امواج فناوری 6G باعث رشد سلولهای مغزی با سرعت بیشتر می شود

پژوهش اخیر نشان می دهد امواج مربوط به تجهیزات 6G رشد سلولهای مغزی موش ها را تا دو و نیم برابر افزایش می دهد. این پژوهش که توسط محققان چینی انجام گرفته است نشان می‌دهد احتمالاً این امواج برای انسان مضر نخواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مطالعات اخیر دانشمندان چینی از تاثیر […]

پژوهش اخیر نشان می دهد امواج مربوط به تجهیزات 6G رشد سلولهای مغزی موش ها را تا دو و نیم برابر افزایش می دهد. این پژوهش که توسط محققان چینی انجام گرفته است نشان می‌دهد احتمالاً این امواج برای انسان مضر نخواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مطالعات اخیر دانشمندان چینی از تاثیر محسوس تشعشعات تجهیزات مربوط به فناوری 6G روی مغز انسان خبر میدهد. تنها در دوز مجاز این امواج باعث افزایش رشد سلول مغزی در موش ها دو و نیم برابر شده است. این موش ها به طور منظم در معرض سیگنالهای تراهرتز قرار گرفتند و مشخص شد پس از آن توانایی این موش ها در یادگیری بهتر شده است. همچنین این پژوهش با هدف پاسخ به سوالاتی در مورد ایمنی ارتباطات 6G انجام گرفت.

امروزه علم پزشکی خطری را از جانب تشعشعات تلفن های همراه و گوشی‌های هوشمند برای انسان در نظر نمی گیرد. اما استفاده از استاندارد ارتباطی 6G در اوایل دهه 2030 ممکن است این موضوع را تغییر دهد. زیرا این استاندارد شامل افزایش فرکانس سیگنال رادیویی خواهد بود که با هدف رسیدن به به حداکثر نرخ انتقال داده ارائه می شود.

آغاز تابش در فرکانس بین ۰٫۳ تا ۳ هرتز و با هدف تعامل با مولکول های پروتئینی در سلول های موجود زنده با توان کم خواهد بود. این مولکول ها پس از ورود به حالت رزونانس میتوانند به سیگنالهای دریافتی پاسخ دهند.

طبق گزارش منتشر شده توسط گیزچاینا این دانشمندان در مطالعه خود متوجه شدند قرار گرفتن در معرض 100 میکرووات تابش پالسی در این فرکانس به مدت زمان ۳ دقیقه باعث افزایش رشد نورون های موش با سرعت حدود ۱۵۰ درصد بیشتر می شود. همچنین اتصال بین نورونها در مدت سه روز دو برابر شد. البته ممکن است این نتایج کمی ترسناک باشد اما پس از آن تجزیه و تحلیل مولکولی انجام شد که هیچ گونه ناهنجاری ناسالمی را در سلول ها تشخیص نداد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال