5 دلیل که شما را برای خرید گوشی‌های هوشمند با پورت یواس‌بی Type-C منصرف خواهد کرد

معمولاً تکنولوژی‌های جدید برای این که خود را به مصرف‌کنندگان اثبات کنند، به زمان زیادی نیاز دارند. گوشی‌های هوشمند نیز هرروز با تکنولوژی‌های جدیدتری نظیر هدست‌های واقعیت مجازی یا یک درگاه ساده معرفی می‌شوند. درگاه یو‌اس‌بی Type C نیز یک ورودی ساده است که امروزه شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند از آن‌ استفاده می‌کنند. همان‌طور که […]

معمولاً تکنولوژی‌های جدید برای این که خود را به مصرف‌کنندگان اثبات کنند، به زمان زیادی نیاز دارند. گوشی‌های هوشمند نیز هرروز با تکنولوژی‌های جدیدتری نظیر هدست‌های واقعیت مجازی یا یک درگاه ساده معرفی می‌شوند. درگاه یو‌اس‌بی Type C نیز یک ورودی ساده است که امروزه شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند از آن‌ استفاده می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی از درگاه میکرو یو‌اس‌بی استفاده می‌کنند که اکثر قریب به‌اتفاق کاربران، هنگام استفاده از این کابل نمی‌توانند برای بار اول کابل را به‌طور صحیح وارد درگاه میکرو یو‌اس‌بی کنند. در مواقعی که نور اطراف محیط کم باشد یا احساس خواب‌آلودگی کنید سروکله زدن با کابل‌های میکرو یو‌اس‌بی بسیار آزاردهنده است؛ چراکه برای ورود به گوشی باید در جهت درستی حتماً وارد گوشی شوند. شاید این مشکل در نگاه اول اصلاً از اهمیت آن‌چنانی برخوردار نباشد؛ اما در دنیای امروزی که همه‌چیز در حال پیشرفت است، حل کردن این مشکل نیز می‌تواند خود به‌تنهایی یک پیشرفت تلقی شود. به‌هرحال این نکته را هم در نظر داشته باشید که پورت‌های USB Type C آن‌طور هم که تصور می‌کنید هنوز کارایی خاصی ندارند؛ به همین دلیل 5 دلیل قانع‌کننده برای شما آورده‌ایم که خرید این‌گونه گوشی‌ها را در حال حاضر به چالش کشیده و احتمالا شما را از خرید آن منصرف خواهد کرد.

البته این 5 دلیل به این معنا نیست که پورت‌های USB Type C اصلاً کاربردی ندارند؛ این پورت‌ها در بسیاری از موارد نیز می‌توانند مفید واقع شوند و در آینده‌ای نه‌چندان دور در اکثر گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شوند اما “هنوز” استفاده از آن‌ها کار به‌صرفه و توجیه‌پذیری است.

 

1- USB Type C به معنای شارژ شدن سریع گوشی نیست

بسیاری از کاربران این تصور اشتباه در ذهنشان جاافتاده که USB Type C به معنای شارژ شدن سریع‌تر گوشی است؛ اما به‌راستی چنین نیست. USB Type C درواقع طراحی دوباره یو‌اس‌بی ازلحاظ ظاهری و فیزیکی بوده و فرق زیادی با کابل‌های میکرو یو‌اس‌بی ندارد. در واقع اگر USB Type C استفاده‌شده در گوشی‌هوشمند قابلیت پشتیبانی از USB 3.1 داشته باشد می‌تواند گوشی را سریع‌تر شارژ کند که فعلاً چنین نیست. برای مثال گوشی جدید شرکت وان پلاس نمونه‌ی کاملی از این مسئله است. گوشی وان پلاس 2 دارای درگاه یو‌اس‌بی Type C بوده اما تنها از USB 2 پشتیبانی می‌کند بنابراین خبری از شارژ سریع در این گوشی نیست؛ تاکنون ما نیز نتوانسته‌ایم گوشی پیدا کنیم که با داشتن چنین پورتی دارای قابلیت شارژ سریع‌ نیز باشد.

5 دلیلی که شما را برای خرید گوشی‌های هوشمند با پورت USB Type C منصرف خواهد کرد

 

2- USB Type C به معنای انتقال سریع فایل‌ها نیست

یکی دیگر از تصورات اشتباه در مورد این نوع درگاه این است که USB Type C می‌تواند با سرعت نور فایل‌های موجود در گوشی را انتقال دهد؛ اما باز هم‌ چنین مسئله‌ای ممکن نیست. USB Type C بسته به نوع استفاده از USB 2 یا USB 3 می‌تواند سرعت فایل‌های شما را تعیین کند.

اگر شما بتوانید گوشی پیدا کنید که دارای پورت USB Type C از نوع USB 3 باشد آنگاه می‌توانید فایل‌های خود را با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه کپی کنید. هرچند بازهم برای رسیدن به این سرعت نیز به فاکتورهای دیگری، نیاز است. برای مثال پورت‌های لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی شما به همراه سرعت هارد می‌تواند عواملی تعیین‌کننده در سرعت انتقال فایل‌ها باشد؛ بنابراین فعلاً نمی‌توانید چندین قسمت از سریال محبوب خود را با کیفیت 4K از گوشی خود به لپ‌تاپ در عرض چندین ثانیه انتقال دهید.

5 دلیلی که شما را برای خرید گوشی‌های هوشمند با پورت USB Type C منصرف خواهد کرد

 

 

3- USB Type C معضلی هنگام مسافرت

اگر شما برای شارژ گوشی خود از کابل‌های میکرو یو‌اس‌بی استفاده می‌کنید، در صورتی که این کابل را در مسافرت فراموش کنید به‌راحتی می‌توانید کابل دیگری را از دوست یا شخصی دیگر قرض گرفته و گوشی خود را شارژ کنید. با توجه به جدید بودن کابل‌های USB Type C، این نوع کابل‌ها به‌راحتی در بازار یافت نمی‌شود و هر کسی نیز این کابل‌ها را با خود حمل نمی‌کند؛ بنابراین فراموش کردن این کابل می‌تواند باعث شود تا شما مسافرت خود را بدون گوشی هوشمندتان بگذرانید که بعید است کسی از این اتفاق استقبال کند!

5 دلیلی که شما را برای خرید گوشی‌های هوشمند با پورت USB Type C منصرف خواهد کرد

 

 

4- کمبود کابل‌های USB Type C

همان‌طور که در مورد قبل نیز به آن اشاره‌ای داشتیم، کابل‌های USB Type C با توجه به جدید بودن آن‌ها و تقاضای کم کاربران، به این راحتی‌ها در بازار پیدا نمی‌شود و اگر هم بتوانید آن‌ها را پیدا کنید معمولاً قیمت بالایی خواهند داشت.

5 دلیلی که شما را برای خرید گوشی‌های هوشمند با پورت USB Type C منصرف خواهد کرد

 

5- ازکارافتادن دیگر لوازم جانبی مربوط به گوشی

اگر شما هم لوازم جانبی مختلفی را از طریق کابل میکرو یو‌اس‌بی به گوشی قدیمی خود متصل می‌کردید، با خرید گوشی جدید و داشتن پورت USB Type C، آن لوازم دیگر به کار شما نخواهد آمد و تقریباً باید از دست آن‌ها خلاص شوید؛ مگر اینکه بتوانید تبدیل کابل‌ USB Type A به USB Type C را پیدا کنید که باز هم پیدا کردن چنین تبدیلی در بازار کمی بعید به نظر می‌رسد.

5 دلیلی که شما را برای خرید گوشی‌های هوشمند با پورت USB Type C منصرف خواهد کرد

درهرصورت اگر شما با دلایلی که ما در این نوشته عنوان کردیم، مشکلی ندارید، پس خرید گوشی جدید با پورت USB Type C نمی‌تواند مشکلی را برای شما ایجاد کند؛ اما اگر مشکلات مطرح شده، با خرید گوشی جدید به مشکلات شما نیز تبدیل می‌شوند پیشنهاد می‌کنیم تا پیشرفته‌تر شدن و فراگیر شدن این پورت‌ها از خرید خود صرف‌نظر کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال