پروژه‌های 3D با همکاری اپل، پیکسار و انویدیا استاندارد جدیدی دریافت می‌کنند

اتحادیه OpenUSD که در آن شرکت‌هایی همچون انویدیا، اتوودسک و پیکسار حضور دارند با هدف ایجاد استاندارد جدید برای ابزارها و داده‌های سه بعدی متحد شدند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استانداردهای باز ابزارها و داده‌های سه بعدی با همکاری شرکت‌های اپل، انویدیا، پیکسار، ادوبی و اتودسک ارتقا می‌یابند. این شرکت‌ها در […]

اتحادیه OpenUSD که در آن شرکت‌هایی همچون انویدیا، اتوودسک و پیکسار حضور دارند با هدف ایجاد استاندارد جدید برای ابزارها و داده‌های سه بعدی متحد شدند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استانداردهای باز ابزارها و داده‌های سه بعدی با همکاری شرکت‌های اپل، انویدیا، پیکسار، ادوبی و اتودسک ارتقا می‌یابند. این شرکت‌ها در بیانیه خود این اتحادیه را معرفی کرده و اعلام کردند استانداردسازی توسعه و تکامل این فناوری در آینده بر عهده پیکسار خواهد بود.

طبق اعلام پیکسار USD اولین نرم‌افزار منبع باز خواهد بود که می‌تواند صحنه‌های سه بعدی و مقیاس پذیر را به خوبی ارائه کند. فناوری مذکور از تمامی داده‌ها، منابع و انیمیشن‌های مختلف پشتیبانی کرده و همچنین می تواند برای افرادی که تولید محتوای متاورس انجام می‌دهند بسیار مهم باشد.

فناوری USD باعث میشود تا برنامه هایی چون Maya و 3Ds Max و Substance 3D Designer از یکدیگر پشتیبانی کرده و بتوانند محتوای سه بعدی ایجاد کنند. همچنین این فناوری از ابزارهای مورد نیاز برای ساخت جهان‌های مجازی همانند دوربین‌ها، نور، هندسه و مواد پشتیبانی خواهد کرد.

زمانی که خبر مربوط به این همکاری منتشر شد اپل در حال عرضه هدست ویژن پرو به بازار بوده است. سپس اپل نیز تصمیم گرفت تا به جمع این اتحادیه بپیوندد. مایک راکل معاون اپل در بخش تولید محصولات ویژن اعلام کرد این اتحادیه در ارائه نسل بعدی تجربیات مربوط به واقعیت افزوده موثر خواهد بود. همچنین می‌تواند در زمینه خلق آثار هنری و یا ارائه محتوا و تولید برنامه‌های محاسباتی پیچیده نیز به کار گرفته شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال