افت ۲۰ درصدی ارزش سهام اپل و از دست رفتن جایگاه با ارزش ترین شرکت دنیا

اپل برای مدتها به عنوان با ارزش ترین برند سهامی عام در جهان شناخته می‌شد. اما از آغاز سال میلادی جدید تاکنون این شرکت دچار افت ۲۰ درصدی در ارزش سهام شد. بدین ترتیب این شرکت جایگاه خود را به عنوان با ارزش‌ترین شرکت در دنیا از دست داده است. اکنون این عنوان به شرکت […]

اپل برای مدتها به عنوان با ارزش ترین برند سهامی عام در جهان شناخته می‌شد. اما از آغاز سال میلادی جدید تاکنون این شرکت دچار افت ۲۰ درصدی در ارزش سهام شد. بدین ترتیب این شرکت جایگاه خود را به عنوان با ارزش‌ترین شرکت در دنیا از دست داده است. اکنون این عنوان به شرکت سعودی آرامکو رسید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده های شرکت FactSet نشان می دهد از روز چهارشنبه تاکنون ارزش بازار سعودی آرامکو با رسیدن به ۲.۴۳ تریلیون دلار آن را به با ارزش ترین برند دنیا تبدیل کرده است. اپل نیز در همان روز افت ۵ درصدی را تجربه کرد و به این ترتیب در جایگاه دوم به عنوان با ارزش ترین برند قرار گرفت.

 تحلیلگران معتقدند ترس از وضعیت اقتصادی کنونی باعث شده است بسیاری از سرمایه گذاران سهام خود را در صنعت فناوری فروخته و در شرکت های حوزه انرژی سرمایه گذاری کنند. از طرفی از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون شرکت آرامکو با رشد ۲۷ درصدی در ارزش سهام مواجه بوده است. پیش از این نیز آرامکو از دو برابر شدن سود سالانه خود به دلیل افزایش قیمت نفت خبر داده بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال