جوان ۱۹ ساله چینی جوانترین بیمار مبتلا به آلزایمر

یک جوان ۱۹ ساله چینی به عنوان جوان ترین فرد مبتلا به بیماری آلزایمر تشخیص داده شد. متخصصین مغز و اعصاب در یک کلینیک پزشکی در چین علائم بروز آلزایمر را در این فرد شناسایی کردند. بروز این بیماری در سنین پایین بسیار نادر است و به همین دلیل این فرد اکنون به عنوان جوان […]

یک جوان ۱۹ ساله چینی به عنوان جوان ترین فرد مبتلا به بیماری آلزایمر تشخیص داده شد. متخصصین مغز و اعصاب در یک کلینیک پزشکی در چین علائم بروز آلزایمر را در این فرد شناسایی کردند. بروز این بیماری در سنین پایین بسیار نادر است و به همین دلیل این فرد اکنون به عنوان جوان ترین فرد که دارای بیماری آلزایمر است شناخته می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عملکرد حافظه این فرد از ۱۷ سالگی دچار مشکل شد. به طوری که طی دو سال اخیر علائم بیماری در او شدت یافت. تصویر برداری پزشکی انجام شده از ناحیه هیپوکامپ مغز وی نشان می‌دهد که این ناحیه دچار تحلیل شده است.

ناحیه هیپوکامپ در مغز وظایفی مانند یادگیری و حافظه را بر عهده دارد. آسیب به این قسمت همراه با بیماری آلزایمر شناسایی می شود. این بیماری معمولاً در افراد ۶۵ سال به بالا مشاهده می شود. تنها ۱۰ درصد از بیماران کمتر از ۶۵ سال دارند. مشاهده این بیماری در افراد زیر ۳۰ سال بسیار نادر است. این افراد دارای جهش های بیماری زا در ژن های خود هستند.

پزشکان هنوز نتوانستند جهش های ژنتیکی را در ژنوم این بیمار ۱۹ساله شناسایی کنند. هنوز ژن مشکوکی در نمونه های دریافتی کشف نشده است. پیش از این یک فرد ۲۱ ساله جوان ترین فرد مبتلا به آلزایمر بود که محققان ژن جهش یافته PSENI را در او یافتند. این ژن باعث اختلال در ساخت پروتئین داخل مغز شده و پلاک های بیماری زا به دلیل وجود پروتئین های معیوب ایجاد می شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال