7 نکته مهم برای طراحی و چاپ کلاسور سفارشی و تبلیغاتی

کلاسورهای تبلیغاتی یکی از جالب ترین و کاربردی ترین ابزارهای نظم دهی به برگه‌ها یا یادداشت های شخصی و بایگانی مدارک، فاکتورها و فیش‌های مالی در اداره‌ها و شرکت‌ها هستند. این ‌روزها که تنوع هدایای تبلیغاتی و سفارشی رو به افزایش است، کلاسورها هم در فهرست هدیه های تبلیغاتی سفارشی و سازمانی قرار گرفته‌اند. با […]

کلاسورهای تبلیغاتی یکی از جالب ترین و کاربردی ترین ابزارهای نظم دهی به برگه‌ها یا یادداشت های شخصی و بایگانی مدارک، فاکتورها و فیش‌های مالی در اداره‌ها و شرکت‌ها هستند. این ‌روزها که تنوع هدایای تبلیغاتی و سفارشی رو به افزایش است، کلاسورها هم در فهرست هدیه های تبلیغاتی سفارشی و سازمانی قرار گرفته‌اند.

با توجه به اینکه طراحی و چاپ کلاسور با اهداف تبلیغاتی تفاوت های قابل ‌توجهی با چاپ کلاسورهای عادی دارد، در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی کلاسورهای سفارشی و تبلیغاتی، نکات مهم طراحی و چاپ این نوع هدیه‌های تبلیغاتی را با شما در میان بگذاریم. اگر تا به حال تجربه استفاده از کلاسور به ‌عنوان هدیه سازمانی را نداشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کلاسور سفارشی و تبلیغاتی؛ طراحی کلاسور با طرح دلخواه!

کلاسورها یکی از محبوب ترین و البته پرمصرف ترین لوازم التحریری هستند که هم دانش‌آموزان و دانشجویان از آنها استفاده می‌کنند، هم در شرکت‌ها و اداره‌ها برای بایگانی و نظم دهی به مدارک مهم کاغذی و اسناد استفاده می‌شود. کلاسورها از جنس مقوای ضخیم یا فیبر چوبی ساخته می‌شوند و روکشی از جنس مقوای گلاسه دارند. برای اینکه کلاسور کیفیت ساخت بهتری داشته ‌باشد، روکش گلاسه آن با لمینت مات یا براق به طور کامل کاور می‌شود.

کلاسورها در ابعاد A6، A5، A4 و A3 و در فرم عمودی و افقی با 2، 4، 6 و حتی 26 حلقه ساخته می‌شوند و ظرفیت نگهداری 200 الی 500 برگه کاغذ را دارند. معمولاً برای طراحی کلاسور تبلیغاتی طرح سفارشی کارفرما روی جلد گلاسه کلاسور چاپ می‌شود. هیچ محدودیتی در نوع طرح، رنگ‌بندی و حتی تعداد طرح‌ها وجود ندارد، فقط سایز طرح باید متناسب با سایز جلد کلاسور باشد. جلد بعضی از کلاسورها از جنس پارچه کتان، چرم، جین یا مخمل است که ما آنها را برای مشتریان ویژه توصیه می‌کنیم.

رایج ترین مدل های چاپ کلاسور تبلیغاتی

همان طور که در بخش قبلی توضیح دادیم، کلاسورها مدل‌های متنوعی دارند. ولی تعدادی از آنها برای اهداف تبلیغاتی، مصرف اداری و هدیه دادن بیشتر مورد توجه کارفرماها قرار گرفته‌اند که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم:

✔ کلاسور A4 چهار حلقه

سایز هر لت این کلاسورها 31 در 27 سانتی‌متر و سایز عطف آنها 4 الی 8 سانتی‌متر است. روکش آنها از نوع روکش سلفون مات و براق است و قابلیت چاپ یووی موضعی هم دارند. حلقه عطف یا جا انگشتی، لبه های بالایی و پایینی فلزی، جای کارت عطف و قفل از قابلیت های کلاسورهای A4 چهار حلقه است.

✔ کلاسور A4 دو حلقه

سایز هر لت این کلاسورها 31 در 27 سانتی‌متر و سایز گسترده آنها 65 در 35 سانتی‌متر است. روکش آنها از نوع سلفون مات یا سلفون براق است و امکان چاپ یووی موضعی را هم دارند. حلقه عطف یا جا انگشتی، لبه های بالایی و پایینی فلزی، جای کارت عطف، جای خودکار و خودنویس و قفل از قابلیت های کلاسورهای A4 دو حلقه است.

✔ کلاسور A5 دو حلقه

سایز هر لت این کلاسورها 27 در 18 سانتی‌متر و سایز عطف آنها 4 الی 8 سانتی‌متر است. روکش آنها از سلفون مات یا سلفون براق است. جای کارت عطف، حلقه عطف یا جا انگشتی، لبه های بالایی و پایینی فلزی و قفل از قابلیت‌های اغلب این کلاسورهای ظریف و کوچک است.

7 نکته مهم برای طراحی و چاپ کلاسور سفارشی و تبلیغاتی | تکنا

7 نکته طلایی برای طراحی و چاپ کلاسور اختصاصی و تبلیغاتی

پیش از اینکه به سراغ سفارش چاپ کلاسور تبلیغاتی بروید، باید بودجه مالی و ایده اولیه برای طراحی کلاسور را مشخص کنید. نکات مهمی هم وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم و توجه به آنها برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است. این نکات عبارتند از:

1.    سفارش خود را به تیم‌های متخصص و حرفه ای واگذار کنید

با توجه به اینکه هدیه تبلیغاتی باید از هر نظر عالی و بی‌نقص باشد، سفارش خود را به تیم های واگذار کنید که به ‌صورت تخصصی در زمینه طراحی و چاپ کلاسور اختصاصی فعالیت می‌کنند. افراگرافیک یکی از همین تیم‌های متخصص است که به چاپ و تولید کلاسورهای تبلیغاتی و اختصاصی مشغول است. تیم طراحی و ایده پردازی این مجموعه، ضمن ارائه مشاوره‌های تخصصی متناسب با کسب و کار شما، طرح‌های پیشنهادی جذاب و متنوعی را برایتان آماده می‌کند.

2.    به کیفیت ساخت کلاسورها اهمیت دهید

هدف از طراحی و چاپ کلاسورهای تبلیغاتی و سفارشی، طبیعتاً تبلیغات و برندسازی کسب و کار شماست و هزینه ایی که در این مسیر صرف می‌کنید، نوعی سرمایه گذاری محسوب ‌می‌شود. بنابراین به کیفیت ساخت و جنس کلاسورها دقت کنید. هر چقدر کلاسورهایی که به‌ عنوان هدیه تبلیغاتی ارائه می‌کنید، ظاهر زیبا، شیک و کیفیت ساخت خوبی داشته ‌باشد، برای شما ارزش‌آفرینی بالاتری خواهد داشت.

3.    برای طرح روی جلد و پشت کلاسور به‌ دنبال ایده‌های خلاقانه باشید

طرح‌های کلیشه ای و ساده را کنار بگذارید و به‌ دنبال طرح‌های متفاوت و خلاقانه باشید؛ طرح‌هایی که در قلب مشتری شما نفوذ کنند و باعث ماندگاری نام برند و کسب و کار شما در ذهن آنها شوند. در این مورد می‌توانید از یک طراح حرفه‌ای یا تیم طراحی شرکتی که قرار است سفارش چاپ کلاسور شما را انجام دهد، مشاوره بگیرید. ولی سعی کنید حتماً از نام برند، لوگو، رنگ سازمانی و شعار سازمانی خود در طراحی جلد یا پشت کاور کلاسور استفاده‌ کنید.

4.    ابعاد کلاسور را متناسب با نیاز مشتری خود انتخاب کنید

در بخش قبلی درباره سایزهای رایج سفارش چاپ کلاسور تبلیغاتی صحبت کردیم. سعی کنید سایزی را انتخاب کنید که برای مشتریان قابل ‌استفاده باشد. به‌ عنوان ‌مثال، اگر مشتری شما یک شرکت یا اداره خاص باشد، کلاسورها باید برای کارمندان آن اداره یا شرکت کاربردی باشند. بنابراین بهتر است به سراغ سایز A4 بروید. سایز A5 بیشتر مناسب افرادی است که کلاسورها به‌ شکل محدود استفاده می‌کنند.

5.    محتوای متنی یا تصویری طرح روی جلد را متفاوت انتخاب کنید

محتوایی متنی یا تصویری که روی جلد کلاسور درج می‌شود، اولین چیزی است که مشتری شما یا هر شخصی که کلاسور را ببینید، به آن توجه خواهد کرد؛ پس در انتخاب این نوشته یا تصویر دقت کنید. می‌توانید از شعار سازمانی خود، جمله‌های تأثیر گذار از افراد برجسته یا حتی جمله‌های انگیزشی و امیدبخش هم استفاده ‌کنید.

6.    به قابلیت‌ها و امکانات اضافه کلاسور توجه کنید

کلاسورها باید از قابلیت‌هایی مانند جای کارت، جای خودکار، جای کارت عطف، حلقه عطف یا جا انگشتی، پایه‌های فلزی، حلقه‌های مقاوم و… برخوردار باشند. هرچقدر که این دسته از امکانات کلاسور بیشتر باشد، مشتری بیشتر از آن استفاده می‌کند یا به این ساده‌تر، کلاسور هدیه برند شما را به کلاسورهای خودش ترجیح می‌دهد.

7.     برای کلاسورهای سطح مدیریتی بیشتر هزینه کنید

بدون شک همیشه درصد خاصی از مشتریان کسب و کار شما، مدیران ارشد و افرا صاحب مقامی هستند که نمی‌توانید از کلاسورهای عادی برای آنها استفاده‌ کنید. برای این دسته از مشتریان بهتر است به سراغ کلاسورهای لاکچری با جلد چرمی یا کتان، حلقه‌های طلایی و امکان چاپ طلاکوب و نقره‌کوب بروید که هم ظاهر زیباتری دارند، هم پرستیژ برند شما را حفظ می‌کنند.

نحوه ثبت ‌سفارش طراحی و چاپ کلاسور تبلیغاتی

اگر قصد دارید از کلاسورهای تبلیغاتی و اختصاصی به عنوان هدیه تبلیغاتی کسب و کار خود استفاده کنید، برای ثبت سفارش لازم است مراحل زیر را طی کنید:

✔ مرحله اول؛ انتخاب تیم طراحی مجرب و حرفه‌ای

اولین قدم پیدا کردن یک تیم حرفه ای و متعهد در زمینه خدمات طراحی و چاپ کلاسور است. برای شروع می‌توانید به فروشگاه اینترنتی افرا گرافیک http://afragraphic.com مراجعه کنید یا به ‌صورت تلفنی با کارشناسان فروش این مجموعه صحبت کنید.

✔ مرحله دوم؛ ارتباط با کارشناسان بخش طراحی

در این مرحله با کارشناسان طراحی مجموعه صحبت می‌کنید تا ایده اولیه طراحی براساس نیاز شما، بودجه و طرحی که می‌پسندید، مشخص شود. می‌توانید نمونه کارهای قبلی مجموعه را هم از نزدیک ببینید و از طراحی آنها هم ایده بگیرید. در این بخش باید مشخص کنید که:

  • کلاسور در چه سایزی ساخته شود؟
  • پشت و روی کلاسور طراحی و چاپ داشته باشد یا فقط جلد آن؟
  • کاور کلاسور روکش سلفون مات یا براق داشته ‌باشد یا خیر؟
  • کلاسور چاپ یووی موضعی داشته ‌باشد یا خیر؟

✔ مرحله سوم؛ ارائه اتود اولیه طرح کلاسور

براساس مشاوره‌های صورت ‌گرفته و بررسی‌هایی که درباره رنگ، سایز، چیدمان، قابلیت‌ها و طراحی کلاسور انجام ‌شده، طرح اولیه آماده و در سایز کلاسور روی کاغذ گلاسه چاپ می‌شود تا هم کارفرما نتیجه کار را از نزدیک ببیند، هم اصلاحات احتمالی روی نمونه کار مشخص شود.

✔ مرحله نهایی؛ چاپ و و آماده سازی کلاسورها

در این مرحله براساس تعداد مورد نیاز کارفرما، سفارش‌ها طی یک هفته تا نهایتاً 10 روز آماده تحویل می‌شوند. قیمت نهایی سفارش با توجه به سایز کلاسور، جنس جلد، قابلیت‌های کلاسور و فاکتورهایی از این دست مشخص می‌شود.

لازم به ذکر است که داشتن روکش سلفون مات یا براق، چاپ یووی موضعی، چاپ طلاکوب با نقره کوب و مواردی از این دست جزو هزینه‌های مازاد چاپ کلاسور تبلیغاتی محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزییات سفارش کلاسورها و قیمت‌ها می‌توانید با تیم فروش مجموعه صحبت کنید.