۲۵ هزار تن زباله پلاستیکی یکبار مصرف در دوران کرونا به اقیانوس ها اضافه شده است

طبق تحقیقات اخیر انجام گرفته ۸ میلیون تن زباله پلاستیکی یکبار مصرف مربوط به دوران کرونا توسط ۱۹۳ کشور جهان تولید شده که حدود ۲۵ هزار تن از آنها اکنون به اقیانوس ها رسیدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، زباله های پلاستیکی یکبار مصرف و تجهیزات درمانی در این دوران به صورت […]

طبق تحقیقات اخیر انجام گرفته ۸ میلیون تن زباله پلاستیکی یکبار مصرف مربوط به دوران کرونا توسط ۱۹۳ کشور جهان تولید شده که حدود ۲۵ هزار تن از آنها اکنون به اقیانوس ها رسیدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، زباله های پلاستیکی یکبار مصرف و تجهیزات درمانی در این دوران به صورت رها شده در اقیانوس ها وجود دارند و می‌تواند خطراتی را برای جانداران دریایی ایجاد کند. پژوهشی که اخیراً توسط کارشناسان اقلیم‌شناسی دانشگاه نانجینگ چین و کالیفرنیا سن دیگو انجام گرفته نشان می دهد پلاستیک های رها شده در اقیانوس امکان جابجایی و طی مسافت طولانی را خواهد داشت و بدین ترتیب جان جانداران دریایی را به خطر می‌اندازد که در نهایت منجر به آسیب جدی و مرگ آنها خواهد شد.

در اقیانوس آرام لکه بزرگی به عنوان زباله دان بزرگ اقیانوس آرام ایجاد شده که ناشی از فعالیت های انسان در زمین است. این زباله ها محل بزرگی از اقیانوس آرام به وسعت ۱.۶ میلیون کیلومتر مربع را تشکیل داده اند. بیشترین زباله ها مربوط به بطری های پلاستیکی است. در مقاله‌ای که در این باره منتشر شده است تاثیر این زباله ها طی سه سال گذشته را علاوه بر جانداران دریایی برای گونه‌های خشکی نیز تهدید آمیز دانستند.

 زیرا این زباله ها در ساحل شسته شده انباشته و رسوب خواهد کرد. حتی با تبدیل شدن به میکروپلاستیک به زنجیره غذایی انسان نیز وارد خواهد شد. و توسط انسان مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر تاثیر زباله روی اقیانوس برای طولانی مدت می‌تواند برای محیط زیست اقیانوسی مشکلات طولانی را ایجاد کند. ۷۳ درصد از این زباله های پلاستیکی مربوط به ابزارهای پزشکی یکبار مصرف است. همچنین آن ها نتیجه گیری کردند که ۷۲ درصد از این زباله ها در آسیا تولید شده است. تنها راه مقابله با آن را نیز مدیریت پسماندهای پزشکی در مراکز همه گیری کشورهای در حال توسعه دانسته اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال