فراگیری 4G بین مشترکان، کندتر از توسعه‌ی شبکه توسط اپراتورها

اپراتورهای تلفن همراه کشورمان برای جذب حداکثری مشترکان در شبکه‌ نسل چهارم بر سر رقابت هستند، با این حال هنوز هم استفاده شبکه‌ 4G بین مشترکان عمومیت نیافته است، تعداد افرادی که دسترسی به تجهیزات پشتیبانی کننده‌ی LTE داشته باشند اندک است و در حال حاضر تنها در پنج شهر تهران، مشهد، کرج، بوشهر و […]

اپراتورهای تلفن همراه کشورمان برای جذب حداکثری مشترکان در شبکه‌ نسل چهارم بر سر رقابت هستند، با این حال هنوز هم استفاده شبکه‌ 4G بین مشترکان عمومیت نیافته است، تعداد افرادی که دسترسی به تجهیزات پشتیبانی کننده‌ی LTE داشته باشند اندک است و در حال حاضر تنها در پنج شهر تهران، مشهد، کرج، بوشهر و کیش مشترکان اپراتور سوم امکان دسترسی به خدمات نسل چهارم را دارند. به همین دلیل رایتل قصد دارد در نقاطی که تجمع گوشی‌های پشتیبانی کننده از نسل چهارم وجود دارد، خدمات ارائه دهد.

مهندس سید مجید صدری، مدیر عامل اپراتور سوم در پاسخ به این سوال که چند درصد از شهر تهران تحت پوشش 4G رایتل قرار دارد، گفت: ما در زمینه‌ی نصب تجهیزات بر اساس جمعیت و ترافیک عمل می‌کنیم البته در زمینه‌ی خدمات نسل چهار با توجه به این‌که لازم است مشترکان به دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده‌ی خدمات 4G دسترسی داشته باشند، متاسفانه تعداد افرادی که دسترسی به تجهیزات پشتیبانی کننده‌ی LTE داشته باشند اندک می‌شود و بر همین اساس ما تلاش داریم در نقاطی که تجمع گوشی‌هایی که نسل چهارم را پشتیبانی می‌کنند وجود دارد این خدمات را ارائه کنیم.

وی همچنین از ارتقاء پروانه خود و نصب تجهیزات رایتل در 17 شهر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در زمان ارائه‌ خدمات نسل چهارم مجوزی را به صورت موقت دریافت کرده ایم به دنبال امور مربوط به ارتقاء پروانه‌ خود هستیم.

صدوقی، مدیر عامل همراه اول نیز چند پیش از تلاش برای توسعه نسل سوم خبر داد و تاکید کرد که توسعه نسل 3 با تعداد مشترکان زیاد از توسعه‌ی نسل 4 با تعداد کم مشترک، سودمند‌تر است.

طبق اظهارات صدوقی، 90 درصد گوشی‌های مشترکان نسل سوم را پشتیبانی می‌کنند، اما تنها 10 درصد مشترکان قابلیت استفاده از نسل چهارم را دارند. بنابراین توسعه نسل چهارم در مرحله بعد در دستور کار همراه اول خواهد بود و اینترنت 4G (نسل چهارم) برای نقاط پرترافیک و hotspot اجرا خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال