4 عادت نادرست در دنیای تکنولوژی که باید همین امروز کنار بگذارید

استفاده از گجت‌ها و فناوری روز دیگر بخش جدایی ناپذیری از زندگی این روزهاست. افراد شیوه‌ی استفاده از این ابزارها را با تمرین یا مطالعه آموخته‌اند اما برخی از اشتباهاتی که بخاطر عدم اطلاع یا فراموشکاری رخ می‌دهد گاهی اوقات اثرات جبران ناپذیری بر زندگی افراد می‌گذارد، یکی از این مشکلات می‌تواند هک شدن حساب‌های […]

استفاده از گجت‌ها و فناوری روز دیگر بخش جدایی ناپذیری از زندگی این روزهاست. افراد شیوه‌ی استفاده از این ابزارها را با تمرین یا مطالعه آموخته‌اند اما برخی از اشتباهاتی که بخاطر عدم اطلاع یا فراموشکاری رخ می‌دهد گاهی اوقات اثرات جبران ناپذیری بر زندگی افراد می‌گذارد، یکی از این مشکلات می‌تواند هک شدن حساب‌های کاربری شخصی یا تجاری به دلیل عدم رعایت نکات امنیتی در انتخاب پسوردها باشد. در این مقاله به چهار عادت مخرب در دنیای تکنولوژی اشاره خواهیم کرد، اگر شما نیز این عادات را پیش گرفته‌اید، همین امروز آنها را کنار بگذارید.

  1. استفاده از یک پسورد برای حساب‌های کاربری چند وبسایتpassword_1 

استفاده از پسورد مشابه برای حساب‌های کاربری متعدد می‌تواند مشکل ساز باشد، اگر یکی از حساب‌های شما هک شود بسیاری از اطلاعات شخصی شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر امنیت یک پسورد نیز در حفظ اطلاعات شخصی شما بسیار موثر است، استفاده از تاریخ تولد، شماره موبایل و شماره شناسنامه برای پسورد توسط کاربران ایرانی بسیار رایج است و این پسوردها به راحتی اطلاعات شما را در معرض خطر قرار می دهند. برای امنیت بیشتر رمزی را برگزینید که ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و اعداد باشد. البته فراموشی پسوردهای متعدد نیز می تواند برای شما دردسر ساز باشد، برای یادداشت رمزهایتان در جایی امن می توانید از اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد استفاده کنید.

  1. تهیه نکردن بک آپ از تصاویر و فیلم‌هایتانbackup

اگر تلفن هوشمندتان تنها دستگاهی است که با آن عکس و فیلم تهیه می کنید، می توانید تنها با نصب کردن یک اپلیکیشن که به طور خودکار از فایل‌های شما بک آپ بگیرد ساده‌ترین راه است. دراپ باکس یا سایر سرویس‌های ابری اپلیکیشن‌ها مخصوص خود را دارند (دانلود دارپ باکس برای تلفن‌های هوشمند اندرویدی). صاحبان گجت‌های شرکت اپل نیز می‌توانند از سرویس اختصاصی اپل برای اینکار استفاده کنند. اگر مایل به استفاده از سرویس‌های ابری نیستید در فواصل مشخص روی کامپیوتر خود بک آپ بگیرید تا خاطراتتان همیشگی شوند.

  1. اهمیت ندادن به تنظیمات حساب کاربری فیسبوکFB-Security

سر زدن روزانه به فیسبوک عادت بسیاری از افراد در دنیای تکنولوژی است، حس در کنار دوستان بودن، مطلع شدن از احوال اطرافیان و ارتباط با آنها عمده دلایلی هستند که افراد در انتهای روز سری هم به فیسبوک می زنند. در این میان عدم توجه کافی به تنظیمات و امنیت حساب کاربری‌تان می توانند این فعالیت لذت بخش را دردسر ساز کند. پیشنهاد می‌کنیم همین الان سری به قسمت تنظیمات حساب کاربری‌تان بزنید و بررسی کنید چه کسی می‌تواند محتوایی که به اشتراک میگذارید را مشاهده کند تا فعالیت امن‌تری در این شبکه اجتماعی داشته باشید.

  1. اجرای فلش پلیر در تمامی سایت‌هایی که از آنها بازدید می‌کنیدadobe_flash_chrome_google_mozilla_firefox_hacking_team_lettore_video_blocco_browser-800x500_c

همگی ما علاقه‌مند به مشاهده‌ی ویدئوهای آنلاین هستیم اما اجرای همیشگی فلش پلیر بر روی مرورگر سرعت شما را در وبگردی کمتر خواهدکرد. افزونه‌های  Flash Control برای گوگل کروم و Flash Block برای موزیلا با جلوگیری از اجرای فلش پلیر بر روی همه‌ی وب سایت‌ها باعث افزایش عمرباتری گجت‌های شما خواهند داشت. شما می‌توانید لیستی از وب سایت‌های مورد نظرتان تهیه کنید و با وارد کردن آنها در این افزونه اجازه‌ی اجرای فلش پلیر را در مرورگر بدهید. بعد از نصب این افزونه ها محیط وب کمی عجیب خواهد بود اما به افزایش عمر باتری می‌ارزد.

شما چه عاداتی را در دنیای تکنولوژی اشتباه می دانید؟ آیا راهی برای ترک کردن آنها می دانید؟

نظرات خود را با ما به اشترک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال