راه اندازی اینترنت 5G در ایران

کشورهای مختلف جهت ورود تکنولوژی اینترنت 5G در حال انجام اقداماتی هستند که ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست. گفته ها حاکی از آن است که از سال 2020 همزمان با سایر کشورها، اینترنت نسل پنجم در ایران نیز تست خواهد شد و از سال 2022 این فناوری در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. […]

کشورهای مختلف جهت ورود تکنولوژی اینترنت 5G در حال انجام اقداماتی هستند که ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست. گفته ها حاکی از آن است که از سال 2020 همزمان با سایر کشورها، اینترنت نسل پنجم در ایران نیز تست خواهد شد و از سال 2022 این فناوری در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. انتقال اطلاعات با استفاده از این نسل اینترنت 40 برابر سریع تر از نسل پیشین آن خواهد بود و می تواند زندگی افراد را در بسیاری از زمینه ها دچار تحول کند.

با کمک این فناوری، میزان جابجایی اطلاعات و سرعت آن بسیار افزایش خواهد داشت و پیش بینی می شود تا 250 برابر شاهد افزایش نرخ تبادل اطلاعات در جهان باشیم. آینده ای که در این راستا ترسیم شده است، یک زندگی هوشمند است که در آن از ماشین های مجهز به تکنولوژی هدایت خودکار استفاده شده و به طور کلی حمل و نقل و دیگر زمینه های زندگی نیز تا 5 سال آینده به صورت کاملا هوشمند خواهد شد. آموزش از راه دور و پیش رفت در زمینه سلامت و پزشکی نیز بهبود خواهد داشت و مفهومی به اسم واقعیت مجازی تا سال 2025 به حقیقت خواهد پیوست. همچنین با نصب یک دوربین بر روی اشیا و استفاده از نسل پنجم اینترنت، به راحتی می توان اطلاعات مربوط به تصاویر را با سرعت بالا جابجا کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، کشور ما نیز در جهت دریافت نسل پنجم اینترنت در حال تدارک تجهیزاتی هست که از جمله مهم ترین آن ها، تربیت نیروی انسانی متخصص در این راستا است. افرادی که تا سه ماه آینده در زمینه تکنولوژی نسل پنجم آموزش های لازم را خواهند دید. همچنین تهیه فیبر نوری جهت انتقال اینترنت قوی برای همه مشترکان و آنتن های BTs زیرساخت هایی هستند که در این راستا باید تجهیز شوند.

ایجاد کارگروه هایی از افراد متخصص جهت تعیین نقشه راه برای سال های آینده و همچنین برآوردهای هزینه ای و دستاوردی در این راستا نیز در دستور کار قرار دارند. معاون وزیر ارتباطات در این راستا از ایجاد مقرراتی با کمک حوزه های مختلف از جمله بورس و انرژی، بازار اپراتورها، مقررات زدایی و رفع موانع کسب و کار در چارچوب قوانین مشخص و… صحبت به میان می آورد.

فلاح جوشقانی حرکت از نسل چهارم اینترنت به سوی نسل پنجم آن را، بر مبنای مطالعات تطبیقی از سوی مرکز تحقیقات مخابرات ایران دانسته و خاطر نشان کرده است که این تغییر نیازمند تغییر پارادایم و الگو و ایجاد زیر ساخت های مناسب است. او زمان را در این رابطه عامل مهمی دانسته و اضافه می کند که ایران نیز مانند سایر کشورها باید بتواند تا زیرساخت های مناسب را تا سال 2020 فراهم کند. او از یک بزینس پلن ه 3 ماهه تا 1 ساله در این رابطه صحبت به میان آورده و برنامه ریزی ها را مناسب ارزیابی کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال