هشت تغییر کوچک نسل جدید آیفون اپل که ممکن است ندیده باشید

بدون شک مهم‌ترین رویداد هفته گذشته، رونمایی اپل از نسل جدید آیفون‌های خود موسوم به آیفون 6 اس و 6 اس پلاس است. این آیفون‌های جدید به عنوان جانشینان قدرتمندتر، توانمندتر و سریع‌تر نسل پیشین خود شناخته شده و از ویژگی‌های جدیدی چون فناوری لمس 3D و دوربین‌ قدرتمندتر برخوردار هستند. این ویژگی‌ها و تغییرات […]

بدون شک مهم‌ترین رویداد هفته گذشته، رونمایی اپل از نسل جدید آیفون‌های خود موسوم به آیفون 6 اس و 6 اس پلاس است. این آیفون‌های جدید به عنوان جانشینان قدرتمندتر، توانمندتر و سریع‌تر نسل پیشین خود شناخته شده و از ویژگی‌های جدیدی چون فناوری لمس 3D و دوربین‌ قدرتمندتر برخوردار هستند.

این ویژگی‌ها و تغییرات جدید بارها و بارها در طول روزهای گذشته در رسانه‌ها مطرح شده و قطعاً بسیاری از کاربران حالا دیگر با آن آشنا هستند؛ اما اپل آیفون‌های جدید را دستخوش تغییرات کوچک دیگری هم نموده که صحبتی در مورد آن‌ها به میان نیامده است. در این نوشته قصد داریم تا شما را با هشت تغییر کوچکی که ممکن است در آیفون جدید متوجه آن‌ها نشده باشید، آشنا کنیم. در ادامه همراه باشید.

 

  1. عکاسی پانوراما با رزولوشن بالاتر

آیفون‌های 6 و 6 پلاس قادر بودند تا تصاویر پانورامای باکیفیتی تا رزولوشن 43 مگاپیکسل ضبط کنند. آیفون‌های 6 اس و 6 اس پلاس این رکورد را شکسته و حالا قادرند این‌گونه تصاویر را تا رزولوشن با کیفیت 63 مگاپیکسل ضبط کنند که این توانایی را مدیون سنسور تصویربرداری جدید خود هستند. پردازنده سیگنال‌های تصویری جدید هم در این مورد نقش بسزایی دارد.

Higher-resolution-panoramas

 

  1. تثبیت‌کننده نوری عکس حالا در حالت ویدئو هم کار می‌کند (تنها در آیفون 6 اس پلاس)

پیش از این آیفون 6 پلاس اولین و تنها آیفونی بود که از تثبیت‌کننده نوری تصویر در دوربین اصلی خود بهره می‌برد که تنها در حالت عکاسی کار می‌کرد. حالت ویدئوی این آیفون به الگوریتم‌های نرم‌افزاری تثبیت تصویر وابسته بود. حالا آیفون 6 اس پلاس در حالت ضبط ویدئوهای 720 پیکسل و 1080 پیکسل از تثبیت‌کننده نوری تصویر استفاده می‌کند. در ضبط ویدئوهای 4K این ویژگی پشتیبانی نمی‌شود.

Optical-Image-Stabilization-now-works-in-video-modeiPhone-6s-Plus-only

 

  1. رزولوشن بالاتر در حالت فیلم‌برداری حرکت آهسته یا Slow Motion

با آیفون‌های 6 اس و 6 اس پلاس شما قادر خواهید بود تا ویدئوهای حرکت آهسته‌ی واضح‌تر و بهتری را ضبط کنید. دوربین iSight این آیفون‌ها حالا ویدئوهای 1080 پیکسل را با نرخ 120 فریم بر ثانیه و ویدئوهای 720 پیکسلی را با نرخ 240 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند.

Higher-resolution-when-shooting-slow-motion-videos

 

  1. زوم در ویدئوهای در حال پخش

ممکن است پس از ضبط ویدئوهای 4K با آیفون‌های جدید، بخواهید جزئیات ویدئو را تماشا کرده و فیلم را بازبینی کنید. زمانی که ویدئوها را اجرا می‌کنید، خواهید توانست روی فیلم زوم کرده و فیلم را با جزئیات بیشتری تماشا کنید.

Playback-Zoom

 

  1. تراشه M9 اپل سیری را همیشه فعال نگه می‌دارد

چیپست A9 اپل که قلب تپنده هر دو آیفون 6 اس و 6 اس پلاس است، تراشه M9 این شرکت را هم نیز در خود جای داده است. هدف از تعبیه چیپ کم مصرف دومی این است که ارتباطات گوشی‌ با تمام سنسورهای موجود در آن همیشه برقرار باشد. در حقیقت تراشه M9 به خاطر مصرف انرژی پایینش، سخنگوی سیری را همیشه فعال و در حالت استندبای نگه می‌دارد که با گفتن فرمان “Hey Siri” می‌توان از این دستیار صوتی استفاده کرد.

M9-co-processor-enables-always-on-Siri

 

  1. اضافه شدن اتصالات Mimo Wi-Fi

MIMO مخفف عبارت چند ورودی-چند خروجی است. به‌طور خلاصه اگر بخواهیم آن را تعریف کنیم، یک تکنولوژی آنتن است قابلت پذیرش و دریافت را بهبود می‌بخشد، در نتیجه استفاده از چند آنتن، سرعت و کیفیت دریافت داده بیشتر خواهد شد. این فناوری در آیفون‌های 6 اس و 6 اس پلاس به کار گرفته شده است.

Added-MIMO-Wi-Fi-connectivity

 

  1. ارتقای بلوتوث به نسخه 4.2

در رابطه با ارتباطات رادیویی، هر دو آیفون جدید از نسخه 4.0 بلوتوث به نسخه 4.2 به‌روزرسانی شده‌اند. خصوصیات و ویژگی‌های پروتکل بلوتوث جدید بر اساس اینترنت اشیا طراحی شده که در نتیجه اتصالاتی مطمئن‌تر با سایر دستگاه‌ها برقرار می‌کند. این ویژگی جدید کمترین میزان مصرف انرژی بلوتوث را به همراه خواهد داشت.

An-upgrade-to-Bluetooth-4.2

 

  1. هر دو آیفون کمی سنگین‌تر و ضخیم‌تر شده‌اند

متأسفانه به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در آخرین نسل آیفون عوارضی را هم به همراه داشته است. این محصولات اپل نسبت به مدل‌های سال گذشته آن، یک‌پنجم میلی‌متر ضخیم‌تر شده که ممکن است مسئله زیاد مهمی نباشد. نکته دیگر اینکه این آیفون‌های جدید سنگین‌تر هم شده‌اند، آیفون 6 اس نسبت به آیفون 6، 14 گرم سنگین‌تر شده و این در حالی است که آیفون 6 اس پلاس هم افزایش وزن 20 گرمی را تجربه کرده است.

Both-phones-are-heavier-and-a-tiny-bit-thicker

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال