ویندوز 10 تا کنون بر روی 400 میلیون دستگاه نصب شده است

آخرین سیستم‎عامل شرکت مایکروسافت، ویندوز 10، حالا بر روی 400 میلیون دستگاه فعال نصب شده است. بعد از پذیرش نه چندان جالب ویندوزهای 8 و 8.1، بدون توجه به رابط کاربری Metro UI ویندوز 10 که درک و استفاده از آن واقعا آسان نیست، آخرین نسخه‎ی ویندوز یک نسخه‎ی پیشرفته‎تر از ویندوز 7 به شمار […]

آخرین سیستم‎عامل شرکت مایکروسافت، ویندوز 10، حالا بر روی 400 میلیون دستگاه فعال نصب شده است. بعد از پذیرش نه چندان جالب ویندوزهای 8 و 8.1، بدون توجه به رابط کاربری Metro UI ویندوز 10 که درک و استفاده از آن واقعا آسان نیست، آخرین نسخه‎ی ویندوز یک نسخه‎ی پیشرفته‎تر از ویندوز 7 به شمار می‎رود که داخل آن عناصر ویندوز 8.1 تعبیه شده است.

همین چند ماه قبل، چند هفته پیش از این‎که مایکروسافت طرح آپگرید رایگان به ویندوز 10 خود را متوقف کند، تعداد دستگاه‎هایی که دارای ویندوز 10 بودند 350 میلیون واحد ذکر شده بود. تمامی دستگاه‎های دارای ویندوز 7 و بالاتر از آن مستحق دریافت این آپگرید رایگان در یک طرح یک ساله بودند. به همین علت است که امروز شاهد این هستیم که دستگاه‎های زیادی ویندوز 10 را نصب کرده‎اند.

اصطلاح “دستگاه‎های فعال” اشاره به تمامی دستگاه‎هایی دارد که در طول 28 روز گذشته به شکل فعالی مورد استفاده قرار گرفته‎اند. این دستگاه‎ها شامل کامپیوترهای شخصی، گوشی‎های هوشمند، کنسول ایکس‎باکس وان، Surface Hubs و Hololens می‎شود.

از آن‎جایی‎که مدت زمان آپگرید به اتمام رسیده است، سرعت پذیرش ویندوز 10 رو به آهستگی گذاشته و به سمت افرادی رفته است که یا کامپیوترهای جدید می‎خرند یا به دنبال آپگرید دستگاه‎های خود هستند. مایکروسافت امیدوار است که روزی این سیستم‎عامل بتواند یک روز به آمار 1 میلیارد دستگاه فعال دست پیدا کند، واقعا آرزویی جاه‎طلبانه است. ولی این شرکت برای رسیدن به این هدف خود زمان دقیقی را اعلام نکرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال