8 ترفند برای گرفتن تصاویر بهتر با گوشی هوشمند

در رقابت هرگز تمام‎نشدنی برای گرفتن بهترین تصاویر با گوشی‎های هوشمند، عدم استفاده از اپلیکیشن پیش‎فرض دوربین دستگاه شما با و جایگزینی آن با چیزی هیجان‎انگیزتر و پیشرفته‎تر می‎تواند امری وسوسه‎انگیز باشد. ولی اگر نسبت به کاری که می‎کنید آگاهی داشته باشید می‎توانید از اپلیکیشن پیش‎فرض دوربین خود دستگاه‎ اندرویدی یا آیفونتان نیز بیشترین استفاده […]

در رقابت هرگز تمام‎نشدنی برای گرفتن بهترین تصاویر با گوشی‎های هوشمند، عدم استفاده از اپلیکیشن پیش‎فرض دوربین دستگاه شما با و جایگزینی آن با چیزی هیجان‎انگیزتر و پیشرفته‎تر می‎تواند امری وسوسه‎انگیز باشد. ولی اگر نسبت به کاری که می‎کنید آگاهی داشته باشید می‎توانید از اپلیکیشن پیش‎فرض دوربین خود دستگاه‎ اندرویدی یا آیفونتان نیز بیشترین استفاده را ببرید و نحوه‎ی انجام آن به صورت زیر است.

در همین رابطه ما بر قابلیت‎هایی تمرکز کرده‎ایم که در اپلیکیشن‎های پیشفرض دوربین آخرین نسخه‎های اندروید خام و iOS دیده می‎شود.

قانون یک سوم را یاد بگیرید

قانون یک سوم

قانون یک سوم به عنوان راهنمایی عمل می‎کند تا به شما کمک شود تصویر خود را به درستی قاب‎بندی کنید. شما باید تصویر خود را در قالب تقسیم به 9 مثلث تصور کنید و اشیاء و عناصر مهمی را حفظ کنید که در این خطوط قرار می‎گیرند یا به تقاطع‎های محل برخورد این خطوط نزدیک هستند.

با اپلیکیشن‎های دوربین اندروید و iOS، شما نمی‎توانید این خطوط را خودتان تصور کنید. در اندروید، بر روی دکمه‎ی منو آهسته ضربه بزنید و گزینه‎ی تنظیمات و سپس Show grid in viewfinder را انتخاب کنید، در سیستم‎عامل iOS، از اپلیکیشن اصلی تنظیمات به بخش Photos & Camera بروید و تاگل Grid switch را در حالت روشن قرار دهید.

یک نقطه اتکاء ثابت پیدا کنید

یک نقطه اتکاء ثابت پیدا کنید

برای گرفتن بسیاری از تصاویر عالی با موبایل، دستی که لرزش نداشته باشد امری مهم است، به خصوص در موقعیت‎هایی که نور کم است و گوشی شما تلاش زیادی خواهد داشت تا نور زیادی وارد لنزها کند. شما می‎توانید اگر می‎خواهید بهترین تصاویر را بگیرید از سه‎پایه‎های موبایل استفاده کنید، ولی باید زحمت حمل آن را نیز همواره بکشید.

اگر سه‎پایه ندارید پس به منظور ثابت نگه داشتن گوشی خود می‎توانید از چیزهای دیگری استفاده کنید نظیر یک دیوار، یک میز، یک تکه لباس. وجود قابلیت تنظیم تایمر برای گرفتن تصویر (self-timer) در اپلیکیشن‎های اندروید و iOS دوربین نیز می‎تواند کمک کند و به شما اجازه دهد گوشی خود را بر روی سطحی بدون نیاز به پشت آن قرار گرفتن، قرار دهید.

فوکوس تصویر مورد نظر خود را تغییر دهید

چه از دستگاه اندرویدی یا iOS استفاده کنید، شما می‎توانید بر روی هر بخشی از صفحه‎ی نمایش به منظور تغییر فوکوس تصویر آهسته ضربه بزنید. این امر هم‎چنین میزان در معرض گذاری با نور را تغییر خواهد کرد تا میزان نور با نقطه‎ای که انتخاب کرده‎اید هماهنگ شود، بنابراین این راه یک روش موثر برای روشن کردن نواحی تیره‎تر (یا تاریک‎ کردن نواحی روشن) است.

آن دسته از افرادی که آیفون دارند می‎توانند به منظور قفل کردن فوکوس و میزان در معرض‎گذاری با نور آهسته ضربه زده و آن را نگاه دارند، بنابراین حتی اگر دوربین بعد آن حرکت کند، فوکوس ثابت بماند یا به آهستگی ضربه زده و نگاه دارید و به طرف بالا یا پایین بکشید تا به صورت دستی سطح در معرض گذاری با نور را خودتان تغییر دهید. یک آیکون کوچک به شکل خورشید را خواهید دید که تغییرات را نشان می‎دهد.

از دکمه‎ی شاتر فیزیکی استفاده کنید

از دکمه‎ی شاتر فیزیکی استفاده کنید

به ثابت بودن دوربین گوشی‎تان اشاره داشتیم، سعی در نگه داشتن گوشی به صورت ثابت و سپس آهسته ضربه زدن بر روی دکمه‎ی نرم‎افزاری شاتر در وسط صفحه‎ی نمایش همیشه آسان نیست و می‎تواند باعث شود که گوشی شما در لحظه‎ی بسیار مهمی که دارید تصویر را می‎گیرید، بلرزد.

راه‎حل در این‎طور موارد استفاده از دکمه‎های فیزیکی تنظیم حجم صدا به منظور گرفتن تصویر است. (این ترفند در آیفون‎ها، دستگاه‎های نکسوس و اکثر گوشی‎های دیگر اندرویدی نیز کار می‎کند). همیشه این راه‎حل بهترین گزینه نیست ولی یک جایگزین مفید است که در این‎ شرایط می‎توان در اختیار داشت.

حالت HDR خودکار را به کار ببرید

حالت HDR خودکار را به کار ببرید

آخرین نسخه‎های اپلیکیشن‎های پیشفرض دوربین برای هم اندروید و هم iOS حالا دارای حالت‎های HDR خودکار هستند که یک فیلتر محدوده‎ی پویای بالا در زمانی که موقعیتی نیاز به آن داشته باشد، به کار می‎برد. شما می‎توانید مشاهده کنید که سوئیچ تاگل HDR درست بر روی خود صفحه‎ی شاتر در هر دو سیستم‎عامل، قرار گرفته است.

محدوده‎ی پویای بالا، حداقل در عکاسی با موبایل، اشاره به حفظ توازن در روشن‎ترین و تاریک‎ترین قسمت‎های تصویر شما دارد (بنابراین یک آسمان روشن کاملا یک محیط تاریک را حذف نمی‎کند). استفاده از این حالت نیاز به در معرض‎گذاری بیشتر با نور دارد، بنابراین تا می‎توانید گوشی خود را ثابت نگه دارید.

از نور طبیعی (یا مصنوعی) بیشترین بهره را ببرید

از نور طبیعی (یا مصنوعی) بیشترین بهره را ببرید

این‎که سوژه‎های شما به خوبی نور دریافت کنند برای داشتن یک عکس عالی حیاتی است، بنابراین به منابع نوری موجود توجه کنید، چه می‎خواهد تابش نور خورشید باشد یا یک تابلوی نئونی. استراتژی که شایسته‎ی همگان باشد وجود ندارد، بنابراین فقط مطمئن شوید هرچی که قصد عکس گرفتن از آن را دارید تا جای ممکن به خوبی در دید شما وجود دارد.

معنای این گفته می‎تواند عوض کردن جای دوستانتان، تغییر زاویه‎ی یک تصویر از نمای نزدیک، به دنبال یک ناحیه‎ی سایه‎دار گشتن یا حتی تا روز دیگر برای گرفتن تصویر صبر کردن، باشد. سعی کنید پشت سوژه‎ی شما منبع نوری شدیدی نباشد، مگر خواسته باشید یک افکت شبح‎ مانند نصیبتان شود.

با استفاده از حالت Burst تصاویر خود را بگیرید

با استفاده از حالت Burst تصاویر خود را بگیرید

اپلیکیشن بومی دوربین هم اندروید و هم iOS دارای حالتی به اسم burst است که شما می‎توانید از آن بهره ببرید. اگر به خودتان اطمینان ندارید که در همان وهله‎ی اول بهترین تصویر را بگیرید، چندین تصویر گرفته و بعدا بهترین را انتخاب کنید (ترجیحا تصاویر ناخواسته را نیز پاک کنید).

به منظور گرفتن یک تصویر در این حالت در اندروید یا iOS، به سادگی دکمه‎ی شاتر را تا زمانی که می‎خواهید تصویر بگیرید فشار و نگه‎ دارید. در رابطه با گوشی‎های اندرویدی، شما می‎توانید به بخش تنظیمات بروید تا نوعی قابلیت کمک “هوشمندانه” در انتخاب بهترین تصویر را فعال یا غیرفعال کنید.

لنزهای دوربین گوشی خود را تمیز کنید

لنزهای دوربین گوشی خود را تمیز کنید

اجازه دهید یادی هم از جنبه‎های عملکردی‎تر گرفتن تصاویر خوب با موبایل کنیم: به عنوان مثال هر گونه لکه‎ای بر روی لنزهای دوربین بر روی عملکرد آن تا حد قابل توجهی تاثیر می‎گذارد، بنابراین حواستان باشد این بخش از گوشی‎تان تا جایی که می‎توانید تمیز باشد.

ضرورتا برای انجام این کار به چیز خاصی نیاز ندارید، یک پارچه‎ی بدون پرز و تمیز باید در اکثر موارد کافی باشد. اگر نیاز به پاک کردن لکه‎های بالای لنزها دارید، استفاده از یک پارچه‎ی نخی بسیار نازک که با آب مقطر خیس شده باشد راه‎حل دیگری است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال