5 چیزی که می‌توانست از 2 ویندوزفون جدید لومیا 950 و لومیا 950XL گوشی‌های بهتری بسازد

لومیا 950 و لومیا 950XL نام دو پرچم‌دار جدید مایکروسافت است که پس از اخبار و شایعات زیادی که پیرامون آن‌ها شنیده می‌شد بالاخره به‌صورت رسمی رونمایی شدند. گفتنی است که شرکت بزرگ مایکروسافت این بار در تولید دو ویندوزفون جدید خود از تمام توانش استفاده کرده و ویژگی‌های جدید و منحصربه‌فردی را در این […]

لومیا 950 و لومیا 950XL نام دو پرچم‌دار جدید مایکروسافت است که پس از اخبار و شایعات زیادی که پیرامون آن‌ها شنیده می‌شد بالاخره به‌صورت رسمی رونمایی شدند.

گفتنی است که شرکت بزرگ مایکروسافت این بار در تولید دو ویندوزفون جدید خود از تمام توانش استفاده کرده و ویژگی‌های جدید و منحصربه‌فردی را در این گوشی‌ها ارائه نموده که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم خنک‌کننده پردازنده، صفحه‌نمایش بزرگ، دوربین‌های قدرتمند و امکان تبدیل گوشی به رایانه شخصی توسط داک نمایشگر اشاره کرد. ظاهراً مایکروسافت تلاش نموده تا با این اقدام جلب نظر کاربران و به دنبال آن سهم بیشتری از بازار گوشی‌های هوشمند را از آن خود نماید.

اگرچه دو گوشی لومیای جدید می‌توانند بسیاری از نیازهای کاربران علاقه‌مند به استفاده از ویندوزفون‌های مایکروسافت را رفع کنند، اما با این حال همان‌طور که مسلم است کامل نبوده و جا برای بهتر شدن داشته‌اند. در ادامه 5 ویژگی که در صورت وجود دو ویندوزفون لومیا 950 و 950XL را به گوشی‌هایی بهتر بدل می‌کرد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  1. طراحی جذاب‌تر

قطعاً یکی از گزینه‌های حائز اهمیت برای کسب موفقیت یک گوشی رده‌بالا و پرچم‌دار وجود یک طراحی جذاب و زیبا در کنار سایر مواردی همچون بهره‌مندی از قدرت، سرعت و سایر فاکتورهای قابل‌قبول خواهد بود. رعایت این نکته موجب خواهد شد تا هنگامی که گوشی در دستان کاربر قرار می‌گیرد، بتواند با جذابیت خود احساس خوبی را به وی انتقال دهد و با این تأثیرگذاری نقش تعیین‌کننده‌ای را در انتخاب محصول خواهد داشت.

More-attractive-design

مسئله‌ای که متأسفانه در تولید دو لومیای جدید خیلی مورد توجه شرکت تولیدکننده آن قرار نگرفته است. نه به این معنا که طراحی بدی دارند بلکه منظور این است که اندکی مورد کم‌لطفی قرار گرفته‌اند و به اندازه کافی چشم‌نواز نیستند. شاید تنوع رنگی یکی از گزینه‌هایی بود که می‌توانست مقداری مسئله را تغییر دهد. عرضه دو لومیای پرچم‌دار با رنگ‌های سیاه و سفید در شرایطی است که از زمان لومیا 800، تنوع رنگ یکی از فاکتورهای ثابت خط تولید لومیا بوده و به عنوان یکی از ویژگی‌های این برند به‌حساب می‌آید.

  1. مؤلفه‌های مقاومتی بیشتر

در خصوص طراحی باید گفت که شواهد از این امر حکایت دارد که دیدن یک گوشی از سری لومیا که در برابر باران، گردوغبار، ضربه و یا آب مقاوم باشد، یکی از انتظارات به‌جای کاربران است که ظاهراً این بار نیز پاسخی برای این انتظار دریافت نخواهد کرد.

Resistance-to-the-elements

هرچند در شرایطی که برخی از گوشی‌های هم‌رده از این قابلیت برخوردار هستند، برآورده کردن این نیاز از شرکتی همچون مایکروسافت خواسته زیادی نخواهد بود.

  1. انتخاب اپلیکیشن و بازی از میان گزینه‌های بیشتر

اگرچه اپ استور ویندوز 10 موبایل، دارای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی برای انتخاب کاربران خود است؛ اما توسعه‌دهندگان استفاده از دو پلتفرم محبوب اندروید و iOS را جای مناسب‌تری برای برنامه‌های خود دانسته و روی آن سرمایه‌گذاری نموده‌اند.

A-richer-selection-of-apps-and-games

در اپ استور ویندوز، جای اپلیکیشن‌های زیادی از جمله اپلیکیشن‌های گوگل خالی است؛ اگر از طرفداران اپلیکیشن‌ هنگ‌اوتس هستید یا برای گرفتن بکاپ از اطلاعات خود از گوگل درایو استفاده می‌کنید یا ویدئوهای یوتیوب را تماشا کرده و یا از نقشه‌خوان گوگل استفاده می‌کنید، آنچه مسلم است باید خیال استفاده از آن‌ها در ویندوزفون را از سر بیرون کنید. با این وجود برای جایگزین کردن یک اپلیکیشن با هرکدام از موارد بالا می‌توانید برای ویرایش اسناد و مشاهده آن‌ها از مایکروسافت آفیس، برای پیدا کردن مسیرهای موردنظر خود از نقشه‌خوان ویندوز و برای پشتیبان‌گیری اطلاعات خود نیز از وان‌درایو کمک بگیرید.

  1. دارا بودن کابل یو‌اس‌بی و ایرفون

ممکن است عدم وجود یک کابل یو‌اس‌بی و ایرفون در جعبه گوشی، از نظر بسیار از افراد در نگاه نخست مسئله مهمی نباشد، اما قطعاً وقتی حدود 550 یا 650 دلار برای خرید گوشی جدید هزینه می‌کنید، ارائه تمام امکانات را از آن انتظار خواهید داشت.

USB-cable-and-earphones-in-the-box

طبق مشخصاتی که شرکت مایکروسافت در وب‌سایت خود عنوان کرده، لومیا 950 و لومیا 950XL بدون ایرفون در بسته‌بندی عرضه خواهند شد. همچنین تبدیل یو‌اس‌بی Type C به Type A هم که به منظور تغییر پورت یو‌اس‌بی Type C به شکل استاندارد خود و اتصال به رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، در بسته‌بندی این محصولات موجود نخواهد بود. با توجه به اینکه به جرئت می‌توان گفت که 99 درصد از شارژرها و کامپیوترهای موجود یو‌اس‌بی نوع استاندارد را پشتیبانی می‌کنند؛ این مطلب بیانگر این است که کاربران ناچار به تهیه این مبدل به صورت جداگانه خواهند بود.

  1. وجود اسپیکرهای استریو

قطع به یقین یکی دیگر از ویژگی‌های مورد انتظار طیف گسترده‌ای از کاربران گوشی‌های سری لومیا وجود اسپیکرهای قدرتمند در قسمت جلوی گوشی و به صورت استریو است.

Stereo-speakers

مطمئناً قرار گرفتن یک جفت بلندگوی قوی با صدای استریو در گوشی بزرگی مانند لومیا 950XL با صفحه‌نمایش باکیفیت و مناسب آن، گوشی جدید مایکروسافت را برای استفاده‌های چند‌رسانه‌ای مانند تماشای فیلم بهینه می‌کرد اما با کمال تأسف باید بگوییم که در حال حاضر باید با تک اسپیکری که در قسمت پشتی گوشی در طراحی این گوشی به‌کار رفته، سر کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال