دانشمند چینی پس از اصلاح ژنتیک به جرم اقدام غیرقانونی پزشکی محکوم شد

یک دانشمند چینی که پیش از این مدعی اصلاح ژنتیک دو دختر دوقلو شده بود به جرم اقدام غیرقانونی پزشکی به سه سال زندان محکوم شد. این دانشمند تغییرات ژنتیک را برای مبتلا نشدن این دو نوزاد به ویروس ایدز HIV انجام داده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک‌نیوز، خه جیانکوی دانشمند چینی سال […]

یک دانشمند چینی که پیش از این مدعی اصلاح ژنتیک دو دختر دوقلو شده بود به جرم اقدام غیرقانونی پزشکی به سه سال زندان محکوم شد. این دانشمند تغییرات ژنتیک را برای مبتلا نشدن این دو نوزاد به ویروس ایدز HIV انجام داده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک‌نیوز، خه جیانکوی دانشمند چینی سال گذشته با انتشار یک ویدئو خبر از تغییر ژنتیکی دو دختر دوقلو داد بطوریکه این دو نوزاد دیگر به ایدز مبتلا نمیشوند. تحقیقاتی دیگر نشان میدهد که این پروفسور سه نوزاد دیگر را نیز با همین روش به دنیا آورده است. این پروفسور که در دانشگاه استفورد آمریکا تحصیل کرده توانسته است DNA این نوزادان را اصلاح کند.

سال پیش دادگاهی علیه ادعای این فرد تشکیل شد و در این دادگاه اعلام شد که این اقدام مغایر اخلاقیات و استانداردهای علمی بوده است. در کشورهایی نظیر آمریکا نیز اصلاح و یا تغییرات ژنتیک ممنوع بوده و باعث صدمه به ژن های دیگر میشود.

پس از آن حدود 120 دانشمند آسیایی نیز در نامه ای آنلاین این اقدام را محکوم کرده و استفاده از تکنولوژی ‘CRISPR را خطرناک و غیر اخلاقی دانستند. این دانشمندان انجام اینگونه آزمایشات ژنتیک روی انسان را دیوانگی محض خوانده و خارج از اخلاق زیست پزشکی دانستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال