فناوری 5G با محدودیت وارد ایران خواهد شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ورود فناوری 5G بطور محدود در ایران خبر داد. این فناوری از سال آینده بطور آزمایشی در برخی نقاط اجرا خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز ، معاون وزیر ارتباطات از ورود 5G به ایران خبر داد و گفت : برای این اقدام باید […]

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ورود فناوری 5G بطور محدود در ایران خبر داد. این فناوری از سال آینده بطور آزمایشی در برخی نقاط اجرا خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز ، معاون وزیر ارتباطات از ورود 5G به ایران خبر داد و گفت : برای این اقدام باید برنامه های راهبردی تهیه شود ، و در سه ماه آینده تدوین این برنامه ها آغاز خواهد شد. و در آن اپراتورهای موبایل و مسئولین مربوطه حضور خواهند داشت. برنامه داریم تا در سال آینده 5G را به ‌صورت محدود و هات اسپات در بعضی مناطق کشور آغاز کنیم و سپس با سرمایه‌گذاری اپراتورها و به‌روزرسانی شبکه، بتوانیم سرویس‌های مرتبط با این تکنولوژی را به بقیه مردم ارائه دهیم.

اقدام نخست استفاده از طیف فرکانسی ای است که بتواند اینترنت بالای یک گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند. بنابراین باید روی باند فرکانسی ۳۵۰۰ گیگاهرتز و طیف فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ گیگاهرتز تمرکز شود. این باندها اکنون در اختیار صدا و سیما قرار دارد. اقدام بعدی استفاده از زیر ساخت های مبتنی بر فیبر است تا بتوانیم به مشترکان اینترنت با سرعت ‌بالای یک گیگا بیت بر ثانیه ارائه کنیم. همچنین مقررات گذاری برای تعامل با سایر حوزه‌ها، تدوین راهکارهای مربوط به فرصت‌های کسب ‌وکار و نیز تربیت متخصصان در زمینه 5G از دیگر اقدامات خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص گسترش 5G در کشور گفت : بسیاری از زیر ساخت های کشور تحت تاثیر این فناوری قرار خواهند گرفت. در نتیجه به الگو و الگوریتم خاصی برای این فناوری نیازمند خواهیم بود. همچنین مشکل سرمایه گذاری همچنان وجود دارد ، چرا که تهیه بسیاری از تجهیزات این تکنولوژی با هزینه های بالاست. و ما مشکل تحریم هم داریم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال