تلنبار شدن ۵۰ میلیون موبایل در انبار سامسونگ به دلیل پیش بینی نادرست فروش بیشتر

طبق گزارش‌های منتشر شده سامسونگ با چالش جدیدی در مورد حجم تولیدات خود مواجه شده است. یک رسانه کره ای اعلام کرد این شرکت به دلیل پیش بینی غلط در مورد فروش بیشتر در آینده اکنون ۵۰ میلیون دستگاه موبایل در انبار تامین کنندگان تلنبار کرده است. طبق گزارش نشریه The Elec اکنون سامسونگ ۵۰ […]

طبق گزارش‌های منتشر شده سامسونگ با چالش جدیدی در مورد حجم تولیدات خود مواجه شده است. یک رسانه کره ای اعلام کرد این شرکت به دلیل پیش بینی غلط در مورد فروش بیشتر در آینده اکنون ۵۰ میلیون دستگاه موبایل در انبار تامین کنندگان تلنبار کرده است. طبق گزارش نشریه The Elec اکنون سامسونگ ۵۰ میلیون دستگاه موبایل تلنبار شده و به فروش نرفته دارد در حالی که بیشتر شرکت ها از ترس رکود اقتصادی تولید خود را کاهش داده بودند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش بینی سامسونگ در فروش گوشی در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۷۰ میلیون دستگاه بوده است و با وجود تلنبار شدن ۵۰ میلیون دستگاه ۱۸ درصد این آمار اشتباه بود و اکنون این تعداد گوشی به فروش نرفته است. بنابراین سامسونگ نتوانسته طبق پیش بینی ها عمل کند و با افت تقاضا مواجه شد .

با توجه به اینکه بیشتر دستگاه های تلنبار شده در انبارهای این شرکت به محصولات میان‌رده سری گلکسی A تعلق دارند بنابراین افت تقاضا برای گوشی های پرچمدار و رده بالا نبوده است. با توجه به عدم فروش محصولات میان رده می‌توان نتیجه گرفت زیان های اقتصادی بیشتر گریبان طبقه متوسط جامعه را گرفته است. این افراد اولویت بالایی در خرید موبایل در هنگام مشکلات مالی ندارند و به همین دلیل خرید این گوشی های میان رده از فهرست خرید آنها حذف شده است.

 تعداد گوشی های ساخته شده سامسونگ در ماه ژانویه و فوریه امسال در هر ماه حدود ۲۰ میلیون گوشی بوده است. پس از آن نیز در ماه مه و به دلیل کاهش تقاضا این آمار به ۱۰ میلیون رسید. از طرفی سامسونگ در گزارش دیگری اعلام کرد تصمیم گرفته از کل گوشی های تولیدی خود تعداد ۳۰ میلیون دستگاه نیز کم کند. هنوز مشخص نیست این شرکت برای افزایش فروش محصولات خود تصمیم به کاهش قیمت خواهد گرفت یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال