۳۰ استارتاپ هوش مصنوعی در سال گذشته توسط اپل خریداری شد

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد اپل در سال گذشته میلادی بیش از ۳۰ استارتاپ هوش مصنوعی را تصاحب کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در گزارشی که اخیراً در مورد اپل منتشر شده است این شرکت در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۲ استارتاپ حوزه هوش مصنوعی را به تصاحب خود درآورده است. […]

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد اپل در سال گذشته میلادی بیش از ۳۰ استارتاپ هوش مصنوعی را تصاحب کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در گزارشی که اخیراً در مورد اپل منتشر شده است این شرکت در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۲ استارتاپ حوزه هوش مصنوعی را به تصاحب خود درآورده است. این تعداد استارتاپ بیشتر از آن چه است که سایر غول‌های فناوری خریداری کردند. اپل اخیراً اولین مدل از هوش مصنوعی خود را با ویژگی ویرایش عکس منتشر کرده و در اختیار کاربران قرار داده است.

شرکت تحلیلی Statista در گزارش خود در این مورد می‌گوید: اپل در زمینه نوآوری‌های مربوط به هوش مصنوعی تلاش‌های بسیاری را در سال‌های اخیر انجام داده است. یکی از این تلاش‌ها خریدهای استراتژیک توسط این غول فناوری بوده. همچنین این شرکت کارکنان استارتاپ‌های هوش مصنوعی را استخدام کرده تا قابلیت‌های خود در خطوط تولید مختلف را افزایش دهد.

در این گزارش اعلام شد اپل ۳۲ استارت آپ هوش مصنوعی را خریداری کرده که نسبت به سایر رقبا بسیار بیشتر بوده است. در این بین گوگل با تصاحب ۲۱ استارتاپ و متا با ۱۸ و مایکروسافت با ۱۷ خرید در این فهرست پس از اپل قرار می‌گیرند.

در این گزارش آمده است اپل با قدرت تشخیص خود می‌تواند ارزش استارتاپ‌ها را زودتر از دیگر رقبا تشخیص دهد. البته باید خاطرنشان کرد که در این گزارش داده‌ها به صورت تخمینی محاسبه شده و اپل نیز بیشتر خریدهای خود در زمینه استارت‌آپ‌ها را بدون هیچ اعلامیه‌ای انجام می‌دهد. مدیرعامل این شرکت در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود اپل هر ۳ یا ۴ هفته اقدام به خرید یک استارتاپ می‌کند و همچنین در سال ۲۰۲۲ این تعداد به هر دو یا سه هفته یک استارتاپ رسیده است. اپل پیش از این اعلام کرده بود شرکت‌های دیگر را تنها به خاطر فناوری و کارمندان خود آنها خریداری می‌کند و دلایل خاص خرید خود را به هیچ عنوان بیان نکرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال