کاربر چینی به دلیل تولید و انتشار اخبار جعلی با کمک ChatGPT دستگیر شد

پلیس چین فردی را که با کمک ChatGPT اقدام به تولید و انتشار اخبار جعلی میکرد دستگیر کرد. این اولین دستگیری بابت هوش مصنوعی و بر مبنای قانون جدید چین محسوب میشود. بر طبق این قانون استفاده از هوش مصنوعی برای تولید اخبار جعلی ممنوع است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پلیس […]

پلیس چین فردی را که با کمک ChatGPT اقدام به تولید و انتشار اخبار جعلی میکرد دستگیر کرد. این اولین دستگیری بابت هوش مصنوعی و بر مبنای قانون جدید چین محسوب میشود. بر طبق این قانون استفاده از هوش مصنوعی برای تولید اخبار جعلی ممنوع است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پلیس چین اعلام کرد کاربر مورد نظر با نام هنگ از چت بات ChatGPT برای تولید اخبار جعلی استفاده کرده است و به همین دلیل محکوم شده است. این اخبار در زمینه تصادف قطار مرگبار در چین بوده است.

طبق بیانیه پلیس چین آنها در ابتدا مقاله اصلی در رابطه با این تصادف را پیدا کردند. پس از آن مقاله های دیگر نیز در این زمینه کشف شد. این اخبار جعلی توسط ۲۰ حساب مختلف در یک پلتفرم منتشر شده بود.

مقامات پلیس این منطقه اعلام کردند با ردیابی این مقالات با یک شرکت مستقل به مدیریت هنگ روبرو شدند. این فرد همچنین دارای چند وبلاگ خبری نیز بوده است. این فرد اعتراف کرد با استفاده از ChatGPT به بازنویسی اخبار وایرال شده می پرداخت. با این روش می توانست از فیلتر تکراری بودن مطالب عبور کند. این اخبار قبل از آنکه حذف شوند حدود ۱۵ هزار بار دیده شده بودند.‌

چیت پیش ازاین استفاده از ChatGPT را ممنوع اعلام کرده بود. اما بسیاری از کاربران از طریق تغییر آی پی همچنان از این قابلیت استفاده روی کنند. هم.نین قوانین جدید چین انتشار اخبار جعلی از طریق هوش مصنوعی را ممنوع اعلام کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال