9 دلیل برتری تلفن های هوشمند اندرویدی نسبت به اپل آیفون (بخش سوم)

در بخشهای اول و دوم که قبلا در تکنولوژی نیوز منتشر شدند، به مواردی همچون امکان انتخاب زیاد در میان دستگاه های اندرویدی، عمر باتری، انعطاف پذیری سیستم عامل، اندازه نمایشگر و کیفیت آن در تلفن های هوشمند اندرویدی اشاره کردیم که برتری های نسبی و کلی نسبت به آیفون های اپل داشتند. حالا در […]

در بخشهای اول و دوم که قبلا در تکنولوژی نیوز منتشر شدند، به مواردی همچون امکان انتخاب زیاد در میان دستگاه های اندرویدی، عمر باتری، انعطاف پذیری سیستم عامل، اندازه نمایشگر و کیفیت آن در تلفن های هوشمند اندرویدی اشاره کردیم که برتری های نسبی و کلی نسبت به آیفون های اپل داشتند.

حالا در ادامه به چند دلیل دیگر میپردازیم تا این مطلب بیش از پیش تکمیل شود.

6. قیمت مناسب تر

اپل و تولیداتش گران هستند و به همین دلیل است که این شرکت گرانترین شرکت دنیا بوده (و حتی سرمایه ای بیشتر از کل سرمایه کشور روسیه دارد). اما این موضوع دلیل بر بهتر بودن تولیدات اپل نبوده و با اینکه کیفیت محصولات معمولا در سطح خیلی خوبی قرار دارند، اما قیمت فروش آنها بسیار بیشتر از کیفیت و خدمات ارائه شده است.

شاید این موضوع را بتوان در دستگاه های اندرویدی به تلفن های هوشمند سامسونگ تعمیم داد که با وجود ارائه قیمت بالا، هنوز از پلاستیک در ساخت قاب آنها استفاده میکند.

اما مساله اینجاست که اپل نیز یک تلفن هوشمند پلاستیکی به قیمت حدود 500 دلار دارد که ارزانترین تلفن هوشمندش به حساب می آید، در حالی که موتورولا به عنوان یک تولید کننده ی تلفنهای هوشمند اندرویدی، Moto E را با قیمت کمتر از یک سوم آیفون 5C عرضه میکند (چیزی حدود 150 دلار) و هر کسی میتواند براحتی آن را خریداری کرده و از امکانات بسیار خوبش استفاده کند.

7. سنسورهای بیشتر

تلفنهای هوشمند اندرویدی معمولا با سنسورهای بیشتر و کاربردی تری عرضه میشوند. ممانند سنسور ضربان قلب، سنسور اثر انگشت، سنسور حرکت چشم و حتی هوشمندانه تر از آنها، سنسور ضربه (مانند اچ تی سی وان که با دو ضربه آرام به نمایشگرش، بدون نیاز به نیاز به دکمه پاور روشن میشود) و … .

این سنسورها با تاکید بر سلامتی استفاده کننده، هرروز بیشتر از دیروز به دستگاه های اندرویدی اضافه میشوند و حتی سامسونگ و گوگل برنامه های ویژه ای در این زمینه دارند.

8. ساعت های هوشمند

درحالی که تقریبا از 2 سال پیش شاهد حضور ساعت های هوشمند اندرویدی در بازار هستیم، اپل قرار است سال بعد ساعت هوشمندش را روانه ی بازار کند. سونی، سامسونگ، موتورولا، ال جی و سایر شرکت های تولید کننده ی دستگاه های هوشمند اندرویدی در حال حاضر گزینه های زیادی برای علاقمندان به ساعت های هوشمند دارند که امکانات بسیار خوبی را نیز در اختیار کاربر قرار میدهد.

9. امکاناتی مانند تلویزیون های هوشمند، کاورهای هوشمند، استفاده از پورت های استاندارد (میکرو یو اس بی)، امکان افزایش حافظه داخلی با کارت حافظه، دوربین سلفی بهتر، شارژ سریع، بدنه های فلزی مقاوم در برابر خم شدن و ضربه، ضد آب و گرد و غبار بودن و بسیاری امکانات دیگر که بسته به نیاز کاربر، در تلفن های هوشمند اندرویدی میتوان یافت و در آیفون نه!

با توجه به این موضوعات، نظر شما درباره انتخاب آیفون چیست؟

اگر شما هم موردی به ذهنتان میرسد که در مقاله ما ذکر نشده، حتما آن را با ما درمیان بگذارید.

لینک کوتاه | منبع : paacket-lint

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال