شروع به کار اینترنت 5G در چین

اینترنت 5G در چین آغاز به کار کرد. اکنون کاربران اینترنت در این کشور میتوانند از 3 اپراتور چین سرویس اینترنت 5G دریافت کنند. بنظر میرسد راه اندازی اینترنت نسل 5 در چین زودتر از موعد مقرر شروع به کار کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از […]

اینترنت 5G در چین آغاز به کار کرد. اکنون کاربران اینترنت در این کشور میتوانند از 3 اپراتور چین سرویس اینترنت 5G دریافت کنند. بنظر میرسد راه اندازی اینترنت نسل 5 در چین زودتر از موعد مقرر شروع به کار کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از روئیترز ، علاقمندان به اینترنت 5G در چین میتوانند مانند سرویس های قبلی موجود از اینترنت نسل جدید استفاده کنند. بهای این سرویس ها همانند سرویس های 4G قیمت گذای شده است . بسته های 30 گیگابایت ماهانه حدود 18 دلار و با افزایش میزان بسته تا به 85 دلار نیز میرسد. هم اکنون 50 شهر در چین بطور کامل تحت پوشش اینترنت 5G قرار دارند. و تا کنون 9 میلیون نفر نیز برای تهیه این اینترنت ثبت نام کرده اند.

با بررسی مختصری در قیمت های اینترنت در دیگر نقاط جهان ، قیمت های مورد بحث در چین را بسیار رقابتی و منصفانه می یابیم. بطور مثال ، در آمریکا پلن‌های اپراتور اسپرینت از ماهی 80 دلار ماهانه شروع میشود و یا در بریتانیا، بسته های 5G مربوط به اپراتور EE از 42 دلار قیمت گذاری شده است.

چین اکنون مدعی است که بزرگترین ایستگاههای مخابراتی 5G در جهان را در اختیار دارد. اکنون حدود 86 هزار ایستگاه مخابراتی 5G در چین وجود دارد. زیرساخت های مربوط به آن نیز از مدت ها پیش تدارک دیده شده بود. بطوری که در اواسط امسال چین بطور آزمایشی در برخی مناطق استفاده از اینترنت 5G را آغاز کرده بود. این شبکه از فناوری Sub-6GHz استفاده میکند و تا سال 2020 بطور کامل به بهره برداری خواهد رسید. بدین ترتیب شرکت هایی نظیر هواوی، ویوو، سامسونگ و شیائومی نیز بطور گسترده ساخت گوشی هایی با فناوری 5G را در الویت قرار خواهند داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال