هشت چیزی که می‌توانست از آیفون 6S گوشی بهتری بسازد

نسل جدید آیفون‌های اپل، آیفون 6 اس و 6 اس پلاس، با دوربین ارتقا یافته، فناوری لمس 3D، بدنه آلومینیومی سخت‌تر و پردازنده قوی‌تر، در واقع نسل ارتقا یافته پیشینیان خود یعنی آیفون 6 و 6 پلاس این شرکت هستند، چرا که ظاهر آن‌ها را حفظ کرده‌اند. این نسل سریع‌تر و قدرتمند‌تر بوده و با […]

نسل جدید آیفون‌های اپل، آیفون 6 اس و 6 اس پلاس، با دوربین ارتقا یافته، فناوری لمس 3D، بدنه آلومینیومی سخت‌تر و پردازنده قوی‌تر، در واقع نسل ارتقا یافته پیشینیان خود یعنی آیفون 6 و 6 پلاس این شرکت هستند، چرا که ظاهر آن‌ها را حفظ کرده‌اند. این نسل سریع‌تر و قدرتمند‌تر بوده و با ویژگی‌های جدیدی که به ارمغان آورده‌اند این حس را به کاربر منتقل می‌کنند که انگار چیز جدیدی برای کشف کردن وجود دارد. از طرف دیگر، با رنگ جدیدی که اپل برای این آیفون‌ها در نظر گرفته است، دیگر حرفی برای گفتن نمی‌ماند.

البته اگر بخواهیم کمی صادق باشیم، اپل می‌توانست با رعایت چند چیز دیگر در طراحی و ساخت آیفون‌های 6 اس و 6 اس پلاس، از آن‌ها دستگاه‌های بهتری بسازد. نه اینکه این محصولات بد هستند! نه فوق‌العاده‌اند؛ اما دوست داشتیم تا اپل با اعمال آن‌ها دیگر واقعاً حرفی برای گفتن باقی نگذارد.

 

  1. نسبت اندازه صفحه‌نمایش به بدنه بهتر!

آیفون‌های اپل هیچ‌گاه برای نسبت اندازه صفحه‌نمایش به اندازه بدنه مطرح نبوده‌ و اپل همیشه یک‌روند سنتی را با نسبت 68 یا 65 درصدی در این محصولات خود اعمال کرده است. منظور این است که صفحه‌نمایش آیفون 65 درصد قاب جلوی گوشی را فرا گرفته است.

Better-screen-to-body-ratio

در مقابل امروزه بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی نسبت‌های بهتری را برای صفحه‌نمایش در نظر گرفته که معمولاً مقدار آن 70 درصد یا بیشتر است. به عنوان مثال بسیاری از فبلت‌های 5.5 و 5.7 اینچی اندرویدی با داشتن یک نسبت مناسب در این زمینه، بسیار جمع‌وجورتر نسبت به آیفون 6 اس پلاس به نظر رسیده و حس بهتری را به هنگام در دست داشتن به کاربر القا می‌کنند. بهتر بود اگر اپل به این مسئله اندیشیده و آن را برای نسل بعدی اعمال کند.

 

  1. رزولوشن بهتر

در حالی که هنوز نمی‌توان مطمئن بود که رزولوشن‌های QHD یا 4K منفعت و یا بهبود خاصی را برای نمایشگر گوشی‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد، اما دوست داشتیم که اپل تراکم پیکسلی آیفون 6 اس را کمی بهبود می‌بخشید.

Resolution

آیفون 6 اس پلاس از یک رزولوشن 1080×1920 بهره برده که نتیجه آن روی نمایشگر 5.5 اینچی، غلظت تصویر 401 پیکسل در هر اینچ است. نسخه کوچک‌تر آن یعنی آیفون 6 اس هنوز از رزولوشن نسبتاً عجیب 750×1334 برخوردار بوده چگالی تصویری 326 پیکسل در اینچ را به همراه دارد. منظور ما این نیست که این رزولوشن‌ها مناسب نبوده و بد هستند، خیر، اما یک ارتقا در رزولوشن می‌توانست صفحه‌نمایش بهتر و واضح‌تری را به همراه داشته باشد.

 

  1. بلندگوهای استریو

نمی‌توان ادعا کرد که امروز دیگر اسپیکرهای استریو در گوشی‌های هوشمند یک ویژگی نادر و منحصربه‌فرد است.

Stereo-speakers

هنوز صدای بوم باکس آیفون برای سایز کوچک آن‌ها فوق‌العاده است اما اسپیکر استریو می‌توانست به این خارق‌العادگی افزوده و صدای آن را بهبود بخشد.

 

  1. برآمدگی دوربین

اولین بار دوربین برآمده آیفون 6 بود که جنجالی تازه در بین گوشی‌های هوشمند به پا کرد. امروز گوشی‌های هوشمند بسیاری وجود دارند که دوربین آن‌ها از قاب پشتی دستگاه برجسته است، اما اپل برای این مسئله بجای حالت مرسوم دیگر گوشی‌ها، لنز دوربین را درون یک حلقه جاسازی کرده است.

 

That-camera-bump

مسئله از اینجا شروع شد که معلوم گشت اپل در تصاویر تبلیغاتی ابتدایی آیفون 6 که در سایت خود منتشر کرده بود، دست برده و این برآمدگی را در تصاویر که از بغل گوشی گرفته شده بود، حذف کرده و اصطلاحاً فتوشاپ کرده است.

بهتر بود که اپل این معضل را در نسل جدید برطرف کرده و آن‌ها را با یک قاب پشتی تخت و فلت عرضه می‌کرد.

 

  1. مقاومت در برابر آب

بسیاری از گزارش‌های اخیر ادعا می‌کنند که اپل آیفون را در برابر ریختن مواد مایع نظیر آب، مقاوم کرده است، اما با این‌حال این شرکت این مسئله را در تبلیغات خود عنوان نکرده تا باور کنیم که این ادعا صحت دارد.

Water-resistance

شاید استاندارد IP67 که مربوط به خاصیت زد آب گوشی‌های هوشمند است، دیگر یک امتیاز کامل برای این دستگاه‌ها محسوب نشود اما وجود آن در آیفون‌های 6 اس و 6 اس پلاس می‌توانست تا حدود خیال ما را راحت کرده و این اطمینان را به ما بدهد که گران‌قیمتان ضد آب است و وقتی خارج از منزل هستیم نگران افتادن آن در آب و دیگر مایعات نباشیم.

 

  1. باتری بزرگ‌تر

آیفون جدید اپل از یک باتری کوچک‌تر نسبت به نسل پیشین آن برخوردار است، چرا که به‌منظور قرارگیری فناوری فورس تاچ و 3D در این آیفون و ضخیم‌تر شدن آن نیاز به استفاده از یک باتری کوچک‌تر به دلیل کمبود جا احساس می‌شد.

Bigger-battery

با وجود اینکه اپل در iOS 9 بهبودهایی را در زمینه کاهش مصرف باتری پدید آورده است، اما ممکن است بازهم به مرور زمان این باتری کوچک‌تر پاسخگوی نیاز کاربران برای ذخیره انرژی نباشد. بهتر بود اپل از باتری قوی‌تری در این آیفون‌ها استفاده می‌کرد.

 

  1. کار با قلم اپل

اپل حالا دیگر برای رقابت با قلم S سامسونگ رقیبی را به میدان فرستاده است؛ اما متأسفانه این قلم اپل جداگانه فروخته شده و تنها روی نسل جدید آیپد‌های این شرکت کار می‌کند.

Work-with-Apple-Pencil

دوست داشتیم که این قلم روی آیفون‌های جدید هم کار می‌کرد. امیدواریم اپل در نسل بعدی آیفون‌های خود به این موضوع بها داده و آن را اعمال کند.

 

  1. نسخه‌های با فضای ذخیره‌سازی ارزان‌تر

تفاوت قیمتی نسخه 16 گیگابایتی با نسخه 64 گیگابایتی چیزی در حدود 100 دلار بوده که در نوع خود رقم بالایی است. حالا که دیگر قرار نیست شاهد عرضه نسخه 32 گیگابایتی آیفون‌های اپل باشیم، این شرکت باید شکاف قیمتی بین محصولات خود را کمی پایین بیاورد.

Cheaper-storage-options

ما می‌دانیم که اپل به دنبال پول است، اما وقتی که آیفون‌های این شرکت مجهز به درگاه کارت حافظه هم نیستند، این قیمت برای کاربران به صرفه نیست.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال