیکیشن نقشه‎های اپل محل پارک خودرو نشان خواهد داد و شما اجازه‎ی اضافه کردن جزئیات بیشتری که ممکن است مورد نیازتان باشد را نیز خواهید داشت (نظیر ردیف پارک و شماره‎ی پارکینگ).

مرکز کنترل حالا دارای پنل‎های جدیدی است

اولین باری که در iOS 10 از مرکز کنترل استافده می‎کنید، ممکن است به واسطه‎ی نبود کلیدهای کنترلی پخش موزیک گیج شوید. به سمت چپ سوایپ کنید تا آن‎ها را ببینید. دوباره به سمت چپ سوایپ کنید تا میانبری را برای کنترل چراغ‎های منزل خود از طریق اپلیکیشن Home اپل ببینید.

قابلیت لمس‌‎ سه‎بعدی در مرکز کنترل

قابلیت لمس‌‎ سه‎بعدی در مرکز کنترل

صحبت از مرکز کنترل که شد باید بگوییم حالا شما می‎توانید از لمس سه‎بعدی در ردیف پایینی آیکون اپلیکیشن‎ها به منظور فرا خواندن اعمال مختلف استفاده کنید. اعمال فشار بر روی آیکون اپلیگیشن چراغ‎قوه به عنوان مثال سه گزینه‎ در رابطه با میزان سطح روشنایی در اختیار شما می‎گذارد، فشار دادن آیکون تایمر مقادیر از پیش تعریف شده‎ای را برای تایمر نشان می‎دهد، اعمال فشار بر روی آیکون ماشین‎حساب گزینه‎ای به منظور کپی کردن آخرین جواب در اختیار شما می‎گذارد و بر روی آیکون دوربین گزینه‎های مربوط به حالت‎های عکاسی به شما نشان داده می‎شود.

قابلیت Markup در اپلیکیشن‎های Photos و Messages

Markup نسخه‎ی اپل برای Skitch است، با این تفاوت که تنها در سیستم‎عامل خود این شرکت استفاده می‎شود. قبلا تنها در اپلیکیشن Mail دیده می‎شد. ولی حالا شما می‎توانید زمان پیش‎نمایش یک تصویر یا سندی که قصد ارسال آن را دارید یا مستقیما در خود اپلیکیشن Photos آن را مشاهده کنید.

پس از انتخاب یک پیام به منظور ارسال در اپلیکیشن Messages، بر روی آن به منظور داشتن پیش‎نمایشی از آن آهسته ضربه بزنید. در گوشه‎ی پایین سمت چپ آیکون Markup بسته به دستگاهی که شما استفاده می‎کنید، به چشم خواهد خورد. بر روی تصویرتان متن مورد نظر خود را بنویسید یا طرحی بکشید و سپس آن را ارسال کنید.

زمان مشاهده‎ی یک تصویر در اپلیکیشن Photos، آهسته بر روی آیکون ادیت و سپس دکمه‎ی اکستنشن ضربه بزنید و Markup را انتخاب کنید.

به اشتراک‎گذاری یادداشت‎ها و امکان تغییر یادداشت به اشتراک‎ گذاشته شده

به اشتراک‎گذاری یادداشت‎ها و امکان تغییر یادداشت به اشتراک‎ گذاشته شده

شما حالا در اپلیکیشن Notes اپل می‎توانید با یکی از مخاطبین لیست تماس یا همکاران خود یادداشت مورد نظرتان را به اشتراک بگذارید. زمان مشاهده‎ی یک یادداشت، بر روی دکمه‎ی جدید به اشتراک‎گذاری در امتداد بالای صفحه‎ی نمایش آهسته ضربه بزنید. نحوه‎ی ارسال دعوت‎نامه را به گیرنده انتخاب، نام یکی از مخاطبین تماس خود را وارد و سپس گزینه‎ی ارسال را فشار دهید.

زمانی که یادداشت اشتراک‎گذاشته شده پذیرفته شود، شخص دعوت شده قادر به اضافه کردن محتوا به یادداشت یا ویرایش و پاک کردن آن خواهد بود.

اضافه کردن ویجت‎ها با لمس سه‎بعدی

اضافه کردن ویجت‎ها با لمس سه‎بعدی

زمانی که بر روی آیکون یک اپلیکیشن فشار وارد می‎:نید، معمولا تنها میانبرهایی که برای آن اپلیکیشن وجود داشته باشد را مشاهده خواهید کرد. ولی در نسخه‎ی 10 سیستم‎عامل iOS اگر یک اپلیکیشن ویجت سازگاری نیز با خود داشته باشد، شما می‎توانید آن را مشاهده و به لیست ویجت‎های فعال خود با یک فشار طولانی بر روی آیکون اپلیکیشن مذکور و سپس انتخاب “Add Widget” اضافه کنید.

گرفتن عکس در حین گوش دادن به موزیک

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین گوش دادن به موزیک اپلیکیشن دوربین را باز کرده باشید، ولی طی این عمل به شکل مضحکی موزیک متوقف می‎شود. خب، باید گفت در iOS دیگر این قضیه رخ نخواهد داد. اپلیکیشن دوربین را باز کنید و به موزیک‎های مورد علاقه‎ی خود هرچه می‎خواهید گوش بدهید و در همین حین عکس بگیرد. البته بایستی اشاره داشت گرفتن یک “عکس زنده” یا ویدئو باعث مکث موزیک خواهد شد.

غیرفعال کردن قابلیت روشن کردن صفحه‎ نمایش گوشی به دنبال برداشتن آن

هر زمان که آیفون خود را بلند می‎کنید، صفحه‎ی نمایش آن را به صورت خودکار به منظور نشان دادن زمان و هرگونه نوتیفیکیشن در حال انتظار، روشن خواهد شد. اگر این قابلیت برای شما آزاردهنده است، شما می‎توانید آن را از مسیر زیر غیرفعال کنید.

پاک‎کردن تمامی نوتیفیکیشن‎ها

پاک‎کردن تمامی نوتیفیکیشن‎ها

اگر آیفونی با قابلیت لمس سه‎بعدی دارید دیگر نیازی نیست به منظور پاک کردن یک نوتیفیکیشن بر روی گزینه‎ی بسیار کوچک X که در بالای هر نوتیفیکیشن دیده می‎شود آهسته ضربه بزنید. اعمال فشار بر روی این گزینه در بالای لیست گزینه‎ی “Clear All” را ظاهر خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال