کپسولی که می تواند سیستم گوارشی را بررسی کند

محققان نوعی کپسول ابداع کرده اند که می تواند با قرارگیری در سیستم گوارشی داده های مورد نیاز را برای آنان فراهم کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کپسول طراحی شده توسط محققان می تواند با سفر درون سیستم گوارشی بدن سالم داده های بسیار مهمی را در رابطه با هضم و […]

محققان نوعی کپسول ابداع کرده اند که می تواند با قرارگیری در سیستم گوارشی داده های مورد نیاز را برای آنان فراهم کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کپسول طراحی شده توسط محققان می تواند با سفر درون سیستم گوارشی بدن سالم داده های بسیار مهمی را در رابطه با هضم و میکروارگانیسم ها جمع آوری کند. پژوهش مورد نظر توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا و استنفورد انجام شده است.

روده کوچک مسئول بخش مهم هضم غذا است. در این قسمت آنزیم ها غذا را تجربه کرده و جذب از طریق دیواره روده در ابن زمان انجام میشود.

پروفسور الیور فیهن، مدیر مرکز متابولیک دانشگاه کالیفرنیا در این باره می گوید: تاکنون بوده کوچک تنها در افرادی که بیهوش بوده و غذایی مصرف نکرده بودند در دست س قرار داشت. با توجه به عدم دسترس بودن روده در بیشتر مواقع مطالعه روی متابولیسم روده و میکروبیوم روده از طریق نمونه های مدفوع انجام میشود. نمونه برداری های مدفوع نیز از بخش پایین روده بزرگ و نه روده کوچک انجام میشود.

این کپسول می تواند پس از بلع مقداری سیالات زیستی و میکروارگانیسم ها را نیز در مسیر خود جمع آوری کند.‌ در نهایت نیز در مدفوع بازیابی خواهد شد. روی این کپسول پوشش حساس به PH قرار دارد و به محققان امکان می دهد تا مکان مورد نظر برای نمونه برداری را انتخاب کنند.

فیهن در مورد این کپسول می گوید: این اولین نوع از کپسول برای بررسی سیستم گوارش است. تمام مطالعات پیش از این روی مدفوع به عنوان جایگزین متابولیسم روده بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال