5 مزیت جذاب ماشین هایما S5

حدود 5 سال از ورود پرقدرت ماشین هایما S5 به بازارهای داخلی می‌گذرد. خودرویی که با ورود خود استانداردهای خودروهای چینی را جابه‌جا کرده و باعث شد خریداران پشت سکه این خودروها را نیز مشاهده کنند. به گزارش پایگاه خبری تکنا ، ایرانخودرو با عرضه این خودرو و همتای آن یعنی هایما S7 توانست جای […]

حدود 5 سال از ورود پرقدرت ماشین هایما S5 به بازارهای داخلی می‌گذرد. خودرویی که با ورود خود استانداردهای خودروهای چینی را جابه‌جا کرده و باعث شد خریداران پشت سکه این خودروها را نیز مشاهده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تکنا ، ایرانخودرو با عرضه این خودرو و همتای آن یعنی هایما S7 توانست جای پای خود را در بازار کراس‎اوورها محکم کرده و این بار خریداران را راضی از درب‌های نمایندگی‌ها خود بدرقه کند. درست است که نمی‌توان هایما s5 را رقیبی برای کراس‌اوورهای پرادعای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی دانست اما می‌توان آن را رقیبی سرسخت برای کراس‌اوورهای مونتاژی داخلی دانست. در این مقاله مزیت‌های ماشی هایما s5 را برای شما شرح می‌دهیم تا متوجه شوید چرا این خودرو یک خودروی باکیفیت چینی است.

5 مزیت جذاب ماشین هایما S5 | پایگاه خبری تکنا

1- طراحی داخلی و خارجی جذاب و به‌روز

اگر از منظر بی‌طرفانه و بدون در نظر گرفتن ملیت آن ماشین هایما s5 را قضاوت کنیم، می‌توانیم آن را یکی از زیباترین کراس‌اوورهای خیابان‌های ایران نامید. ارتفاع مناسب خودرو، ترکیب جذاب لوگوی شرکت سازنده با خطوط جلوپنجره، خطوط برجسته و کشیده روی کاپوت و درب‌ها، طراحی جذاب چراغ‌ها و مه‌شکن‌های مستطیلی جای گرفته در بالا و پایین سپر مشخصاتی است که نگاه‌ها را به ماشین هایما s5 خیره خواهد کرد.

در داخل هایما s5 نیز همین اوضاع برقرار است. هماهنگی محل قرارگیری اجزا و رنگ‌بندی مناسب کابین برای هر بیننده‌ای که برای اولین بار در این خودرو می‌نشیند جذاب خواهد بود. استفاده از خطوط برجسته در داخل خودرو نیز به کابین آن حالتی اسپرت و زیبا بخشیده است. قرارگیری مناسب دکمه‌های کنترلی و ترکیب جذاب فرمان، صفحه کیلومتر و داشبورد، حس نشستن در یک خودروی لوکس را برای شما تداعی خواهد کرد.

2- موتور پرقدرت و باکیفیت

برخلاف بسیاری از خودروهای چینی که شرایط چندان خوبی در داخل کاپوت خود ندارند، ماشین هایما s5 شما را راضی خواهد کرد. موتور 1.5 لیتری این خودرو با داشتن 4 سیلندر و 16 سوپاپ 161 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 223 نیوتن متر گشتاور در 1800 تا 4000 دور در دقیقه را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اعداد برای یک کراس‌اوور چینی کمی عجیب به نظر می‌رسد. به همین دلیل خریداران هایما s5 می‌توانند در این زمینه برای سایر دارندگان خودروهای چینی کری بخوانند. اگر جک s3 را به‌عنوان رقیب اصلی ماشین هایما s5 در ایران در نظر بگیریم، در برابر قدرت 107 اسب بخار آن هایما s5 را رقیب قدرتمندتری خواهیم یافت.

3- امکانات ایمنی فراوان

هرچند در مقایسه با کراس‌اوورهای دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی ایمنی ماشین هایما s5 برنده نخواهد شد. اما بدون شک یک سر و گردن از هم‌وطنان خود بالاتر خواهد رفت. تست این خودرو در موسسه CNcap چینی باعث درخشش 5 مدال ایمنی بر سینه هایما s5 شده است. البته نمی‌توان نتایج این تست را به‌اندازه موسسات اروپایی و آمریکایی تست ایمنی قابل‌اعتماد دانست اما در مقایسه با رقیبانی که از ذکر نتایج این تست شرم دارند، وجود این 5 ستاره طلایی افتخار بزرگی برای ماشی هایما s5 است.

در بخش امکانات ایمنی نیز می‌توان ماشین هایما s5 را مثال‌زدنی دانست. دارا بودن 6 کیسه هوای راننده و سرنشین، پرده‌ای و جانبی سرنشینان را از آسیب‌های تصادفات جانبی، جلویی و عقبی مصون نگه می‌دارد. کروز کنترل، کنترل پایداری و کشش، کمک به شروع حرکت در سربالایی‌ها، سیستم توزیع نیروی ترمز، کنترل ایستایی و سرعت در سرازیری‌ها، کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای و پیش کشنده، قطع اتوماتیک جریان سوخت در هنگام تصادف، باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، امکان استفاده از درب صندوق‌عقب برای خروج اضطراری، دوربین پارک و دید 360 درجه و سنسور دید عقب از امکاناتی است که در کمتر خودروی چینی آن هم از نوع مونتاژی می‌توان یافت.

نمای داخلی هایما s5

نمای داخلی هایما s5

4- امکانات رفاهی متعدد

هرچند در ایران نمی‌توان هایما s5 را یک خودروی با قیمت متوسط نامید اما در وطن این خودرو یعنی چین، هایما s5 برای خانواده‌های متوسط عرضه می‌شود. به‌هرروی در داخل ایران نیز کمتر خودرویی در ردیف قیمتی ماشین هایما s5 یافت می‌شود که چنین امکاناتی را برای رفاه سرنشینان خود فراهم کند. به همین دلیل امکانات رفاهی متعدد آن را می‌توان یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های آن دانست.

استارت و ورود بدون کلید، مانیتور 7 اینچی لمسی، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و USB، امکان پخش DVD، شناسایی صوت راننده و قابلیت تنظیم میزان بلندی صدا، ایزوفیکس، آینه‌های جانبی برقی تاشو، تهویه خودکار، صندلی برقی 6 حالته برای راننده مجهز به گرم‌کن، دی‌لایت و سانروف برقی امکاناتی است که طراحان ماشین هایما s5 برای راحتی شما در هنگام سفر با این خودرو در نظر گرفته‌اند.

5- گستردگی نمایندگی‌ها فروش در سراسر کشور

با توجه به اینکه ماشین هایما s5 با پشتوانه ایران‌خودرو روانه بازار ایران شده است، شرایط آن از نظر خدمات پس از فروش ایده‌آل‌تر از خودروهای هم‌وطن وارداتی و مونتاژی دیگر است. نمایندگی‌ها گسترده ایران‌خودرو در سراسر کشور به شما کمک می‌کنند که در هرجایی که نیاز به تعمیر خودروی خود پیدا کردید، بی‌یار و یاور نمانید. به ‌علاوه اینکه ایران‌خودرو برای خدمات پس از فروش ماشین هایما s5 شرایط خوبی را در نظر گرفته است. به همین دلیل می‌توان این خودرو را در میان سایر رقبا دارای شرایط بهتری ارزیابی کرد.

نمای بیرون هایما اس 5

جمع‌بندی مزایای ماشین هایما s5

هایما s5 خودروی چینی متفاوتی است که نباید با معیارهای رقبای هم‌وطن چینی خود مورد ارزیابی قرار بگیرد. این خودرو مثل کودکی که از سن خود بیشتر می‌فهمد، از رقبای هم‌قیمت خود با سرعت زیادی پیشی گرفته و از نظر امکانات رفاهی، ایمنی، طراحی و قدرت موتور برای رقبای گردن‌کلفت‌تر کری می‌خواند. توصیه ما به شما این است که پیش از اینکه شروع به کوبیدن خودروهای چینی کنید، یک‌بار هم که شده سواری با ماشین هایما s5 را تجربه کنید. بدون شک جمله آغازین شما برای توصیف این خودرو چیزی غیر از متفاوت بودن آن نخواهد بود.

براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از کاربران ماشین هایما s5 در بخش تجربه رانندگی و مشخصات فنی نمره 55، در بخش طراحی خارجی نمره 50، در بخش طراحی داخلی و امکانات ایمنی و رفاهی نمره 60، از نظر کیفیت ساخت نمره 50 و به‌طورکلی از نظر ارزش خرید در برابر قیمت نمره 50 را کسب کرده است.


این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و پایگاه اخبار فناوری تکنا مسئولیتی در قبال خدمات این شرکت و صحت و سقم این محتوا ندارد.