کاهش ۲۵ درصد کالری دریافتی روند پیری را به تعویق می اندازد

محققان در مطالعه اخیر خود دریافتند با کاهش ۲۵ درصدی میزان کالری دریافتی در غذاها امکان کندشدن سرعت سالخوردگی وجود دارد. البته برخی از پژوهشگران نیز نسبت به این مطالعه چندان خوش بین نیستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مطالعه خود اعلام کردند کاهش ۲۵ درصدی گالری دریافتی روند سالخوردگی […]

محققان در مطالعه اخیر خود دریافتند با کاهش ۲۵ درصدی میزان کالری دریافتی در غذاها امکان کندشدن سرعت سالخوردگی وجود دارد. البته برخی از پژوهشگران نیز نسبت به این مطالعه چندان خوش بین نیستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مطالعه خود اعلام کردند کاهش ۲۵ درصدی گالری دریافتی روند سالخوردگی را کند می کند. طبق گزارش منتشر شده توسط CNN محققان دانشگاه کلمبیا پر تحقیق خود به مدت دو سال گروهی از افراد را تحت رژیم غذایی با کالری محدود نگه داشتند.

در حالیکه گروه دیگری در این تحقیق حضور داشتند و رژیم معمولی خود را دنبال می کردند. پس از دوره آزمایش زیست نشانگرهای DNA مورد بررسی قرار گرفت.

نشانگرهای موردنظر آنهایی هستند که با افزایش سن دچار تغییرات می شوند.

در این مطالعه مشخص شد کاهش ۲۵ درصدی میزان کالری همراه با کاهش ۲ تا ۳ درصدی سالخوردگی و به دنبال آن ریسک مرگ و میر بوده است. البته نویسنده ارشد این مطالعه معتقد است این محدودسازی برای بلندمدت برای اکثر افراد غیرممکن است.

البته برخی از محققان نیز در این مطالعه اعتقاد به نویز مطالعاتی دارند. دکتر پیتر آتیا، با بررسی ساعت بیولوژیکی بدن در این تحقیق می گوید: مدرک خاصی برای علایم مربوط به ساعت بیولوژیکی وجود ندارد. در بهترین حالت تنها می توانند برخی جنبه های کوچک سالخوردگی را نشان دهند.

در مطالعه اخیر دنباله DNA در طول ۱۲ ماه از سلول های گلبول سفید تهیه و مورد بررسی قرار گرفت. سپس نشانه های متیلاسیون نیز تجزیه و تحلیل شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال