در سال 2017 استاندارد جدید حافظه‎داخلی 64 گیگابایت است، اپل هم‎چنان با تاخیر عمل می‎کند

سال 2016 شرکت اپل پرچم‎دارهای خود را با حافظه‎داخلی ناچیز تنها 16 گیگابایت بدون پشتیبانی از درگاه میکرو اس‎دی عرضه کرد. اغلب افرادی که گوشی‎های آیفون 6 اس 16 گیگابایتی را خریده‎اند نسبت به کمبود حافظه‎داخلی شاکی و تقریبا از تمامی جنبه‎های دیگر آن راضی بوده‎اند. دلیل این تصمیم اپل با توضیح قابل‎قبولی همراه نبوده است، […]

سال 2016 شرکت اپل پرچم‎دارهای خود را با حافظه‎داخلی ناچیز تنها 16 گیگابایت بدون پشتیبانی از درگاه میکرو اس‎دی عرضه کرد.

اغلب افرادی که گوشی‎های آیفون 6 اس 16 گیگابایتی را خریده‎اند نسبت به کمبود حافظه‎داخلی شاکی و تقریبا از تمامی جنبه‎های دیگر آن راضی بوده‎اند. دلیل این تصمیم اپل با توضیح قابل‎قبولی همراه نبوده است، به خصوص این‎که دستگاه‎های بسیار عالی با نصف قیمت آیفون (از جمله OnePlus 3/3T) در بازار هستند که با 4 برابر حافظه‎داخلی بیشتر یعنی 64 گیگابایت عرضه شده‎اند. در اواخر سال 2016 شرکت اپل به این قضیه رسیدگی کرد و در نهایت فروش مدل 16 گیگابایتی آیفون خود (SE) را متوقف و آن را در قالب مدل‎های جدیدی که حافظه‎داخی آن‎ها از 32 گیگابایت شروع می‎شود، روانه‎ی بازار کرد.

بدون شک 32 گیگابایت از 16 گیگابایت بهتر است ولی بدون شک در طول یک سال یا اندکی بیشتر مالکین یک گوشی 32 گیگابایتی نیز با اخطار “کمبود فضای‎ ذخیره‎سازی” روبرو می‎شوند.

در طرف دیگر گوشی‎های اندرویدی دیده می‎شوند که در سال 2017 وقت را تلف نکرده و حالا شاهد استاندارد جدیدی برای حافظه‎داخلی آن‎ها هستیم به نحوی که گوشی‎های پرچم‎دار امسال 64 گیگابایت حافظه‎داخلی دارند.

64 گیگابایت مقدار منطقی‎تری است، به خصوص اگر پشتیبانی از درگاه میکرو اس‎دی دیده نمی‎شود.

اگر بخواهید قضیه را بهتر درک کنید باید گفت که یک ویدئوی 4k فضایی برابر با 375 مگابایت اشغال می‎کند در نتیجه یک فیلم 1 ساعتی با این کیفیت نیاز به 22 گیگابایت فضا دارد و یک سال بعد از استفاده از گوشی، کاربر یقینا بیشتر از 1 ساعت فیلم ضبط کرده است (بدون توجه به فایل‎های موسیقی، عکس و سایرین). یقینا فضاهای ابری و پلت‎فرم‎هایی نظیر یوتیوب برای میزبانی از ویدئوهای شما دیده می‎شود ولی بدون شک هر کاربری دوست دارد لحظات باارزشی از زندگی خود را بر روی گوشی خود همیشه داشته باشد.

به همین دلیل ابتدا شرکت وان‎پلاس در طی این مسیر قرار گرفته و حال شاهد این هستیم شرکت ال‎جی با G6، سامسونگ با S8 و +S8 و دیگر شرکت‎ها مانند هوآوی با گوشی‎های Mate 9 و P10، از حافظه‎داخلی 64 گیگابایتی استفاده می‎کنند. البته مواردی همچون گوشی پیکسل گوگل هم به چشم می‎خورند ولی اکثر گوشی‎های پرچم‎دار اندرویدی حال 64 گیگابایت فضا دارند.

در نتیجه باید گفت که اپل بار دیگر حاضر نیست به طیف سایرین بپیوندد. البته همیشه امکان پرداخت 100 دلار برای خرید آیفون 128 گیگابایتی و یا حتی مقداری بیشتر برای آیفون 256 گیگابایتی وجود دارد ولی مدل 64 گیگابایتی یقینا خوشایند افرادی با بودجه‎ی محدودتر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال