25 درصد گوشی‌های هوشمند از adblocker استفاده می‌کنند

همانطور که در جریان هستید، این روزها تعداد تبلیغاتی که در وب‌سایت‌ها مشاهده می‌شود در حال افزایش بوده و بسیاری از آنها نیز از نوع پنجره‌های پاپ‌آپ هستند، به گونه‌ای که اگر کاربر بر روی یک لینک یا صفحه کلیک کند یا ضربه بزند، با تعدادی زیادی از پنجره‌ها روبه‌رو می‌شود. بسیاری از توسعه‌دهندگان هستند […]

همانطور که در جریان هستید، این روزها تعداد تبلیغاتی که در وب‌سایت‌ها مشاهده می‌شود در حال افزایش بوده و بسیاری از آنها نیز از نوع پنجره‌های پاپ‌آپ هستند، به گونه‌ای که اگر کاربر بر روی یک لینک یا صفحه کلیک کند یا ضربه بزند، با تعدادی زیادی از پنجره‌ها روبه‌رو می‌شود.

بسیاری از توسعه‌دهندگان هستند که اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای زیادی را برای جلوگیری از نمایش این تبلیغات توسعه داده‌اند که می‌تواند برای کاربران مفید باشد. اما صاحبان سایت‌ها از این تبلیغات راضی نبوده و از کاربران درخواست دارند تا این اپلیکیشن‌ها را غیر فعال نمایند. حال یک شرکت بازاریابی در زمینه‌ی تلفن‌های همراه با نام Tune، آمار جالبی در مورد کاربرانی که از این اپلیکیشن‌های ضد تبلیغ استفاده می‌نمایند، منتشر نموده که نشان می‌دهد 24.6 درصد از کاربران چنین افزونه‌ها و نرم‌افزارهایی را بر روی گوشی خود نصب نموده‌اند.

این شرکت برای رسیدن به این نتیجه، از آزمایش‌ها و تست‌های مختلفی که باید توسط کاربران انجام شود و اصطلاحا Survey نام دارد، استفاده کرده و از 4000 نقر از کاربران کشورهای اروپایی و آمریکایی، درخواست پر کردن فرم‌های مورد نظر را داشته‌اند. نتیجه‌ی این تحقیق نشان می‌دهد که تعداد کاربرانی که در حال نصب این افزونه‌ها هستند، به سرعت در حال افزایش بوده و طبق برآوردهایی که شرکت Tune انجام داده، تا سال 2017 بیش از 80 درصد از کاربران از چنین اپلیکیشن‌هایی استفاده خواهند کرد.

ad-blockers-690x460

البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که آزمایش انجام شده توسط این شرکت آنطورها هم که تصور می‌کنید، درست نیست. آنها چارچوب مشخصی را برای شرکت‌کنندگان و گوشی‌های آنها در نظر نگرفته‌اند، به همین جهت نتیجه‌ای که از این بررسی به دست آمده بسیار وسیع بوده است. به عنوان مثال 21.6 درصد از کاربران در مورد نصب بودن یا نبودن یکی از این اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی خود اطمینان نداشته و یا از آن بی‌خبر بوده‌اند.

البته در حالت کلی، چیزی تغییر نمی‌کند و تعداد کاربرانی که به استفاده از این اپلیکیشن‌ها روی می‌آورند همواره در حال افزایش است. همینطور اخیرا شرکت اپل هم اجازه داده تا این اپلیکیشن‌ها بتوانند در سیستم‌عامل iOS فعالیت کنند و همین موضوع نیز باعث شده تا نگرانی‌های ناشران و صاحبان سایت‌ها افزایش پیدا کند.

آیا شما هم از کاربرانی هستید که از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند؟ به نظرتان وجود این تبلیغات در کامپیوتر آزاردهنده‌تر است یا تلفن‌های همراه؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال