36 پایگاه اطلاعات حفاظت نشده توسط مرکز ماهر شناسایی شد

مرکز ماهر در توئیت های اخیر خود از شناسایی 36 پایگاه داده در سطح اینترنت خبر داده که اطلاعات خود را بصورت حفاظت نشده و یا با حفاظت ضعیف روی اینترنت قرار داده اند. این پایگاه ها اکنون شناسایی  شده و داده های آنها در حال بررسی می باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

مرکز ماهر در توئیت های اخیر خود از شناسایی 36 پایگاه داده در سطح اینترنت خبر داده که اطلاعات خود را بصورت حفاظت نشده و یا با حفاظت ضعیف روی اینترنت قرار داده اند. این پایگاه ها اکنون شناسایی  شده و داده های آنها در حال بررسی می باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مرکز ماهر با اعلام وجود 36 پایگاه اطلاعات حفاظت نشده در اینترنت، علت فاش شدن اطلاعات 42 میلیون کاربر تلگرامی و همچنین کاربران اپلیکیشن سیب را چنین پایگاه های حفاظت نشده ای عنوان کرد. این پایگاه پس از اتفاقات اخیر، بررسی های خود در جهت کشف بانک های اطلاعاتی حفاظت شده آغاز کرده و این بار کلیه پایگاه های داده حفاظت نشده در این رصد شناسایی خواهند شد. در صورت وجود چنین پایگاههایی فورا به صاحبان آنها هشدارهای لازم داده خواهد شد. این هشدارها باید ظرف 48 ساعت عملی شوند و در صورت باقی بودن مشکل به مراجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.

مرکز ماهر در رصدهای اخیر خود ۳۶ پایگاه داده Elasticsearch را شناسایی کرده که فاقد هویت بوده اند. در مورد این 36 پایگاه بررسی های لازم انجام شده و رصد بعدی برای 16 فروردین خواهد بود. این مرکز اعلام کرد: در مجموع ۱۶/۸۵۳/۲۱۷ رکورد اطلاعاتی در این پایگا ها وجود داشت و هشدارهای لازم به مالک یا میزبان پایگاه داده شده است. این مالکان موظفند اطلاعات پایگاه را هر چه زودتر از دسترس خارج کنند. در غیر این صورت به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال