چاپ سه بعدی با پروتئین حشرات می تواند راه حل خروج از بحران غذایی باشد

محققان معتقدند از طریق چاپ سه بعدی با کمک پروتئین حشرات می توان از بحران غذایی جلوگیری کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با افزایش جمعیت جهان تقاضا برای غذا نیز افزایش می یابد. به همین دلیل محققان به دنبال راه حلی برای حل بحران غذایی در آینده هستند. از طرفی انتشار […]

محققان معتقدند از طریق چاپ سه بعدی با کمک پروتئین حشرات می توان از بحران غذایی جلوگیری کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با افزایش جمعیت جهان تقاضا برای غذا نیز افزایش می یابد. به همین دلیل محققان به دنبال راه حلی برای حل بحران غذایی در آینده هستند. از طرفی انتشار گازهای گلخانه‌ای و افزایش سطح آب دریاها باعث محدودیت تولید منابع غذایی شده است.

 دانشمندان تلاش کرده اند تا حشرات و جلبک های از بین رفته در کشورهای آسیایی، آمریکای جنوبی و آفریقا را بازتولید کنند. محققان دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور با هدف مقابله با مشکلات عرضه مواد غذایی در آینده تصمیم به چاپ سه بعدی برخی از آنها از طریق فناور هایی جدید کردند. آنها قصد دارند پروتئین حشرات را با برخی دیگر از سبزیجات مانند هویج ترکیب کنند. چوا چی کای از محققان این مطالعه و استاد دانشگاه فناوری سنگاپور در مورد پروژه خود میگوید: هدف از این مطالعه جایگزین کردن پروتئین ها از طریق چاپ سه بعدی است. اما در این گونه موارد طعم این پروتئین های جایگزین نگران کننده خواهد بود. به همین دلیل از تطبیق‌پذیری چاپ سه بعدی استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم نحوه ارائه غذا را تغییر داده و همچنین بر مقاومت مصرف کننده غلبه کنیم. بدین ترتیب با ترکیب جوهرهای غذایی و همچنین بهینه سازی آنها می توان بر این مشکل غلبه کرد که البته چندان کار آسانی نیز نخواهد بود.

 پروفسور ئی ژانگ و تیم وی این فرایند را به آرامی پیش خواهند برد. ژانگ از محققین ارشد این پروژه و پروفسور دانشگاه فناوری الکترونیک چین میگوید: پروتئین های جایگزین در آینده به پروتئین های منبع اصلی برای تغذیه تبدیل خواهند شد. در واقع در این مطالعه با استفاده از یک روش مهندسی سیستماتیک جوهر های غذایی را به صورت بهینه سازی شده پیشنهاد می کنند. بدین ترتیب غذاهایی با ظاهری دلپذیر طعم دار و تغذیه مناسب با پروتئین های جایگزین را ارائه خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال