۹۸ درصد از ادرار و عرق فضانوردان در ایستگاه فضایی بازیافت می‌شود

ناسا امکان بازیافت ۹۸ درصد از عرق و ادرار فضانوردان در ایستگاه فضایی را با موفقیت انجام میدهد و این موضوع می تواند در ماموریت های آینده فضایی به عنوان دستاوردی بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلاش های ناسا در رسیدن به نقطه عطف مهم در ماموریت […]

ناسا امکان بازیافت ۹۸ درصد از عرق و ادرار فضانوردان در ایستگاه فضایی را با موفقیت انجام میدهد و این موضوع می تواند در ماموریت های آینده فضایی به عنوان دستاوردی بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلاش های ناسا در رسیدن به نقطه عطف مهم در ماموریت های آینده فضایی بسیار مهم است. این آژانس اعلام کرد اکنون در ایستگاه فضایی با کمک سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی از حیات می تواند ۹۸ درصد از رطوبت تولید شده توسط بدن فضانوردان را بازیافت کند.

طبق گزارش منتشر شده توسط انگجت، یکی از بخش های مهم سیستم کنترل محیطی در این ایستگاه استفاده از رطوبت گیرهای پیشرفته است که می تواند رطوبت بدن فضانوردان را جمع آوری کند. مجموعه پردازنده ادرار نیز در این سیستم می تواند با استفاده از تقطیر خلا ادرار را بازیافت کند. در این فرایند آب و آب نمک همراه با H2O قابل بازیافت جدا خواهد شد.

اکنون دستگاه جدیدی توسط ناسا مورد استفاده قرار گرفته که بقیه آب مانده در آب نمک ادرار را نیز استخراج کرده و بدین ترتیب ۹۸ درصد از عرق و ادار بدن بازیافت میشود. این در حالیست که پیش از این میزان بازیافت ۹۳ الی ۹۴ درصد بوده است.

به گفته جیل ویلیامسون از بهش زیرسیستم های آبی در ناسا سیستم تصفیه آب همانند سیستم های آب زیرزمینی است و تنها تفاوت آن انجام این عمل در محیط ریزگرانش است. در این فرایند فضانوردان ادرار نمی نوشند و آبی که بدست می آید فیلتر و پاکسازی شده و از آب قابل پوشیدن روی زمین نیز تمیزتر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال