یک افشاگر چینی مدعی شد هواوی امسال تراشه ۱۲ نانومتری می سازد

یک افشاگر چینی می گوید امسال هواوی قصد دارد تولید پردازنده های ۱۲ نانومتری را آغاز کند. البته این ادعا با وجود تحریم‌های آمریکا چندان منطقی به نظر نمی رسد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی روزهای گذشته هواوی پتنتی از یک اسکنر EUV ثبت کرده بود که نشان می‌داد این شرکت […]

یک افشاگر چینی می گوید امسال هواوی قصد دارد تولید پردازنده های ۱۲ نانومتری را آغاز کند. البته این ادعا با وجود تحریم‌های آمریکا چندان منطقی به نظر نمی رسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی روزهای گذشته هواوی پتنتی از یک اسکنر EUV ثبت کرده بود که نشان می‌داد این شرکت چه برنامه‌ریزی‌هایی برای آینده دارد. این اسکنر یکی از تجهیزات مربوط به صنعت تراشه سازی است که تنها یک شرکت امکان ساخت آن را دارد. اکنون یک افشاگر در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد هواوی در سال ۲۰۲۳ تولید تراشه های ۱۲ و ۱۴ نانومتری را آغاز میکند. در حال حاضر تنها دو شرکت سامسونگ و TSMC به عنوان شرکت های اصلی صنعت تراشه سازی در حال ساخت پردازنده های سه نانومتری هستند که پیشرفته ترین نوع تراشه محسوب می شود.

اگرچه تولید پردازنده های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۲ نسبت به تراشه های کنونی چندین نسل عقب تر است اما تولید همین تراشه ها نیز برای هواوی که تحت تحریم های شدید آمریکا قرار دارد میتواند موفقیتی مهم تلقی شود. در صورتی که ترانزیستورهای روی یک تراشه کوچک تر باشد دارای مصرف انرژی کمتر و قدرت بیشتر است.

هواوی تا کنون برای ساخت تراشه از شرکت زیرمجموعه خود به نام های سیلیکون استفاده میکرد که وظیفه آن ساخت تراشه های پیشرفته برای گوشی های هوشمند بود. اما تحریم‌های آمریکا باعث شد تا این شرکت نیز دیگر نتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

هواوی تجربه ساخت تراشه را نیز دارد‌ و احتمالاً میتواند از این تراشه های ۱۲ و ۱۴ نانومتری در گجت های پوشیدنی خود استفاده کند. افشاگر مورد نظر گفته است ساخت این تراشه ها به صورت محدود و برای پروژه های آزمایشی انجام میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال